SETMANA DE CASTANYES I PANELLETS

Estimats en la foscor,

Aneu pensant en una castanyada amb els amics i coneguts, aneu a comprar ametlles i feu els vostres panellets segons la recepta adjunta perquè molta cosa més no us puc aconsellar si voleu passar un cap de setmana entretingut.

He de dir-vos que una bona llimonada de Los limoneros encara us la podríeu prendre a Les Gavarres i la resta són apostes que us diré amb la boqueta petita perquè després no voldria que ningú em vingui a reclamar els 7 € de l’entrada.

Uns entrants a base de “montadito Donosti” ens els serveix Jonathan Demme que va ser president del jurat d’aquest darrer festival de San Sebastián i va presentar La boda de Rachel en la Secció Oficial fora de concurs. Es va veure, es va degustar i va passar sense pena ni glòria.

Per començar una mena de remembrança de temps passats, quan les teles emetien propostes de qualitat. Es tracta de Retorno a Brideshead que és el remake de la sèrie que ens els 80 ens va formar com a televidents amb un Jeremy Irons jove i impecable. Aquesta proposta com és evident podrà decebre els seguidors de l’esmentada sèrie, una mica com quan després d’anar a un bon restaurant i degustar un plat exquisit, pretenem cuinar-lo a casa i mai ens surt igual.

Qui tingui ganes d’engreixar-se, segueix tenint la seva oportunitat perquè el cinema americà sembla que darrerament a posat a treballar la màquina de trinxar i ja només fan hamburgueses i hot dogs. Hermanos por pelotas és una gran bretolada protagonitzada per Will Ferrel -que tot sigui dit, també té els seus fans-, i John C Reilly. L’altra oferta de l’hamburgueseria és Disaster Movie de la que en veure el tràiler els meus fills em van dir amb mirada estorada: “Mama això és una còpia, no?” Pobres innocents que encara no saben que el cinema porta copiant-se a sí mateix fa més de 50 anys, si fa no fa la mitat del temps de la seva existència.

Agustín Días Yañez que des de Nadie hablarà de nosotras cuando estemos muertas ens va servir un àpat tant contundent que ens va tallar la gana de socarre. A Solo quiero caminar torna a comptar amb Victoria Abril que a més està acompanyada per Ariadna Gil -sembla que torna a treballar!-, Diego Luna i Pilar López de Ayala. Història dura que parla de dones dures que cerque el seu camí -com a mi m’agraden-.

Per a estómacs molt sensibles un plat servit per un heroi que salva 60 nens d’un orfenat i que té per títol Los niños de Huang Shi. Absteniu-vos detractors de Los chicos del coro.

Cuina d’alçada al TCC, per l’alçada sobre el nivell del mar de l’Antiga Audiència i per les propostes. La primera requereix portar les sals a la butxaca per si ens calen a la sortida del cinema. És un títol recuperat del receptari de Gus van Sant del anys 80. Mala noche és una pel·lícula feta amb els diners del mateix van Sant on hi ha tota la seva radicalitat dels primers anys. I diumenge un plat francès però cuinat per un americà. El pintor Julian Schnabel ens porta Le scaphandre et le papillon. Una història real d’un home aparentment superficial i profundament profund, una història que no podreu deixar de viure en primera persona perquè el director utilitza la càmera subjectiva amb un precisió miraculosa.

I com que tot no ha de ser menjar i als humans cal recordar-nos que som mortals aquí us embedeixo El dia de los muertos perquè els mexicans d’això en saben molt.
Bon appétit, mons cheris!

 

RATATOUILLE

2 thoughts on “SETMANA DE CASTANYES I PANELLETS

  1. Frede

    Hola Esther!!

    Has vist Camino? Quin patiment de pel.lícula! En serio, és molt dura, molt bona. Les metàfores estan molt ben buscades, els actors estan genials (exceptuant Jesús, el nen, la resta està de Goya com a mínim) i la història heavy, heavy. Ara bé, per a mi li sobren quaranta minuts de metratge. L’única crítica que li puc fer. Suposo que als Goya arrasarà, almenys en nominacions!

    També vaig veure dissabte a la nit Las colinas tienen ojos, d’Alexander Aja i… bueno, una sèrie B bastant dolenta. Inquietant, això sí, però que no aporta absolutament res…

    En fi, ja tinc les pelis del TCC, al final veig que Tiro en la cabeza la faig jo, no? Em va bé, estic intentant baixar-me-la.

    Frede

  2. Ratatouile

    Hola Frederic,

    Estic d’acord amb el teu comentari sobre CAmino; és una molt bona pel·lícula que potser no ha tingut el ressò que mereixia perquè en Javier Fesse porta la fama de P Tinto i Mortadelo. Donostia també havia d’haver-la reconegut. En fi…!

    El cert és que jo admiro un director quan veig que és capaç de fer canvis de registre tan brutals; llavors em fa pensar que pot afrontar qualsevol projecte. Camino és un pel·lícula que té bon guió, manté el la tensió dramàtica en tot moment i està molt ben actuada però, a més, és capaç de conjugar una radiografia de l’Opus que, fins i tot pot agradar als mateixos membres de La Obra, amb una història d’amor adolescent que, segurament ens retorna a tots a temps passats i també amb una crònica d’una malaltia horrorosa i un patiment injust.

    En resum, quan vaig sortir de la pel·lícula ja tenia ganes de veure com ens sorprendrà un director que començo a posar a la meva llista de favorits.

    La Rateta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *