Els contacontes a la recerca de contes

llibres
traginant llibres

Els contacontes de la UEC a la recerca de contes:

Vam anar a fer una visita a la Biblioteca Marqués Olivart amb els alumnes, on ens van ensenyar diversos contes que tractaven el tema de l’amistat.

Tot seguit, ens els vam emportar a la UEC i després de llegir-los i comentar-los amb els alumnes vam decidir triar “El peix Irisat” per les possibilitats que oferia, tant a nivell de contingut com a l’hora de realitzar el contacontes. A més, tenint en compte que els destinataris són alumnat de cicle infantil, vam creure que aquest conte era molt apropiat.

Els contacontes de 3r C d’ESO a la recerca de contes:

A triar els dos contes els quals aniríem a explicar els nens i nenes del col·legi Joan XXIII hi vàrem dedicar moltes hores de classe.

-A l’aula de l’institut i durant algunes sessions vàrem llegir fragments de El petit Princep de Saint Exupéry. A L’Eugènia, la profe li agradava molt, deia que era el llibre per excelencia que parla de l’amistat, però a nosaltres nom ens acabava de fer el pes.

-L’Eugènia ens va portar una tria de llibres de la biblioteca del centre però només aptes per a cicle mitjà i superior, doncs a la Biblioteca del centre no hi ha llibres infantils. Eren bastants llargs i calia fer-ne una adaptació.

biblioteca ins JV
Biblioteca Raül Torrent de l’Ins Josep Vallverdú

-També la coordinadora LIC, la Rosa li va enviar per correu electrònic a l’Eugènia un munt de contes ambientats a la Índia (a petició del professorat de l’escola, el conte havia de parlar de l’amistat i més endavant van afegir la petició que estés ambientat a l’Índia).

A classe amb el canó vàrem llegir els que parlaven d’amistat i n’hi va haver un que ens va agradar especialment, explicava la història d’un condemnat a mort que uns dies abans de ser executat demana permís per anar a acomiadar-se de la seva mare, el rei li dóna permís però  fa que deixi com a candidat a ser executat en el seu lloc, si no torna, un altre pres, amic seu. El dia de l’execució tot segueix el ritme normal per preparar-la i l’amic està molt tranquil. Tothom li diu que és un inconscient i que morirà per un amic que el trairà, però ell continua tranquil. Poc abans de l’execució l’amic arriba.

-Una hora de classe vàrem anar a la Biblioteca Municipal on vàrem triar i remenar, hi havia tota una sala dedicada als contes, sort que estaven classificats per edats, en vàrem agafar uns quants de cada categoría en préstec, els que ens van agradar més, i després un altre dia a l’aula amb tranquil·litat cadascú va explicar breument de què anava cada conte triat.

Finalment, vàrem fer la votació i els llibres triats, tots dos de la Biblioteca Marquès d’Olivart, són:

PINXO per al cicle inicial.

LA PRINCESA D’AINEDRAG per al cicle mitjà i superior.