Presentació a l’Institut d'”Amb fons blanc”

Aquest dilluns hem presentat l’obra  Amb fons blanc , ha estat un moment molt emocionant i enriquidor.

Preparar les intervencions en català, per part d’alumnes nouvinguts, i aconseguir explicar com hem arribat a fer aquesta obra ha estat un repte interessant. Hem volgut  donar a conèixer el valor de tot el procés creatiu que es genera al voltant d’una realitat acabada, l’obra final,  i també la metodologia pedagògica que implica.

La Núria Aidelman de l’Associació A Bao A Qu ha portat l’ordre d’intervencions de les presentacions.

El Jordi Moncosí, director de l’institut, ha resaltat la importància de poder dur a terme una metodologia pedagògica que implica un sistema d’aprenentatge basat en l’experiència de l’alumne a partir d’un projecte tant interessant e innovador.  A focalitzat la importància de l’art i la creativitat com a sistema de creixement personal  al permetre treballar amb metàfores  que generen reflexions molt profundes i personals.

El Carles Giner de l’ICUB  (Institut de Cultura de Barcelona (http://barcelonacultura.bcn.cat/institut-de-cultura; l’ICUB és la institució responsable del programa EN RESiDÈNCiA) va felicitar els alumnes i la Isabel per l’obra, i va subratllar l’interès de la metàfora de la càrrega. També va explicar que arran de l’obra, havia buscat la paraula ‘càrrega’ al diccionari i que tenia molts sentits (en va citar alguns).

La Isabel ha expressat el repte i lo apassionant que està resultant l’experiència, el fet de treballar amb equip, d’intentar transmetre què és això del procés creatiu, els passos que hi ha darrera una obra…Ha parlat d’aquest primer treball on l’alumnat ha acabat fent una apropiació d’alguna de les figures carregades dels seus blocs, i també ha parlat del treball que estan fent ara, i tots plegats ens han avançat el títol :equipatges de mà.

La Laia Mercadé, professora de Visual i Plàstica , ha remarcat la importància entre la interacció personal entre l’alumnat i la Isabel,  com un àmbit de creixement i enriquiment mutu.

Alhora a focalitzat l’atenció sobre el fet diferencial d’aquest projecte: aprendre a través de l’experiència en un projecte, del qual es pot extreure tota una  programació pedagògica que tracta molts aspectes diferents: reportatge fotogràfic, reflexió sobre el Volum (amb la visita al MACBA), observació  del sistema d’escala, observació dels objectes com a possibles elements metafòrics, aprendre els principals components del disseny tipogràfic, creació d’un text imaginat  i  correcció d’aquest,etc.

Ens van venir a  veure en Lluís Vallvé del Consorci d’Educació de Barcelona. El Consorci d’Educació de Barcelona col·labora en el projecte, i molts professors, la Sofia, la Joana, el César entre altres,  també  l’Ariadna i la Daniela, dels serveis educatius del MACBA i els nois de batxillerat. Tothom va poder apreciar la feina feta.

Podeu veure més informació a través de l’associació d’A Bao A Qu:

www.aboaqu.cat

Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>