Competència lingüística. Llengua catalana. Models de preguntes de comprensió lectora, i diferents textos (tipologies textuals), tant en català com en castellà.
.
Lectures i preguntes de comprensió. És un document de text (word) on trobem lectures amb les seves comprensions corresponents, per a cicle mitjà (4t)
.
El quadern virtual és un projecte que desenvolupa el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’un entorn d’aprenentatge digital gràcies al qual podem disposar de quaderns d’exercicis tradicionals a la xarxa. Les diferents aplicacions que el componen són de programari lliure mitjançant el qual el professor avaluarà els alumnes, és a dir, el professor crea aquest quadern i l’alumne el treballa.
Recull de blocs de comprensió lectora.
.
A mestreprimaria.com una web amb finalitats didàctiques. Hi podreu trobar aplicacions on-line per treballar les diferents àrees a l’apartat d’ Alumnes. Un recull de pàgines web separades per matèries a l’apartat de Mestres. El web està obert a propostes i noves idees per millorar i fer-ne una eina realment atractiva i pràctica per a tots els interessats.
Recursos a l’Edu365. El portal proporciona al professorat un conjunt de recursos i serveis que el poden ajudar en el desenvolupament de la tasca educativa segons matèries i etapes. Igualment proporciona eines als alumnes per fer pràctiques, resoldre dubtes o usar pàgines webs.
.
WebQuest adreçada al 3r cicle de primària.
L’activitat està pensada per a l’àrea de llengua, el seu objectiu específic és: Comprensió i expressió oral: discussió i argumentació. Comprensió i expressió escrita: lectura per a la recerca d’ informació, el resum, descripció de personatges, la narració
Fondo lector és un programa de desenvolupament de la lectura comprensiva.
“Fondo lector es un programa de desarrollo de la lectura comprensiva dirigido a alumnos que se encuentran en fase de desarrollo del aprendizaje lector y sobre todo a aquellos que problemas de comprensión lectora.
Consta de tres niveles: básico, intermedio y avanzado graduándose la dificultad de los ejercicios en los mismos”.
Exercicis de comprensió lectora en llengua catalana. Són un conjunt de fulls on s’hi distribueixen preguntes i material addicional de referència i consulta i, també, punts de diàleg per que l’alumnat i el professorat hi escriguin comentaris i dubtes.