FEM COMUNITAT – 5

dsc00069_2

Cinquena sessió Elisenda de Montcada – 16 de Febrer  2010

Introducció

Parlem de les accions que hem de realitzar abans del 2 de març:

  • Què ha sortit de les idees del pla de formació
  • Preparació de la festa
  • Fase del somni

Accions a dur a terme per preparar la Festa de les Pissarres

Alumnat

Què s’ha fet

  • Infantil: dibuixos; passejar per l’escola i que diguin què volen; fer fotos; fer un conte.
  • Cicle inicial: dibuixar l’escola que volen/ l’escola que els agradaria tenir
  • 1er. Definir l’escola que els agradaria i transmetre el missatge als pares. Com es pot fer arribar el missatge als pares/mares?
  • Cicle mitjà: graella: què agrada/no agrada; què es voldria.  Fotos de l’escola: infrastructura, material, metodologies, sortides, festes.  A partir de les imatges es farà la graella.  Es grava els nens i nenes a l’hora del pati mentre se’ls pregunta quina és l’escola que els agradaria.
  • Cicle superior: 6è: es pregunta quina és l’escola en la que haurien volgut fer la primària. Es planteja enregistrar-ho per ràdio. A 5è es fan enquestes a l’aula, imatges del que agradaria;

Què es farà?

  • Plasmar el somni als passadissos i en digital
  • El dia 2, els/les alumnes presenten els somnis
  • A partir del 2, es podrien compartir/conèixer els somnis que han tingut els diferents cicles. 

Famílies

Què s’ha fet

  • S’ha presentat la festa de les pissarres en una assemblea. Hi ha bona disposició per participar

Què es farà

  • Compte enrera
  • Cartells a l’entrada: català, castellà, anglès: Te invitamos a una fiesta
  • Bústia amb imatge que indiqui què cal fer amb els papers
  • Suro amb papers per a que escriguin el seu somni
  • Enquesta dels nens/nenes als pares/mares: que, com, quan
  • És important ser concret i precís en la manera d’informar als pares/mares. Què i per a què se’ls fa venir. Es pot fer una circular informativa.
  • Potser es pot canviar “festa de” per “inauguració de”.
  • Cal fer un programa de la inauguració + l’inici de comunitats.

Mestres

Què es farà

  • Gimcana: festes (la frase maleïda), sortides, instal·lacions, metodologia. Dijous 25 de febrer a les 13h.
  • Quina és l’escola dels meus somnis: definir 3 aspectes. S’enganxen els resultats en un lloc a determinar de manera anònima.

Altres agents

Què es farà

  • Informar al barri: aprofitar xerrada que es farà la propera setmana a l’institut.
  • Conèixer que es fa a les entitats del barri (per després del dia 2 de març): tenir un “dia de les entitats” on s’expliqués al centre què fan altres organitzacions. Aprofitar per a que les entitats expliquin quina és l’escola que ells voldrien.

Per Sant Jordi

  • Monogràfic del somni a la revista de l’escola

El dia 2

  • Començar a les 15h-15.15h.
  • De 15 a 15:45h els pares estan a les aules amb els fills/filles.
  • De 15:45h a 16.30h es desenvolupa l’acte al gimnàs, on s’explica el somni i es fa una activitat.
  • Què es farà per documentar tot el que es faci?

Properes sessions:

2 març: Inauguració de les pissarres digitals

6 abril: L’objectiu és fer el buidatge del somni. Fer una primera classificació.