Vam sortir de l’escola a les 9:00 i vam arribar a les 10:30 aproximadament.
Quan estàvem a punt de arribar vam tenir un petit inconvenient que el autocar no podia girar per un revolt i alguns senyors que estaven fent obres van dir que podíem recular i girar a la dreta.
Quan vam arribar, la Teresa i la Maria ens van dir que havíem d’esmorzar molt ràpid perquè fet una mica tard.
Primer vam anar a veure el monestir i vam veure l’església. Vam observar la planta de creu llatina i que la porta donava a l’oest i l’altar a l’est. Ens van ensenyar la cripta, que era on es guardaven les relíquies dels sants. Allà hi havia també l’escut de Montserrat. Van veure un audiovisual sobre la consagració de l’església amb un bisbe que semblava de veritat però ho era feia com si resés perquè ens féssim una idea de com els bisbes resaven parlaven en llatí quan resaven o quant no deien les coses importants.
El claustre era molt bonic, però feia molt de fred. Allà es comunicaven totes les habitacions: l’església, la sala capitular, el menjador, el refectori.
Més tard vam anar a fer un taller d’alimentació a la Fundació “Alicía” (que ve d’alimentació i ciència). Després de fer diferents exercicis físics, vam calcular l’energia que havíem gastat tot recuperant-la amb fruits secs.
També vam treballar la piràmide dels aliments amb uns jocs de construccions.
Quan vam acabar, vam decidir anar a dinar a un bosquet molt bonic al costat del monestir i vam jugar fins l’hora de tornar.
Va ser una magnífica excursió.
Aquestes son les fotos que hem triat nosaltres.
MARINA i DANIEL GA.



