Tertúlies de Literatura Científica

TLC

El projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC)està inclòs dins el Pla de Formació Permanent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, pel qual s’atorguen, a través del CIFE (Centre d’Innovació i Formació en Educació, de la UVic, Certificats de Formació pel professorat dels centres d’ensenyament secundari, que participen en les activitats.

Es pot definir  com una proposta d’activitats de divulgació científica que té per objectiu principal fomentar la lectura de textos actuals en l’àmbit científic i tecnològic en un espai dirigit per un professor, com és l’aula, mentre es desenvolupa una matèria curricular general, a fi d’afavorir el pla lector i permetre un entorn de diàleg sobre l’obra que es llegeix. D’aquesta manera els alumnes aprenen a través de la lectura de textos de ciència  i més endavant els poden comentar.

Els aspectes més rellevants del projecte de les TLC són els següents: 1) s’ofereix l’oportunitat que els professors puguin descobrir i llegir llibres actuals i entenedors de ciència; 2) una vegada hagin avaluat el llibre/dossier l’ofereixen als estudiants durant el curs acadèmic; 3) una vegada s’ha efectuat la lectura per part dels estudiants hi ha la possibilitat de conèixer l’autor/a de l’obra, que es convida a la UVic a impartir una xerrada-debat;  i, 4) amb la presentació del seu llibre, es permet que els científics tinguin l’oportunitat de fer visible el seu treball com a escriptors de ciència, ja que s’acosten a un públic divers, en una aula que els fa possible la divulgació científica.

Podeu consultar la proposta de lectures de la 7a edició (curs 2013-2014) aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *