EL SENTITS

LA VISTA

Número d’alumnes: 1/2 grup

Curs: P5

Metodologia: Els nens/es seuran en rotllana de tal manera que tots puguin veure perfectament el material.

Triarem un nen/a a l’atzar i haurà de sortir a mirar per un forat quina imatge es troba darrera. Un cop ho miri haurà d’explicar a la resta dels companys quina sensació o sentiment l’ha causat: por, fàstic… Els nens/es trobaran al costat de les capses algunes d’aquestes sensacions o emocions i haurà d’intentar llegir-les i col·locar-les al lloc corresponent.

Després triarà a un altre companys que no hagi sortit i farà el mateix i així successivament.

EL GUST

Número d’alumnes: 1/2 grup

Curs: P5

Metodologia: Els nens/es seuran en rotllana de tal manera que tots puguin veure perfectament el material.

mirarem els diferents aliments que trobem enganxats al suro i recordarem con es diuen. després triarem un nen/a a l’atzar i farem que agafi un aliment i el classifiqui segons el gust que pensa que té.

Un cop ho posi si algun nen/a no està d’acord ens ho dirà i si tothom pensa que ho ha posat al lloc adient el nen/a que ho ha fet escollirà a un company.

EL TACTE

Número d’alumnes: 1/2 grup

Curs: P5

Metodologia: Els nens/es seuran en rotllana de tal manera que tots puguin veure perfectament el material.

Triarem un nen/a a l’atzar i ell haurà de ficar la mà en una de les capses. Després haurà de dir que pensa que hi ha i un cop ho hagi dit traurem el contingut de la capsa i ho comprovarem. Quan acabi triarà a un company que no ho hagi fet i així successivament.

L’OLFACTE

Número d’alumnes: 1/2 grup

Curs: P5

Metodologia: Els nens/es seuran en rotllana de tal manera que tots puguin veure perfectament el material.

En aquest cas concret triarem un nen/a per sorteig per tal que comenci l’activitat que consisteix en olorar un pot i endevinar que pot contenir. el nen/a l’olorarà i pensarà quin olor fa. Mentre pensa què pot ser passarà amb el pot deixant que els altres també l’olorin. després dirà que creu que conté el pot i preguntarà als companys si estan d’acord.

Finalment ho comprovarem mirant el sobre corresponent.

després el nen/a que ha realitzat l’activitat triarà a un altre company que no hagi participat i així successivament.

L’OÏDA

Número d’alumnes: 1/2 grup

Curs: P5

Metodologia: Els nens/es seuran en rotllana de tal manera que tots puguin veure perfectament el material.

Després mirarem que hi ha diferents pots i farem sortir a dos nens/es. els nens mouran els pots i parlarem de si sonen igual o no. Un cop hem fet sonar tots els pots els intentarem ordenar del que està més buit al que està més ple.

Una altra activitat que es pot realitzar es col·locar pots que sonin iguals per parelles i que els nens/es els hagin de trobar.

Els materials  han estat al vestíbul de l’escola. Els nens/es els han fet servir amb la mestra però també amb les seves famílies.

Els diferents espais els han realitzat els pares i mares de la comissió d’ambientació de l’escola.

A part dels materials cada sentit estava documentat amb la informació més rellevant i retolat amb l’activitat que s’havia de realitzar.

WEBS ON PODREU TROBAR MÉS IDEES I INFORMACIÓ SOBRE EL TEMA

SÀLIX I ELS SENTITS

RECURSOS I ACTIVITATS

En aquest cartell digital trobareu diferents recursos per treballar els sentits. L’he trobat al glogster.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *