Activitats i dinàmiques per treballar les emocions

El/ la protagonista del dia

Es reparteix una fitxa amb la llista d’assistència en què els alumnes escriuran alguna cosa bona de cadascun dels companys. Al final de la sessió es llegirà i el/la protagonista es quedarà el full com a record.

La capseta

El mestre/a explica el següent: “Ara us ensenyaré una capseta un per un i ningú por explicar el què hi ha dins. Mirareu en silenci el seu contingut i esperareu que l’hagi vist tothom. Us donaré unes pistes, a veure si ho endevineu. Però recordeu: no podeu dir res!. Aquí dins hi ha una persona molt important, la més important de la vostra vida; una persona molt bonica i que val mol. Una persona que té moltes coses bones, moltes qualitats. Una persona que estimeu molt i també és estimada per molta gent…” Quan miren dins la capseta, hi veuran la seva imatge reflectida al mirall. Després es comenta què han sentit, què pensaven que hi havia, etc..

La teranyina

El mestre llença el cabdell a algú sense deixar anar l’extrem, a la vegada que diu alguna cosa positiva d’aquesta persona. Qui rep el cabdell, agafa el fil i el llença a una altra persona, dient també una cosa positiva d’ella. I així sucessivament fins que entre tots els participants s’ha format una teranyina. Després es pot parlar de com ens hem sentit i què en pensem de les valoracions fetes.

El meu arbre

Cada alumne ha de dibuixar un arbre amb arrels, branques, fulles i fruites. Es pot fer un model a la pissarra, perquè vegin com ha de ser i els càpiga el què han d’escriure: a les arrels, les qualitats i capacitats que creu que té. Per exemple (sóc treballadora); a les branques, les coses positives que fa. Per exemple (sempre faig els deures); a les fulles i als fruits, els èxits que aconsegueix. Per exemple: (trec bones notes). Desprès es fa una posta en comú, on cada participant pot afegir, d’un altre color, les arrels, branques o fulles i fruits que els altres li reconeguin.

Font: http://controlemocionalinfantsifamilia.blogspot.com.es/