Poli… què?

Picture 2a
Polígons!!!
Aquest és el nou tema que intentarem treballar des de diferents àrees.
A matemàtiques intentarem:
Veure i conèixer les diferents classes de polígons i com classificar-los. Ja sigui per nombre de costats, vèrtex o pels seus angles.
Identificar, reconèixer i descriure amb precisió figures i cossos geomètrics de
l’entorn, utilitzant nocions com: perpendicular, paral·lel, simètric… Classificar les
figures i els cossos, d’acord amb característiques geomètriques (vèrtexs,
costats, angles, cares, arestes, diagonals…).
A plàstica estem fent unes màscares construïdes a partir de polígons, tan regulars com irregulars. Partim de materials reciclats com capses de cartró, canyetes per beure, llaços de regals, taps de plàstic,… i d’unes condicions:

  1. Les màscares han de ser de colors vibrants.
  2. Hem de fer servir obligatòriament:
    1. 4 triangles
    2. 6 quadrilàters
    3. 1 pentàgon
    4. 1 hexàgon
    5. 1 figura de més de 6 costats
    6. 4 circumferències

La primera part de la feina consisteix en elaborar un esbós, decidint els colors de les parts i quins materials col·locarem a cada lloc. També podem dibuixar-la fent servir el paint o qualsevol altre editor. A continuació començarà la construcció de la nostra màscara.

A català mirarem d’escriure tot el procés, aprofitarem això per parlar del text instructiu i les seves principals característiques.

Per finalitzar, reciclarem un projecte de Jon Hernández, de càlcul de perímetres, l’hem variat molt poc, bàsicament en compte d’un robot hem triat possibles mitjans de transport, reals o imaginaris.

Us deixo les indicacions

  1. Cal usar mínim totes les figures de la llista (es poden repetir però no poden faltar)

  2. La suma de tots els perímetres han de mesurar un nombre exacte de metres (per exemple, 2 metres, 3 metres …)

  3. Cal fer servir per dibuixar, obligatòriament, el regle i el compàs

  4. Cal portar el compte de la suma dels perímetres segons es realitzen. No val deixar-ho per al final.

  5. S’apunta la suma total per veure quant ens hem acostat als metres elegits i s’indica en el dibuix.

  6. Es poden intercanviar els mitjans de transport acabats perquè els companys comprovin si la suma de perímetres és correcta (és una manera d’exercitar de nou el càlcul de perímetres)

  7. Llista de figures:

    1. quadrats

    2. rectangles

    3. romboides

    4. rombes

    5. trapezis

    6. trapezoides

    7. triangles rectangles

    8. triangles isòsceles

    9. triangles equilàters

    10. cercles

Us deixem una mostra del que hem estat fent, esperem que us agradi. (3/6/2013)

Aquest article s'ha publicat dins de activitats, General i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Poli… què?

  1. Eva diu:

    Hola! quina idea més bona!
    Ens podrieu penjar alguna foto del procés i del resultat final… això té molt bona pinta!!

    • cpaez diu:

      Segur 🙂 Estem acabant coses i aviat les penjarem. Moltes gràcies per passar i deixar-nos les teves paraules.

  2. Cristina diu:

    Me ha gustado tanto la idea que me la llevo… Creo que va a ser un éxito en mi clase!! 🙂 (Enhorabuena, gran trabajo el de tus chicos!!!)

  3. helena diu:

    Al final ens ha sortit tot bé.

  4. Retroenllaç: Recursos Mates | Pearltrees

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *