El projecte de 1r: Els indis

FESTA DE FI DE CURS

El dia 19 de juny, per despedir lo curs i donar la benvinguda a les vacances d’estiu, vam fer una petita festa índia. Vam esmorzar tots junts a classe, vam sentir cançons índies (i d’altres més actuals que ells van voler escoltar i ballar també  😉 ), vam dansar i cantar com ho feien ells (treballada des de l’àrea de música), ens vam posar els plomalls que han fet alguns companys, vam riure i vam xalar molt! Moltíssimes gràcies a les famílies per les vostres aportacions i col·laboració. Ara sí, fins al proper projecte!

*nota: al final de totes les fotos hi ha un vídeo de la dansa, disfruteu-lo!

ENS VESTIM D’INDIS!

Com a activitat final del projecte em tingut la xalera de disfressar-nos d’indis. Hem rigut molt!

HEM FET UN ATRAPASOMNIS

Com a manualitat del projecte Els indis, hem fet un atrapasomnis perquè és un símbol característic de la seva cultura, tradicions i creences. L’atrapasomnis és un objecte que els indis americans solien posar dalt del llit dels infants i que, tal com indica els seu nom, ajudava a filtrar els somnis que aquests tenien, de manera que els malsons quedaven atrapats a la “xarxa” i es cremaven amb els primers rajos del sol.

Moltes gràcies a Mari Luz, Fàtima, Montse i Cristina per la vostra col·laboració. Una vegada més hem disfrutat moltíssim i els nens i nenes de 1r ja tenen el seu atrapasomnis penjat dalt o a prop del seu llit, esperem que els funcioni! Mireu què bonics ens han quedat!

JA TENIM EL NOSTRE TIPI ACABAT!

Des d’ahir ja tenim el nostre tipi acabat i preparat per a disfrutar a la nostra classe. Volem donar les gràcies a Jorge, el papa d’Adrià, per haver-nos ajudat a fer l’estructura. Ha quedat molt xulo i, sobretot, resistent per poder-lo disfrutar molt de temps. Ells no s’han pogut aguantar i ja hi han entrat, voleu veure  les fotos?

HEM PINTAT EL TIPI!

Aquesta tarde hem pintat la tela per fer el nostre tipi per a la classe. Han vingut a ajudar-nos la mama de Noemí, la mama de Adrià i la mama d’Andrea. Ens ho hem passat súper bé! Quines ganes tenim de veure’l muntat… Voleu veure les fotos?

PETIT SIOUX

Divendres 13 de març vam aprendre on i com vivien els indis, i el nom d’algunes tribus més conegudes. A la tarde Carme Ardit, la mama d’Anna de 2n, va explicar un conte a la classe de 2n. I com ja estava aquí, també ens el va contar a nosaltres. Va ser molt divertit, ens va agradar molt lo conte i com ens el va explicar. El conte era Petit Sioux. Vam riure molt! Moltes gràcies Carme!

QUÈ VOLEM SABER DELS INDIS?

Ja hem vist que sabem moltes coses dels indis, però encara en volem saber moltes més. I aquestes coses que volem saber són les que buscarem i aprendrem durant els mesos que queden de curs. Per això ens aniria molt bé que els papes, germans, padrins, iaios… ens ajudeu una miqueta en el que puguésseu 😛

Nereida: Com van vestits.
Adrià: Com són les cases.
Elsa: M’agradaria saber com es vesteixen i com mengen.
Edurne: M’agradaria saber com són els seus noms.
Pau: M’agradaria saber com cacen.
Joana: M’agradaria saber en quin idioma parlen.
Laia C.: Com eren les seves cases.
Noemí: M’agradaria saber el que mengen.
Nuri: On viuen i com ballen.
Andrea: M’agradaria saber com ballen.
Cinta: M’agradaria saber com parlen i les seves tradicions
Júlia: M’agradaria saber com parlen en anglès.
Davy: Si tiren amb l’arc, van en cavall i com parlen.
Mireia: Vull saber els indis que tenen plomes, com cacen i com parlen.
Laia T.: Com van vestits.
Ferran: Quan fa vent, com és que no es tomben els tipis?
Nerea: On viuen, com són les seves cases, com vesteixen i quina música escolten.
Xavi: Com vivien, què menjaven i com vestien.
Édgar: Si viuen en un castell.
Alex: On estan els indis i contes amb indis.

QUÈ SABEM DELS INDIS?

Quan comencem un projecte el primer que fem és posar en comú totes les coses què en sabem. I nosaltres, dels indis, sabem moltes coses:

Edurne: Porten una corona amb plomes.
Laia C.: Dormen a una tenda.
Elsa: Toquen los tambors.
Pau: Porten com unes motxilles amb fletxes.
Nuri: Van amb cavalls.
Ferran: La tenda on dormen es diu tipi. Cacen animals i mengen carn. Viuen en unta tribu. Agafen aigua del riu per beure.
Davy: Tenen ratlles per la cara. Tiren un arc i utilitzen pals per aguantar les tendes.

HEM TRIAT EL TEMA DEL NOSTRE PROJECTE!

Dilluns 9 de febrer vam triar el tema per fer el Projecte Interdisciplinari d’aquest curs. Van sortir molt temes…

DSC_0406

Com veieu, el tema més triat és els indis. Així que aquest serà el nostre projecte d’enguany: ELS INDIS. Ens va molt bé perquè a les colònies de final de curs ja havíem triat com a ambientació dels tallers els indis, així que fins al juny ens anirem preparant i aprendrem moltes coses sobre els indis.

Com ja sabeu, el projecte no queda tancat a l’àmbit de classe, sinó que necessitarem de la col·laboració de les famílies per poder-lo dur a terme, per tant, aquest projecte és de TOTS nosaltres i espero que el disfrutéssim molt. Ànim tribus!