El conseller d’Educació al Prat

 

El divendres 13 de juny el conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Ernest Maragall, va inaugurar els nous edificis dels centres del Prat que han realitzat una reforma integral: CEIP Joan Maragall, CEIP Sant Jaume i CEIP Josep Tarradellas. Aquestes obres habiliten els nous espais per a 1.125 alumnes.

La jornada va concloure amb la signatura del programa de coresponsabilització en la gestió de l’educació entre la Generalitat i l’ajuntament del Prat de Llobregat. 

Del conveni entre les dues administracions, en destaquem la consolidació de l’oferta de Formació Porfessional, l’impuls de la llengua anglesa com a part del programa “El Prat, ciutat trilingüe”, la potenciació del Pla educatiu d’entorn i la coordinació entre els centres de primària i secundària.

 

 

Acte de cloenda del projecte “De Nador a Vic”

El passat 29 de maig va tenir lloc la cloenda del projecte col·laboratiu “De Nador a Vic” en el qual han estat treballat conjuntament aules d’acollida de centres educatius de Catalunya, entre elles la de l’IES Estany de la Ricarda i l’IES Ribera Baixa del Prat de Llobregat, durant tot el curs.

L’acte, “De Nador a Vic. Emigrar i créixer a Catalunya”, va tenir lloc a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer, de Sant Boi i va consistir en una xerrada-col·loqui entre la Laila Karrouch, autora del llibre que porta el mateix nom, i l’alumnat que ha participat en el projecte. Després d’una xerrada molt emotiva, l’autora va compartir amb els nois i les noies les angoixes, penes i alegries que porta el fet d’emigrar.

De Nador a Vic. Projecte col·laboratiu de les aules d’acollida ha estat molt ben valorat per l’alumnat, el professorat, els organitzadors i  la mateixa Laila Karrouch, perquè contribueix a què, tan aquells que ja hi són com els que arriben, facin sense presses de Catalunya casa seva. 

De Nador a Vic

Regalem paraules

Les tutores de les aules d’acollida del Prat de Llobregat (CEIP del Parc, CEIP Joan Maragall, CEIP Josep Tarradellas, IES Estany de la Ricarda i IES Ribera Baixa), dins del grup de treball del Pla de formació de Zona “L’aula d’acollida” i amb el suport de l’equip LIC, han organitzat l’activitat col·laborativa Regalem paraules entre els alumnes de les diferents aules.

L’objectiu és poder intercanviar paraules importants i representatives pels alumnes dels diferents països d’origen, a partir de visites programades entre els centres. D’aquesta manera, els alumnes es coneixen , i de mica en mica estableixen vincles positius entre ells.

Podeu consultar aquesta primera experiència i d’altres al bloc que ha elaborat la Mireia Valls, tutora de l’aula d’acollida de l’IES Ribera Baixa i al bloc de la Magda Ortega, tutora de l’aula d’acollida del CEIP del Parc.

 

Mercè Rodoreda, dos contes i una vida

El Departament de Llengua catalana i Literatura de l’IES Salvador Dalí s’ha sumat aquest curs 2007/08 a la celebració institucional del centenari del naixement de Mercè Rodoreda.

Un grup d’alumnes de tercer i de quart d’ESO tutoritzats per la professora Alba Sabaté van fer dues representacions del muntatge que va dur el títol Mercè Rodoreda, dos contes i una vida durant el dia de Sant Jordi. La primera va tenir lloc al mateix institut i la segona es va fer al Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa del Prat del Llobregat.

La representació va consistir en la lectura dramatitzada dels contes La noieta bruna i Aquella paret, aquella mimosa. A més, va comptar també amb la lectura de diversos fragments autobiogràfics i amb una dansa final que simbolitzava la vida i la mort de l’autora de La plaça del Diamant. Al llarg de l’obra dues alumnes van acompanyar-la musicalment amb acords de piano i de flauta travessera mentre una sèrie d’imatges projectades en una pantalla arrodonien l’escenografia.

Després de tot un any de preparació, l’activitat va acabar amb la visita que va fer tot l’alumnat que hi havia participat al barri de Gràcia de Barcelona per poder conèixer de primera mà la plaça del Diamant i també amb la visita a una exposició sobre l’autora al Palau Robert.

Coresponsabilització dins l’avantprojecte de la Llei d’educació

El Departament d’Educació signarà un conveni amb l’Ajuntament del Prat de Llobregat i set ajuntaments catalans més (Ripoll, Sant Cugat del Vallès, Granollers, Lleida, Vilanova i la Geltrú, Mataró i Reus) de coresponsabilització en les decisions i la gestió que es faci de l’educació dels municipis. Es crearà una taula única amb la participació del Departament d’Educacío representat pel director dels Serveis Territorials de la zona, i pel representant de l’ajuntament.

Els convenis inclouen diferents aspectes que s’estructuren en tres blocs:

-Bloc I: la planificació, creació i funcionament de les llars d’infants, de les escoles de música i dansa, i dels centres de formació d’adults. Aquests aspectes actualment ja són objecte de conveni.

