Minuts Lumière

El minut d’en Jonathan

Per Sant Jordi, cinema als carrers

presenroqu.jpg

Tot el poble en uns minuts.

Més de trenta pantalles distribuides en diferents punts de Ribes i Roquetes serviran per mostrar la pràctica cinematogràfica realitzada pels alumnes dels IES Can Puig i Alexandre Galí i del CEIP Riera de Ribes: els Minuts Lumière.

Una vintena de comerços del municipi col·laboren en l’exposició dels treballs.

Durant la setmana de Sant Jordi, totes les escoles i instituts públics del municipi i una vintena de comerços de Ribes i Roquetes (farmàcies, botigues d’electrodomèstics, joieries, bars…) exposaran el treball audiovisual realitzat per alumnes del poble titulat “Els Minuts Lumière”. En total hi haurà més de 30 punts de visionat d’aquesta pràctica cinematogràfica realitzada per alumnes d’entre 10 i 16 anys.

El resultat són 37 retrats en moviment de diferents llocs i moments de Ribes i Roquetes. Els Minuts Lumière s’han realitzat en el marc dels tallers “Cinema en curs” en els que participen tres centres educatius del municipi: els instituts Can Puig i Alexandre Galí i l’escola Riera de Ribes. El visionat dels diferents “minuts” permet veure accions en llocs fàcilment reconeixibles com la Plaça Catalunya de Ribes, les parades del mercat de Roquetes o la biblioteca Manuel de Pedrolo, però també altres indrets com el pati d’una escola, la gasolinera, els camps de Can Coll, l’interior d’algunes cafeteries i supermercats, etcètera. També és destacable la presència de diferents professions en els Minuts Lumière: ferrers, fusters, carters, carnissers, taxistes, pastors, etcètera. No hi falten els avis jugant al dòmino, els nens i nenes entrant a l’escola o els treballadors sortint d’una fàbrica, tal com els germans Lumière també van filmar fa més de 100 anys.

La presentació pública de l’exposició dels 37 Minuts Lumière es va fer a la Biblioteca Josep Pla de Roquetes el divendres 17 a les 18’30h i es va repetir a la Biblioteca Manuel de Pedrolo de Ribes el dilluns 20 a les 18’30h.