Per aprendre a tractar les imatges i aconseguir entendre millor l’art hem realitzat quatre activitats diferents però que guarden relació entre elles.
ACTIVITAT 1: ELEMENTS AMB UNA ESTRUCTURA SEMBLANT
En aquesta activitat hem buscat dues imatges amb estructures semblants, és a dir, que no tinguessin la mateixa forma exterior però sí una estructura interior semblant.
EXEMPLE:
En aquesta imatge es pot apreciar clarament que ambdós estan formats per pentàgons i hexàgons, és a dir, la seva estructura interior és semblant. En aquest cas, a més a més, també tenen la mateixa forma circular.
ACTIVITAT 2: ELEMENT AMB FORMA SEMBLANT
Aquest exercici tracta de buscar dos objectes que tinguin formes semblants, però que tinguin diferents utilitats.
EXEMPLE:
Com podem veure, aquests dos objectes tenen la mateixa forma però cadascun es fa servir per a una cosa diferent: el micròfon serveix per amplificar la veu i l’apagallums és un bolet comestible.
ACTIVITAT 3: SIMPLIFICACIÓ D’UNA IMATGE
El que hem fet en aquesta activitat ha estat escollir una imatge qualsevol i anar simplificant-la en tres passos diferents.
EXEMPLE:
Com podem veure, hem descompost la fotografia en tres parts (cada cop més senzilles). Primer hem eliminat el fons de la imatge deixant només el contorn de la persona, i en l’últim pas hem simplificat aquesta figura en un ninot de pal bàsic.
ACTIVITAT 4: SUBSTITUCIÓ D’ELEMENTS
Aquest exercici consisteix a triar una imatge i substituir algun dels seus elements per un altre que hi encaixi però que no hi tingui res a veure.
EXEMPLE:
En aquesta imatge es pot apreciar que a la part superior del gratacels hi ha una xeringa, que no té res a veure amb el que hi anava abans, però que tot i així hi encaixa.
Núria Ramon, Natàlia Rodríguez, Paula Erill, Ainoa Garcia