Allegro vivace (Viatge màgic pel món de l’òpera)

El dia 31 de març del 2009, els alumnes de 2on d’ESO assistiran a l’obra “Allegro vivace” a l’Auditori de Cornellà de Llobregat, en què s’interpretaran fragments de les òperes més conegudes del repertori operístic units per un fil argumental sorprenent i ple d’humor. La interpretació anirà a càrrec de la companyia dels Comediants.

A continuació trobareu alguns d’aquests fragments que hi podrem escoltar:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/3VLHGyYuWHk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/bMnl1URCH3w" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ONUCPKdGcrk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

CONCURS “CONSTRUEIX EL TEU INSTRUMENT”

Als alumnes de 1er d’ESO se’ls va proposar, durant el tercer trimestre, un concurs de construcció d’instruments. Es tractava que, individualment o en grups de 2 o 3 alumnes, construïssin el seu propi instrument amb materials de rebuig que tinguessin a l’abast (a casa seva o que fossin de fàcil i econòmica adquisició). 

Vegeu el següent vídeo en què podreu veure els instruments que van fer, alguns són molt originals!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ujEPmWxbxAA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Coincidint amb la celebració de la diada de Sant Jordi es van repartir els següents premis:

-Premi a l’instrument més ètnic (1A)

-Premi als instruments més ben decorats (1A)

-Premi a l’instrument més “rocker” (1A)

-Premi a l’instrument més “country” (1B)

-Premi a l’instrument més net i polit (1B)

-Premi a l’instrument més realista (1B)

-Premi a l’instrument més català (1C)

-Premi a l’instrument més original (1C)

-Premi a l’instrument més ben decorat (1C)

-Premi a l’instrument més ben afinat (1C)

A veure si ets capaç d’identificar-los tornant a veure el vídeo!

Benvinguts/des a EL PENTAGRAMA!

Avui s’obre aquest bloc d’educació musical per a secundària, un projecte totalment nou i desconegut per a mi que fa molt de temps que m’intriga i que tinc ganes d’aprendre a utilitzar per tal d’incorporar-lo a la meva pràctica docent.

Bé, doncs, queda inaugurat EL PENTAGRAMA i desitjo que, d’aquí no massa temps, sigui una eina útil i amena no només per a mi, sinó per als meus alumnes i companys/es docents.