-Bloc II: l’escolarització dels alumnes d’educació infantil de segon cicle, educació primària, educació secundària (ESO) i estudis postobligatoris. Aquests aspectes inclouen des de la planificació dels ensenyaments que s’oferiran a cada municipi, fins a la planificació de noves construccions, entre d’altres.

– Bloc III: els plans relacionats directament amb els centres educatius. Aquí estan inclosos els plans d’entorn, les activitats extraescolars, els plans de formació del professorat, etc.

Es dissenyarà un pla anual tot seguint els principis fonamentals de l’avantprojecte de la Llei d’educació de Catalunya.(+ informació)

Presentació del programa de coresponsabilització entre Generalitat i ajuntaments. 23 de maig de 2008, a les 9:30 del matí.

No me cubras de lunares

Ja feia un temps que, al professorat de l’IES Doctor Trueta, ens preocupaven alguns aspectes relacionats amb l’assumpte dels rols de gènere del nostre alumnat i, com aquests rols els condiciona el comportament i la vida acadèmica.

Aquest és l’inici de l’article No me cubras de lunares, un pla d’actuacions per a la prevenció dels maltractaments a les donesde l’Adelina Inglés de  l’IES Dr. Trueta que ha publicat aquest mes d’abril a la revista “Perspectiva Escolar” (núm. 324, pàgs 68-77). Es tracta d’un ampli article que explica el Projecte d’Innovació Educativa en Coeducació que ha treballat el centre durant tres anys.

 

IES Trueta. No me cubras de lunares

De Nador a Vic. Emigrar i créixer a Catalunya

De Nador a Vic. Emigrar i créixer a Catalunya és un projecte col·laboratiu en què participen alumnes nouvinguts a partir de la lectura del llibre De Nador a Vic, de l’escriptora Laila Karrouch.  Aquest curs hi han col·laborat les aules d’acollida dels centres de secundària del Prat, l’IES Estany de la Ricarda i l’IES Ribera Baixa, amb l’assessorament de l’equip LIC (Llengua, interculturalitat i cohesió social).

Al llarg del projecte els nois i les noies s’adonen que les experiències viscudes per la Laila fa 23 anys a Catalunya són molt semblants a les que viuen i senten en aquest moment. El projecte inclou:

– la lectura i treball a l’aula,

– l’exposició dels treballs realitats pels alumnes,

– un  projecte telemàtic entre l’alumnat d’aules d’acollida de diferents centres del Baix Llobregat,

– una sortida conjunta de tots els nois i les noies  participants,

– un audiovisual de l’itinerari fotogràfic de Vic.

En aquest context, el pròxim dijous 29 de maig s’organitza una Xerrada col·loqui amb l’autora i els alumnes participants en el projecte, a la Biblioteca Jordi Rubió i Balagué de Sant  Boi de Llobregat.

 

 Sortida a Vic. Grup. Maig 08   Sortida a Vic. Maig 08 

 

 

El CEIP El Parc a la Marató-Ràdio

Recordeu que us vam anunciar que del 12 al 17 de maig celebravem el Dia mundial d’Internet amb la Ràdio-Marató en directe a la portada de XTECRÀDIO? Doncs, ara podeu escoltar el programa que va emetre en directe el CEIP del Parc, el dimarts 13 de 16.00 h a 16.15 h.

 

Enhorabona per la primera participació d’un centre del Prat de Llobregat a la primera emissió de ràdio col·laborativa.

Vols guerra?

Els alumnes de l’escola CEE Can Rigol participen en La Mostra 008, que organitza el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu del concurs és fomentar l’ús pedagògic dels mitjans audiovisuals als centres docents de Catalunya i l’aprenentatge dels llenguatges propis d’aquests mitjans.

Els alumnes hi particpen en la modalitat de vídeo i televisió escolar, amb el treball Vols guerra? Es tracta d’un document basat en tots aquells valors (tolerància, pau, respecte…) que han anat sorgint durant el projecte del crèdit variable Educació per la Pau.

 Vols guerra? Can Rigol. La mostra 008 Per veure el vídeo, feu clic aquí

Colors del Prat – Express yourself!

L’Ajuntament del Prat de Llobregat, amb la col·laboració del Grup de treball El Prat s’obre al món, l’anglès n’és la clau, convoca el  I Concurs Colors del Prat – Express yourself! Hi pot participar l’alumnat de tots els centres educatius del Prat de Llobregat, en cinc categories diferents.

Aquest concurs vol explorar la integració de les diferents cultures a la nostra ciutat, animant els nois i les noies a adquirir una posició activa cap a una cultura de pau, solidaritat, respecte, convivència,…  També es volen promoure els valors de la interculturalitat mitjançant la creació artística, amb el suport de la llengua anglesa com a vehicle de comunicació.

Podeu fer la inscripció al concurs, abans del 30 de maig de 2008 a la secretaria del premi, a l’adreça de correu  electrònic educacio@aj-elprat.cat.

 L’acte públic de lliurament del premi tindrà lloc a l’Ajuntament del Prat el 11 de juny de 2008.

Per a més informació, podeu adreçar-vos al web de l’Ajuntament del Prat, http://www.aj-elprat.cat/o bé al correu electrònic educacio@aj-elprat.es.