ACTIVITATS REALITZADES
GENERAL
– Full explicatiu de la diada per al professorat i per les famílies.
– Organitzar a la sala del professorat la taula amb materials (contes, llibres escrits per dones, material divulgatiu, pòsters, pel·lícules,…) per preparar les activitats per a l’alumnat.
MURAL COL·LECTIU PER A LES FAMÍLIES:
“Onze dames atrevides … tu pots ser la dotze !!! Porta´ns una foto teva”
Posar als dos porxos dos grans murals amb fotografies de dones gaudint fent diverses activitats: nedant, esquiant, llegint, parlant, … i convidar a les dones de l’escola a ampliar aquests espais amb les seves pròpies fotos.
El conte “Onze dames atrevides” Ed. Kalandraka es va explicar a totes les classes i les criatures van ser el lligam entre l’escola i les famílies.
PUNT DE LLIBRE:
Totes les criatures de cada classe han fet un lligat al treball fet a l’entorn del 8 de març a cada cicle : Ed. infantil i cicle Inicial “Les dones presents als nostres projectes” ; cicle Mitjà “Les dones i el medi ambient” i cicle Superior “Dones reconegudes en diferents àmbits”.
BIBLIOTECA
– S’han treballat diversos poemes de la poetessa Mª Mercè Marçal tant a cicle inicial com a cicle mitjà. S’han visionat imatges dels llibres, s’han llegit poemes i s’ha conegut una mica la vida d’aquesta escriptora a través del CD_ROM “DOTZE POETES” .S’ha fet una conversa- debat sobre els continguts dels poemes i sobre la poetessa i s’han fet treballs específics per a cada un dels nivells amb els que s’ha treballat.
– A cicle Superior s’ha treballat l’escriptora Mercè Rodoreda.
EDUCACIÓ INFANTIL
– Treballar a partir d’algun dels contes proposats els rols de gènere.
– Festa de les iaies (divendres 7 de març) a la classe de P5B “Cuiners i cuineres” amb la presència de les millors cuineres de les famílies , les iaies i elaboració de les seves receptes preferides. D’aquesta manera volem reivindicar aquest “saber proper i quotidià “ que tenim totes les dones en el nostre “fer de cada dia”.
– Exposició-recull del treball “Les dones presents als nostres projectes” on cada classe exposarà el treball realitzat a l’entorn d’aquest tema sobre el seu projecte: P3A “El món de les pirates”, P3B “La Festa Major – gegantes, cabeçudes,…”, P4A “Les dones motoristes” ,P4B “Les papallones i les entomòlogues” , P5A “ Les dones al món dels circ” i P5B “Les dones al món de la cuina”.
CICLE INICIAL
– Exposició-recull del treball “Les dones presents als nostres projectes” on cada classe exposarà el treball realitzat a l’entorn d’aquest tema sobre el seu projecte : 1rA “Les dones a l’Egipte” i 2n A “Les dones a Roma”.
– Treball sobre la poetessa Mª Mercè Marçal.
CICLE MITJÀ
– Aprofitant l’eix transversal d’aquest curs a l’escola ECOLOGIA I MEDI AMBIENT” han triat quatre dones representatives per la seva lluita en favor del respecte a la natura i al nostre planeta i de la seva conservació (Aminata Traoré – Josefina Castellví – Wangari Muta Maathai i Vandana Shiva ). Cada nivell s’ha dedicat a una dona treballant la seva biografia i la seva aportació a la defensa i conservació del medi ambient. Finalment s’han fet uns murals on s’ha plasmat els coneixements adquirits sobre elles.
– Treball sobre la poetessa Mª Mercè Marçal.
– A l’àrea de música van treballar a 4rt “Les dones compositores al llarg de la història de la música”.
CICLE SUPERIOR
– Anàlisi de l’anunci publicitari.: “Cocinas Corcho…” (canal comunica…) Informàtica. Fitxa d’anàlisi de l’anunci publicitari amb activitats per treballar la relació i comparació en el temps i treball dels rols.
– Anàlisi dels llibres de llengua: l’objectiu és que l’alumnat arribi a treure les seves pròpies conclusions pel que fa a la invisibilitat de les dones en els llibres que utilitzem a l’aula de llengua castellana i catalana. L’activitat consisteix en una quantificació de títols, autors o autores, protagonistes ( nenes/ nens). Un cop hagin quantificat aquestes dades farem una posada en comú per reflexionar i analitzar el per què???
– També s’han programat activitats en les àrees de llengua catalana i plàstica per conèixer dues dones més a fons Doris Lessing (escriptora i feminista i guardonada amb el Premi Nobel de Literatura) i Frida Khalo (pintora de renom universal que l’any passat es va celebrar el centenari del seu naixement).
Comissió de Coeducació