UNITAT DIDÀCTICA / UNITAT DE PROGRAMACIÓ : UNITAT 1 INFORMACIÓ I CONEIXEMENT (8h)
GPS (youtube)
| Objectius de la matèria |
| Anàlisi de l’evolució del tractament de la informació en suports analògics i digitalsDescripció dels sistemes de comunicacióValoració de les implicacions econòmiques, socials i culturals de les tecnologies de la informació i la comunicació.Reconeixement de la dimensió ètica i dels riscos associats. |
| Competències de la matèria |
| Competència digital i comunicativa. Sereu capaços d’utilitzar eines de comunicació digital i de criticar el seu ús en la societat actual. |
| Continguts1- Analògic i digital. Concepte i aplicació2- Processament, emmagatzematge i intercanvi de la informació, núvols informàtics.3- Internet: comunicació, privacitat i seguretat ( xarxes socials, blogs, correu, webs…)4- La revolució de les comunicacions
|
Activitats d’aprenentatge:Breu exposició dels conceptes amb una presentació en pwp dels continguts.Activitats d’avaluació:
|
| Connexions amb altres matèries/mòduls |
| Tecnologia Ed.Visual i Plàstica, Tecnologia, Informàtica, C.Socials |
Criteris i instruments d’avaluació de la unitat: correcció dels exercicis proposats.1.- Ser capaç de fer servir l’e-mail i compartir documents ( es valora la capacitat d’ús)
Hi ha exercicis en els que només es valora el fet de fer-ho (10/0) altres apartats es valoren la capacitat de fer-ho, la originalitat, la creativitat, el contingut. Cada capacitat compta com un 1 en un treball conjunt com si fos un qüestionari ( estarà registrat en un excel ) la nota de cada exercici individual es penjarà del moodle.
|
| Comprensió lectora i crítica personal |
| Recursos |
| Tots els comentats anteriorment. |
| Diversos articles de revistes científiques. I blogs de l’xtec. |