Una sessió de psicomotricitat

ACTIVITAT 4:
Una sessió de psicomotricitat

La rellevància del joc simbòlic és tal que mitjançant ell, el nen no només exterioritza els seus sentiments, experiències, sensacions i vivències, sinó que també es permet l´apropament, iniciant relacions socials amb altres nens .

1. Ritual d’entrada, on ens preparem, acollim els infants en l’activitat tot recordant les normes de funcionament i donant consignes per poder començar.
2. Espai, temps i material facilitador de l’activitat que els portarà al plaer sensoriomotriu. S’inicia la sessió presentant els materials per poder desenvolupar el joc creatiu. El material consisteix en robes de diferents colors, mides i textures. El temps d’una sessió és aproximadament 40 minuts. La proposta d’aquesta activitat permet que les emocions que apareixen, o que s’inhibeixen, es descontrolen o es comparteixen ajuden els nens a coneixer-se més a si mateixos. i a crear noves estructures i noves bases de relació amb els altres.
. Recollida de material i distanciació de l’activitat física acostant-nos a l’activitat cognitiva mitjançant l’expressió oral, plàstica o gràfica.
. Verbalitzem l’activitat que han portat a terme, com s’ha desenvolupat, com s’han sentit,…

4. Ritual de sortida. Recollim totes aquestes vivències i les interioritzem. Dediquem una estona a sentir el nostre cos, a relaxar-nos i baixar el ritme de l’activitat.

Objectius
Reproduir accions, objectes, aconteixements, rols, models;
Desenvolupament de la conducta cognitiva simbólica a partir del joc. Evocació simbòlica)
Metodologia:

El joc pot ser individual per a familiaritzar-se amb l´objecte i l´acció motriu que aquest requereix. Però ràpidament quan el nen assoleix un control motor i de l´objecte es projecta espontàniament vers el joc en parella i en grup. En aquest sentit, l´educador ha de permetre la recerca, la lliure experimentació i exploració individual, així com l´ensenyament recíproc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *