Carn i ossos

BILLY ELLIOT

Billy Elliot

Direcció: Stephen Daldry

Actors principals: Julie Walters, Jamie Bell, Jamie Draven, Gary Lewis, Jean Heywood, Stuart Wells, Mike Elliot, Janine Birkett, Nicola Blackwell

Gènere: Comèdia / Drama

Any: 2000

Duració: 110 minuts

Nacionalitat: Gran Bretaña

Productora: BBC Films

Sinopsi

Al 1984, durant una vaga de miners al Nord d’Anglaterra, els  enfrontaments entre aquests i la policia estan a l’ordre del dia. Entre els que protesten amb més vehemència es troba un pare capficat en que el seu fill petit,en Billy, rebi classes de boxa, però el nen no té cap tipus d’aptitud ni interès en aquest esport.

En Billy, al gimnàs, es fixa en una classe de dansa, que li crida l’atenció i decideix fer una prova. Quan el seu pare se n’adona que practica una activitat tan poc masculina l’obliga a abandonar las classes. Però el noi té un gran talent per ballar  i s’hi vol dedicar.

Valors

Aquesta pel·lícula ensenyarà als alumnes diferents valors, com la importància de la família i el suport d’aquesta, l’esperit de superació quan les persones no veuen amb bon ulls el que fas, simplement perquè no es propi del teu gènere, l’esperança per aconseguir el que un vol, etc.

Nivell educatiu

Aquesta pel·lícula està recomanada principalment pels alumnes de Cicle Superior de Primària i ESO.

LA HISTÒRIA INTERMINABLE

La història interminable

Direcció: Wolfgang Petersen

Actors principals: Barret Oliver, Gerald McRaney, Drum Garrett, Darryl Cooksey, Nicholas Gilbert, Thomas Hill, Deep Roy, Tilo Prückner, Moses Gunn, Noah Hathaway.

Gènere: Aventura, Fantasia, Drama

Any: 1984

Duració: 102 minuts

Nacionalitat: Alemania / EEUU

Sinopsi

Amagat a les golfes de la seva escola, el Bastian devora durant les hores de classe un llibre enigmàtic, “La història interminable”, que explica la imminent destrucció del Regne de Fantasia. Una mena d’ombra misteriosa anomenada  “Res” destrueix  tot el país i a totes las criatures que hi viuen. Mentre avança la lectura, Bastian se n’adona de que la salvació de Fantasia és a les seves mans.

De cop i volta, es troba atrapat dins del llibre, i només es podrà salvar a ell mateix i a tot el Regne de Fantasia gràcies a la seva amistat amb els éssers d’aquest món fantàstic: l’Atreyu, un valent guerrer, els Menjapedres, la vella Morla, Fúyur, el drac blanc de la sort, l’Emperadriu Infantil, i molts altres.

Valors

Pel que fa als valors, aquesta fantàstica pel·lícula sobretot fomenta la lectura, el desenvolupament de la imaginació, el valor front la covardia, l’esperança, i la força per aconseguir el que un es proposa. A més a més de la confiança, l’amistat, la perseverança i la innocència.

Nivell educatiu

Aquesta pel·lícula està recomanada principalment pels alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior.

CHARLIE I LA FÀBRICA DE XOCOLATA

Imatge de la pel·lícula

Direcció: Tim Burton

Actors principals: Johnny Depp, Freddie Highmore, David Kelly, Helena Bonham Carter, Noah Taylor, Missi Pyle, James Fox, Deep Roy i Christopher Lee.

Gènere: Aventura, Fantasia, Drama, Comèdia.

Any: 2005

Duració: 115 minuts

Nacionalitat: EEUU i Regne Unit

Sinopsi:

Charlie, la majoria dels vespres, sopa un bol de sopa de col que en comparteix amb la seva mare, el seu pare, els seus dos avis i les seves dues àvies. Casa seva és una petita casa, atrotinada i amb força corrent d’aire, però està plena de bon ambient i d’amor. Des de la seva finestra, Charlie veu la fàbrica de xocolata de Willy Wonka i somnia amb el que deu haver-hi dins. Un dia Willy Wonka anuncia que explicarà els seus secrets i la seva màgia a cinc nens i nenes que trobin bitllets daurats a l’interior de cinc xocolatines Wonka. Els primers quatre nens i nenes que tenen els bitllets són presumptuosos i malcriats. Llavors Charlie troba una moneda al carrer i aconsegueix, inesperadament, el cinquè bitllet per entrar a la fàbrica Wonka. Acompanyat del seu avi Joe, Charlie coneixerà l’enigmàtic Willy Wonka que li ensenyarà un món de fantasia delirant.

Valors:

Pel que fa als valors, aquesta fantàstica pel·lícula sobretot fomenta les relacions familiars i la bona educació. Però, també podem fer servir aquesta pel·lícula per treballar la xocolata, l’atzar i la sort, les afeccions i el hobbies, l’excentricitat, la fantasia i la màgia.

Nivell educatiu:

Aquesta pel·lícula està recomanada per tota l’Educació Primària, però, principalment, pels alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior. També pels primers cursos de l’Educació Secundària.

BABE, EL PORQUET VALENT

Fotograma de la pel·lícula

Direcció: Chris Noonan

Actors principals: James Crommwell i Magda Szubansky.

Gènere: Aventura, Fantasia, Drama, Comèdia.

Any: 1995

Duració: 89 minuts

Nacionalitat: EEUU i Austràlia

Sinopsi:

Babe és un porquet amb molta sort. De tota la seva gran família, ell és l’únic que és lliure de ser portat a l’escorxador i ser convertit en cansalada i pernil. El simpàtic garrí va a parar a una casa de pagès on trobarà una colla d’amics i un granger de poques paraules i caràcter molt particular amb els quals viurà un munt d’aventures. Tot vencent dificultats i fent servir l’amabilitat i les bones maneres, Babe aconseguirà una fita ben curiosa: convertir-se en un fantàstic porquet-pastor d’ovelles.

Valors:

Pel que fa als valors, aquesta fantàstica pel·lícula sobretot fomenta el fer-se gran, l’autonomia, la cura dels animals, l’amabillitat i la cortesia per aconseguir coses i l’aprenentatge com a repte personal.

Nivell educatiu:

Aquesta pel·lícula està recomanada per tota l’Educació Primària, però, principalment, pels alumnes de Cicle Incial. També per a Educació Infantil.