Animació

La bella i la bèstiaImatge de la pel·lícula

LA BELLA I LA BÈSTIA

Direcció: Gary Trousdale i Kirk Wise

Gènere: Animació / Musical / Amor / Fantasia

Any: 1991

Duració: 85 minuts

Sinopsi

L’encanteri d’una fada és la carta de presentació d’aquest conte clàssic, que converteix a un príncep jove i ben plantat en una horrible bèstia. Per desfer l’encanteri, la bèstia ha d’aconseguir l’amor de la Bella, una jove vilatana amant dels llibres, abans que l’últim pètal d’una  rosa encantada es desprengui.

Valors

Aquesta bonica història ens ensenya que em de fer les coses sense esperar res a canvi, sacrificant-se per allò que ens importa i sobretot a veure més enllà del que mostren les aparences, aprenent que el més important és el que tenim a l’interior. Els/les alumnes veuran que no s’ha de jutjar a la gent per l’aspecte físic i a valorar-se més ells mateixos.

Nivell educatiu

Aquesta pel·lícula està recomanada pels alumnes de Cicle Inicial.

EL VIATGE DE CHIHIRO

Caràtula de la pel·lícula

Direcció: Hayao Miyazaki

Any: 2001

Duració: 122 minuts

Nacionalitat: Japó / EEUU

Estudi: Ghibli – Disney

Sinopsi

Chihiro, una nena consentida i capritxosa, s’enfada quan els seus pares li diuen que han de canviar de casa. De camí cap a la nova llar, la família s’equivoca d’itinerari i va a parar a un misteriós carreró sense sortida, on s’alça un gegantí edifici vermell amb un túnel al centre. A l’altra banda del túnel es troben amb un poblat fantasmal on els pares, que no poden evitar menjar en una banquet abandonat, es converteixen en porcs. A partir d’aquest moment, la Chihiro, tota sola, viatjarà per un món màgic habitat per éssers fantàstics, dominats per la bruixa Yubaba, qui no deix escapar a ningú del seu món.  Sort que es troba amb l’enigmàtic Haku…

Valors

A través d’aquesta pel·lícula, podem veure com una nena ha d’assumir responsabilitats adultes, ja que es queda sense la protecció dels seus pares. A més a més la Chihiro ha de deixar de banda el seu egocentrisme pel bé dels altres, sobretot per salvar als seus pares i d’alliberar al seu nou amic, el Haku, valorant per damunt de tot l’amistat.

Nivell educatiu:

Aquesta pel·lícula està recomanada principalment per 2n curs de Cicle Inicial i 1r curs de Cicle Mitjà.

PINOTXO

Pinotxo

Direcció: Hamilton Lusk

Any: 1940

Duració: 122 minuts

Sinopsi:

Un ancià anomenat Geppetto crea una titella de fusta anomenada Pinotxo. L’inventor vol que Pinotxo sigui un nen de veritat. La Fada blau  fa realitat el desig de Geppetto i dóna vida a la titella, però conservant el seu cos de fusta. Aleshores, La fada assigna al Grill Pep com consciència de Pinotxo, per a que li allunyi dels problemes i li aconselli en situacions difícils. El Grill Pep no és escoltat per Pinotxo, que passa per diversos problemes per tornar amb el seu pare Geppetto.

Valors:

Pel que fa als valors, aquesta fantàstica pel·lícula sobretot fomenta les relacions familiars i la bona educació. A més, també fomenta la força per aconseguir el que un es proposa, la confiança, l’amistat, la perseverança i la innocència.

Nivell educatiu:

Aquesta pel·lícula està recomanada per tota l’Educació Primària, però, principalment, pels alumnes de Cicle Incial. També per a Educació Infantil.

WALL-E

Direcció: Andrew Stanton

Caràtula de la pel·lícula

Any: 2008

Duració: 98 minuts

Sinopsi:

El planeta Terra de l’any 2700 és un cúmul de brossa, devastat i sense vida, abandonat pels humans. En general, la vida de Wall-E, un tendre robot dissenyat per netejar i reciclar allò que hi trobi, és d’allò més rutinària. Però amb l’arribada d’una moderna robot, EVE, començarà una aventura galàctica i una bonica història d’amor.

Valors:

Pel que fa als valors, aquesta fantàstica pel·lícula sobretot ens fa relexionar sobre el nostre mode de vida i l’estat del nostre planeta.