Avui una part dels alumnes han treballat a la capella amb el Josep-Maria i amb mi mateixa. Els altres alumnes han treballat, primer, amb el Josep i, després, amb la Cati i la Lourdes.
Els que hem estat a la capella hem escoltat les entrevistes individuals que havíem gravat aquests dies. El material d’aquestes entrevistes formarà part del paisatge sonor que acompanyàra la instal·lació que estem preparant. Ha sigut molt útil el fet d’escoltar-les i comentar-les amb els alumnes. Hem pogut comparar els diferents tons i colors de veu, els diferents accents i les particularitats de cadascú. Gravar-nos i escoltar-nos després, serveix entre altres coses per dectectar errors de sintaxi, errors dels quals no ens adonem quan parlem. D’aquesta manera, aprenem a millorar la nostra expressió.
Després, hem fet un exercici preparatori per al treball de percussió: una gimnàstica de relaxament i d’escalfament de tots els músculs.
Seguidament, hem realitzat una sessió de percussió en petit format. Com que només hi havia una part del grup hem pogut controlar millor els silencis.
Per acabar, hem gravat uns exercicis i una improvisació vocal combinant les veus de les noies i els nois amb tons aguts, mitjos i greus.
L’altra part dels alumnes han estat treballant, d’una banda, amb un text de presentació del projecte de cara a l’arribada a l’IES d’un grup d’alumnes suecs. Aquest text l’hauran d’escriure en anglès perquè els suecs entenguin què és això de la Residència.
D’altra banda, han estat buscant sons dels seus països d’origen i els han estat ubicant en el mapa del món.
En resum, tant amb un com amb l’altre grup la sessió s’ha desenvolupat de manera satisfactòria. I, el Josep-Maria ens ha dit que AVIAT TINDREM EL CUB!
Isabel