VISITEM LA COOPERATIVA CENTRAL PARC al Parc Agrari del Baix Llobregat,

“Cooperaktiva” Cooperativa Escolar de 5è A  i  “Actius  Sense Fi”  Cooperativa  hem anat al Parc Agrari del Baix Llobregat a visitar la seva  cooperativa: “Central Parc”

Us fem cinc cèntims de qui són:

La cooperativa va néixer amb la voluntat de conservar, protegir i revaloritzar el Parc Agrari del Baix Llobregat, un pulmó verd enmig de l’àrea metropolitana de Barcelona. Un grup de persones i l’ONG DESOS Opció Solidària va construir aquest projecte amb la voluntat de treballar per una societat més equitativa, sostenible i solidària.

La missió de la cooperativa és produir i comercialitzar hortalisses i fruites ecològiques i de proximitat, tot potenciant l’agricultura periurbana de Barcelona. Volen que l’ activitat es configuri com a motor bàsic de transformació econòmica i social i de garantia de la sobirania alimentaria de l’àrea metropolitana, tot promovent la inclusió social de col·lectius en situació de vulnerabilitat. És a dir, la cooperativa s’emmarcaria dins de les entitats que realitzen la denominada Agricultura Social i que actualment es troba en plena expansió al nostre territori.

La visió de la cooperativa, manifestada a través de la recuperació i posada en cultiu de terres agrícoles actualment abandonades o en desús, és participar en un sistema econòmic just, equitatiu i sostenible, respectuós amb el medi ambient i amb la salut de les persones, i promoure i fomentar els principis de proximitat i temporalitat.

Ens ha encantat conèixer de tan a prop la seva feina així com participar en el taller Boles de Llavors que ens han organitzat!

Aquest article s'ha publicat dins de 06. VISITA A UNA COOPERATIVA, PROJECTE CUEME i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *