ACOLLIDA

<!– @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } –>

L’aula d’acollida va començar fa cinc anys després de diverses experiències al voltant de l’ensenyament de la llengua catalana amb els alumnes nouvinguts.

Però, què és l’aula d’acollida? Quins alumnes hi assisteixen? Què fem?

L’aula d’acollida neix amb la intenció de facilitar l’adaptació emocional i lingüística de l’alumnat nouvingut a Catalunya. En un primer moment és necessari accelerar l’adquisició de la llengua catalana, prioritzant la llengua oral per tal de poder comunicar-se i adaptar-se a la comunitat educativa.

Els primers alumnes que van arribar a l’aula eren sud-americans i magrebins. Actualment a l’Escola assisteixen alumnes de més de vint nacionalitats.

Les tutores de l’aula d’acollida fan la rebuda de l’alumnat en el seu primer dia d’escola, ajudant-lo en la seva presentació a l’aula ordinària. Es fa una avaluació inicial a nivell de coneixements i posteriorment se l’adscriu en un curs.

El treball dins de l’aula d’acollida prioritza la llengua oral, sempre amb el suport de diferents materials (imatges, ordinadors, vídeos, visites guiades, dramatitzacions, poemes…) i amb la coordinació dins l’horari de l’aula ordinària.

Dintre de totes les activitats que fem com aula d’acollida hi volem destacar dues:

    1) – La reunió de les famílies nouvingudes amb els traductors i els seus tutors corresponents.

Fa cinc anys que fem aquesta activitat a l’Elisenda de Montcada i té molt èxit. Primer es fa una explicació a totes les famílies del funcionament de la nostra escola i del sistema educatiu de Catalunya. Després fem un esmorzar comunitari amb els productes de la nostra terra aportats per l’escola i amb la diversitat de menjars aportats per les famílies nouvingudes.

Seguidament es fan les entrevistes amb les famílies-traductor/ra-tutors-tutores.

acollida1acollida21acollida3

2) Visita a l’Hort dels avis de Trinitat Nova

Els horts de la Casa de l’ Aigua són petites parcel·les que cuiden els avis del barri.

La nostra activitat consistia en reconèixer les verdures i fruites i després s’havia d’anar a buscar-les a l’ hort.

acollida4acollida5acollida61

Deixa un comentari