CONCURS “CONSTRUEIX EL TEU INSTRUMENT”

Als alumnes de 1er d’ESO se’ls va proposar, durant el tercer trimestre, un concurs de construcció d’instruments. Es tractava que, individualment o en grups de 2 o 3 alumnes, construïssin el seu propi instrument amb materials de rebuig que tinguessin a l’abast (a casa seva o que fossin de fàcil i econòmica adquisició).

Vegeu el següent vídeo en què podreu veure els instruments que van fer, alguns són molt originals!

Coincidint amb la celebració de la diada de Sant Jordi es van repartir els següents premis:

-Premi a l’instrument més ètnic (1A)

-Premi als instruments més ben decorats (1A)

-Premi a l’instrument més “rocker” (1A)

-Premi a l’instrument més “country” (1B)

-Premi a l’instrument més net i polit (1B)

-Premi a l’instrument més realista (1B)

-Premi a l’instrument més català (1C)

-Premi a l’instrument més original (1C)

-Premi a l’instrument més ben decorat (1C)

-Premi a l’instrument més ben afinat (1C)

A veure si ets capaç d’identificar-los tornant a veure el vídeo!

5 thoughts on “CONCURS “CONSTRUEIX EL TEU INSTRUMENT”

1. Montse

Acabo d´entrar al bloc i m´ha agradat veure-hi penjada una activitat que jo també faig a primer cicle d´ESO (abans a 2n i ara a 1r). Una diferència és que l´has plantejat com un concurs. Què hi havia de premis? Creus que el fet que fos concurs els ha motivat a fer instruments més xulos?

Felicitats pel bloc!
    Ànims!!!

2. lamagat Post author

Montse, perdona que hagi tardat a contestar-te (era fora de viatge)! L’activitat de construir instruments ja fa tres cursos que la faig i sempre té molt d’èxit. La faig a 1er d’ESO perquè s’hi engresquen de seguida. Aquest curs passat ha estat el primer cop que l’he plantejat com un concurs i no crec que això hagi influït en l’elaboració dels instruments. Sempre hi ha alumnes que intenten ser originals i fer instruments molt macos i d’altres que fan el mínim. Aquest any ho he fet coincidir amb la setmana de Sant Jordi i durant l’entrega de premis vam repartir els del concurs d’instruments. El premi era un xec-regal de 8 euros per a l’ABACUS de Girona. La quantitat ja veus que no era massa elevada, ja que vaig repartir 10 premis (3 per grup-classe, excepte el 1er C al qual en vaig seleccionar 4) i el pressupost era de 80 euros com a màxim. De totes maneres més que el premi en sí el que els feia il.lusió era que el seu instrument fos reconegut davant dels altres!
    El dia que han de presentar l’instrument a davant de la classe (individualment, per parelles o grups de tres màxim) han de dir a quina família i subfamília pertany, explicar com l’han construït i fer-lo sonar. Després els faig una fotografia amb l’instrument (respectant els permisos de dret d’imatge!) i les imprimeixo. Aquest any les he plastificat, n’he fet pòsters per grup-classe, n’he fet un altre en què hi havia les fotografies dels guanyadors i ho he penjat a l’aula. A més, a la sala d’actes del centre vaig muntar l’exposició de tots els instruments i la resta d’alumnat podia anar-hi a mirar-los i provar-los. Els hi va agradar molt!
    Bé, moltes gràcies pels ànims i pel teu comentari!

3. mercè espunya

Apa Laia!! Veig que tu ja ho domines …? L’han visitat els alumnes de 1er? Els farà molta gràcia veure’s amb els instruments!!!

Felicitats pel bloc i fins aviat!!

mercè

4. Carles

Hoola Laiaa!

Quins caretos! A veure si algun dia podrem veure el video de les ”actuacions” que vam fer per Nadal de l’any passat! Sí, sí, amb la cançó de l’Aladdin, Los chicos del coro…

Que m’agrada molt, eh, el bloc!

Apa, fins dijous!