El muntatge “Mercè Rodoreda, dos contes i una vida” guanya el segon premi Leandre Colomer

Un grup d’alumnes de tercer i quart d’ESO de l’IES Salvador Dalí, coordinats per la professora Alba Sabaté, han estat guardonats amb el segon premi Leandre Colomer, que convoca conjuntament la Fundació Leandre Colomer i l’I.C.E. de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquest premi vol fomentar aquelles experiències que acosten la història de Catalunya als estudiants de secundària.

Premi Dal?

L’experiència Mercè Rodoreda, dos contes i una vida va consistir en la representació de dos contes de l’autora, La noia bruna i Aquella paret, aquella mimosa, i en la lectura de diversos fragments autobiogràfics. Dues alumnes van acompanyar l’obra musicalment, mentre es projectaven en una pantalla fotografies de l’escriptora, i una altra va cloure la representació amb una dansa que simbolitzava la vida i la mort d’aquesta gran escriptora de la literatura catalana i universal. Se’n va fer dues representacions el dia de Sant Jordi, una al mateix Institut i una segona al Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa.

D’aquesta manera l’IES Salvador Dalí s’ha afegit a la celebració institucional que s’està duent a terme aquest any per commemorar el naixement de l’autora de La plaça del Diamant.