MÒDUL 4

Pràctica 1 mòdul 4

Cançons de diverses parts del món.

Yed el Henna

Pràctica 2 mòdul 4

Seguint les indicacions de la Pràctica 2 del Mòdul 4 dels Materials del Curs, instal·la el connector del Sibelius al teu ordinador. Tria una partitura, comparteix-la al Fòrum general del Mòdul 4 i explica què et sembla el programa i quines possibilitats li trobes.

Comentar del Sibelius que trobo molt interessant:

1- L’extensa biblioteca de partitures que estant a l’abast.
2- Possibilitat de transportar les partitures al to que més t’interessa.
3- Possibilitat de canviar el tempo de la interpretació. Especialment interessant per si els alumnes hi han de tocar a sobre. D’aquesta manera es pot adaptar l’acompanyament a la velocitat de l’alumne.

Un deixo la meva partitura extreta del Sibelius: Oh when the saints go Maching in

L’he escollida per treballar amb flauta amb els alumnes de 3r. De fet ja l’hem treballada amb Do Major i a través d’aquesta peça la treballarem amb Si Bemoll. Mirarem de reforçar el concepte d’escala i transport.

Pràctica 3 mòdul 4
Música i anglès

La meva proposta és l’audició de Grease cantada pels BEE GEES.L’audició serviria, en el seu aspecte musical, per il·lustrar el tema de les tessitures vocals i il·lustrar que en determinades èpoques la moda ha estat que els homes cantin en tessitures pràcticament femenines també en l’àmbit de la música moderna. Els contratenors no només es troben en la música clàssica.

Es poden consultar partitures de la pel·lícula.

Pràctica 4 mòdul 4

EDITORS DE PARTITURES

DANSA_MEDIEVAL.PDF

La partitura que us passo és una dansa medieval. Jo la treballo per tocar amb dues flautes. La interpretació serveix per “il·lustrar” musicalment el tema de l’Edat Mitjana. Veureu que el PDF de la partitura que us passo consta que el timbre és el del piano. Està fet amb el programa Musescore i la veritat no ho he sabut fer d’altra manera.

Pràctica 5 mòdul 4

Karaoke

Obre el programa: Van Basco

Prova amb algunes cançons:

Rock Around The Clock

Don’t be cruel

Bon dia

I feel Good

La utilització del programa de Karaoke Van Vasco pot ser una eina d’utilitat pel desenvolupament de la classe de música.

En primer lloc cal dir que es poden trobar a la xarxa una extensíssima quantiat de partitures en format .Kar, que de fet no són res més que acompanyamentts de cançons en format midi on apareix la lletra acompanyada d’un cursor que en  facilita el seguiment. Pot ser una bona eina per ajudar a aprendre cançons.

Per altra banda a l’estar en format MIDI pots obtenir la partitura utilitzant un programa d’edició de partitures,  de les cançons que vols treballar, cosa que facilita l’anàlisi de determinats aspectes musicals.