ROMA AMOR

Benvolguts Crispetaires exhaustos de tanta activitat,

Aquest plujós intempestiu i meravellós mes de maig, us proposo una autèntica bacchanalis romana on se serviran tota mena de viandes i alguna delícia de les caves catalanes.

El Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, a l’empar de l’exposició Roma-amoR, presenta un Menú Degustació a la romana, digne del mateix Bulli amb títols com Cabiria (1914), Juli Cèsar (1953). Espartac (1960) i Calígula(1979). Podeu consultar la programació clicant www.manat.cat Cicle Cinema Històric.

Bon profit!

RATATOUILLE

MÉS WAGENSBERG

Estimats devoradors de moresc convertit en núvols,

Després de veure L’hora del Lector dijous passat, no he pogut resistir la temptació de fer-vos arribar l’enllaç del programa per tal que el pugueu veure -gratis si no us adormiu massa- i comenceu a fer-me arribar comentaris.

 

La creu hipercúbica, Corpus hypercubus (1954) de Dalí i la quarta dimensió, juntament amb la incertesa, van ser les estrelles de la nit.

Podreu passar sense veure el programa?

 

LA RATETA PESADETA

JORGE WAGENSBERG A “L’HORA DEL LECTOR”

 

Estimats Crispetaires,

Avui us proposo un sopar íntim i casolà amb la vostra parella, animal de companyia o veïna del 3r que farà les delícies de tots els gustos, fins i tot, els més refinats. Jorge Wagensberg, que considero un dels genis vivents d’aquest país, anirà al programa d’Emili Manzano “L’hora del lector”, més o menys a les 23 h al Canal 33.

Jorge Wagensberg és el director de Cosmocaixa, artífex de l’exposició permanent sobre l’evolució de les formes en la natura i autor de diversos llibres entre els que us puc recomanar molt i molt: Si la natura és la resposta, ¿quina és la pregunta? I uns altres cinc-cents pensaments sobre la incertesa. La incertesa és un dels seus temes preferits i les seves reflexions s’han d’assaborir lentament com els bons vins. Us asseguro que avui, al cinema, no hi ha res que es pugui comparar amb una estona parlant o sentint parlar  Jorge Wagensberg.

Bon profit!

RATATOUILLE

Setmana del 9 al 15 de maig

Estimats Crispetaires,

Aquesta és la setmana de l’hamburguesa greixosa. Si no esteu disposats a consumir aquesta delícia “made in USA”, ja podeu anar pensant en altres activitats alternatives que van de l’esport a la compra compulsiva en uns grans magatzems o, per als més radicals, posar-se una peli com Aliento, la darrera de Kim Ki-duk, que parla d’una dona menystinguda pel seu marit que decideix donar sentit a la vida d’un pres que ha de morir ajusticiat o After life de Hirokesazu Koreeda, que planteja amb quina imatge o record de la nostra vida ens quedaríem abans de morir i, que alguns privilegiats, vam poder gaudir al BAFF 08.

El cert és que després de veure la bona cuina que es va presentar al BAFF fins el cap de setmana passat, tinc molt clar que si les grans majors no segueixen posant límits a la distribució dels films asiàtics, el cinema USA està ben mort i enterrat.

 

No penseu que això del cinema asiàtic és només plans llargs i gent que parla poc, no. Vaig poder veure The Mission una de les pel·lícules de Johnnie To, -director de la saga Election I i II- que es presentaven i, francament, va ser tota una lliçó per al cinema d’acció del país de l’hamburguesa. Sens dubte!! En síntesi, el que us vull dir, estimats Crispetaires, és que els xefs d’ulls ametllats cuinen de tot i per a tots els paladars.

 

I per les nostres contrades, a part de no estrenar pel·lícules com La duquesa de Langeais, darrera pel·lícula del “nouvellevaguià” xef francès, Jacques Rivette, basada en una novel·la de Balzac, el que se’ns serveix a taula són greixos i més greixos -dels insaturats-. Per començar un divertiment per a jovenets anomenat Speed Racer dels Matrix-germans Wachowski, amb Emile Hirsch, (aquell noi que moria de inanició en terres d’Alaska a l’extraordinària pel·lícula de Sean Penn, Hacia rutas salvages) Christina Ricci i Susan Sharandon, en un deliri visual a tot gas molt, adient per a adolescents hiperactius (no se si sabeu que als hiperactius se’ls donen estimulants per neutralitzar-los).

Algo pasa en las Vegas, que ben bé sembla la darrera oportunitat de fer riure, de la que comença a estar madureta Cameron Díaz -ara ja no li prendria el nuvi a la Julia Roberts-, que després d’una nit de bogeria i alcohol, acaba casada amb un tipus d’allò més guapo però amb el que, fixeu-vos bé, només se sent unida pel fet que els han tocat 3 milions de dòlars en una maquineta d’un casino de Las Vegas.

Casual Day, és el plat espanyol que ve a ser com una mena de truita de patates deconstruïda perquè no se li noti que és un plat de tasca -i que consti que en algunes tasques es menja molt bé-. L’acció transcorre -una mica a l’estela de l’obra de teatre El cas Grondholm- entre una sèrie de pobres treballadors que a més d’aguantar-se de dilluns a divendres, han de passar un cap de setmana “divertit” per tal de crear equip de treball, en mans d’especialistes en gestió de recursos humans. No us ho vulgueu ni imaginar!!!!

Per cert!!! Al final  de cada article del bloc hi ha un espai on diu “sense comentaris”, animeu-vos i digueu-me cosetes, o bé deixeu-me un formatget.

RATATOUILLE

 

CINEMA I PSIQUIATRIA

Avui, dilluns dia 5 de maig, La Caixa de Pensions ha inaugurat un cicle anomenat Cinema i psiquiatria: ànimes de cristall amb l’objectiu d’analitzar de quina forma el cinema aborda els problemes psiquiàtrics de diversa índole. És una proposta que ens pot interessar a tots aquells que treballem amb persones i hem d’aconseguir donar respostes a situacions que, molts cops, escapen a la nostra lògica. El cicle està dirigit i coordinat per Juan Bellido, psiquiatra i psicoanalista i tracta temes com el dol, el sentiment depressiu, la paranoia disfressada d’amor o gelosia, la falsa identitat, l’esquizofrènia i l’obsessió.

Aquest és el programa:

Dilluns 5 de maig: Gente corriente de Robert Redford.

Dilluns 19 de maig: Spider de David Cronenberg.

Dilluns 26 de maig: Zelig de Woody Allen.

Dilluns 2 de juny: Solo te tengo a ti de Laetitia Colombani.

Dilluns 9 de juny: El aviador de Martin Scorsese.

Com podeu veure, tant les pel·lícules com els directors tenen l’alçada suficient com per poder dedicar-hi una estona.

Bon cinema i reflexió psicològica, què més es pot demanar?.