Estrena film al bloc

Ja es pot veure SOLsol al bloc.

El podeu veure a l’apartat film final.

Hem vist el curt en pantalla gran!

El dimarts dia 26 de maig vam anar a l’Institut Francès de Barcelona a presentar el nostre curt i a veure els curts d’altres centres.

perbloc02instifr.jpg

 

La jornada va ser molt interessant i creiem que el nostre curt va agradar als assistents.

perbloc01instifr.jpg

 

Aquí teniu la presentació que vam fer (més o menys):

 

El nostre taller de Cinema en Curs ha estat un taller en el que hem participat alumnes de 1r de batxillerat de l’IES Can Puig de Sant Pere de Ribes i alumnes de cinquè i sisè del CEIP Riera de Ribes. La feina conjunta entre grans i petits (no tant petits) ha estat molt interessant i tots hem après molt.

 

Al principi, les normes que ens venien donades ens van semblar complicades: hi havia d’haver un canvi d’estat d’ànim i, per tant de color,  dos o més personatges presents en aquell moment, dos desplaçaments i, en el nostre cas, dos protagonistes de diferents edats.

 

Després de tenir totes les normes clares, vam definir els personatges, amb el caràcter i la personalitat. El protagonista és en Miquel, té entre 10 i 12 anys, és extravertit, llest, intel·ligent, li agrada l’escola però sempre està a la lluna, li agradaria ser informàtic, es distreu fàcilment, és meticulós, té idees de bomber, té amics, li agraden les llaminadures, és una mica insegur, li preocupa el que pensa l’altra gent, té un amic que sempre porta a terme les seves idees perquè ell no s’atreveix i va al seu rotllo.

 

Després vam pensar en la noia: extravertida, tranquil·la, sempre diu el que pensa, també és golafre, li agraden les llaminadures, és rebel, és perfeccionista, fa batxillerat social, vol ser periodista, és segura, també realista, li agrada estar amb gent i li agrada anar al cinema, s’angoixa fàcilment, no es porta bé amb la família, se sent incompresa, és molt curiosa, és creativa i li agrada dibuixar. També vam veure clar que totes aquestes característiques no cal que es vegin en un curt de 7 minuts.

 

Hi havia molta informació i poc temps per donar-la. Per això va ser tant important treballar bé el color per poder explicar coses a través d’ell. Vam haver de cuidar-nos del tractament del color depenent de l’estat d’ànim dels personatges. Al començament els colors que destaquen són sobretot el groc i el blau. A continuació s’introdueixen molts plans amb plantes i  gespa i el color verd entra a la paleta. A partir del canvi d’estat d’ànim el color destacat passa de ser el verd al seu oposat: el vermell. El vermell segueix constant al curt fins que s’acaba.

 

Després vam estar pensant unes possibles localitzacions i vam fer fotos, i vam escollir les que més ens convenien pel color. El guió, finalment, va quedar com heu vist: el Miquel, (el protagonista), juga amb el Pep, el seu amic, juguen a trucar als timbres de les cases i marxar corrent. Al final, el Pep acaba sent escridassat per un veí. En Miquel, una mica capficat pel que li acabava de passar a en Pep, acaba descobrint un secret: el seu germà gran i la seva nòvia (que és molt amiga d’en Miquel) han tallat i ja no són nòvios. En Miquel primer no entén què passa, però al final ho comprèn i es queda molt capficat perquè potser ja no veurà més la nòvia del seu germà.

 

Vam mirar diferents extrets cinematogràfics i algun curt. El que més ens va inspirar, va ser “El Pa i el carrer”, de Kiarostami. Ens va inspirar perquè el nostre protagonista també anava pel carrer, i en teoria havia d’anar xutant una pilota de futbol, quan el de Kiarostami també anava xutant una pedra. L’acció era semblant a la nostra. Tot i que l’altre curt estava en blanc i negre i que Ribes no és igual que el poble que sortia allà, l’acció s’hi assemblava, però nosaltres necessitàvem molt de color. Vam escollir algunes fotos de les localitzacions i van ser les que vam repetir però amb el pla pensat, és a dir, que tornavem a fer localitzacions però aquest cop ja pensant en el pla que gravaríem.

 

Aleshores vam fer la planificació:quants plans gravaríem, les seqüències… Vam fer una graella on afegíem els espais, accions, emocions i plans. Quasi per últim vam fer la paleta de colors on especificàvem el vestuari i l’atrezzo (motxila blava i samarreta groga pel Miquel; vestit blau per ella, personatges que passen vestits de vermells, etcètera). I ja per últim vam anar pel poble a acabar de definir els plans, per poder-ho tenir preparat pel dia del rodatge i a demanar el permís per gravar dintre de la botiga de “chuches”. 

 

Al pla de rodatge  vam dividir-nos en dos grups. Vam rodar un dissabte i un dimarts, d’aquesta manera, excepte els actors, la resta de membres del grup no va caldre que estiguessin presents durant tot el rodatge. Malauradament, feia un temps inestable. Això va fer que haguéssim de posar tendals per tapar els rajos de sol en alguna presa. Com heu vist (i sentit), al llarg del curt se sent el constant piu-piu dels ocells i les campanades de la nostra església que cada quart d’hora banyen amb el seu so els carrers de Ribes. Amb l’intent de donar punts de color ens va passar una anècdota molt curiosa: havíem posat una paperera de color vermell i mentre estàvem rodant  una senyora se la va mirar i va decidir emportar-se-la. Per sort, la vam avisar a temps i la va deixar on era. Ens van passar moltes coses més, però ho deixem aquí, que si no ens hi passaríem tot el dia. 

RODEM EL FILM FINAL

CHRISTIAN ERAZO I XAVIER CASADO

chris-i-xavvi.JPGAquí estàvem gravant una escena,estàvem al costat de la plaça del bus i més endavant estava la plaça de l’església.

En aquesta escena el Miquel (Pau Monroy) es dirigia cap a la plaça del bus, on es trobava amb la Laia (Clara) i anaven a comprar llaminadures, i més endavant al seu germà gran Jaume (Jaume).

Amb paraules de la directora (Aina Català), va ser una pla molt dur perquè es van fer 10 preses però al final va sortir bé.

Els càrrecs eren:

Directora-(Aina Català)

Càmera-(Jaume)

Perxista-(Miguel)

Claqueta-(Bruna)

Script-(Glòria) Pobre script, va tenir que escriure observacions de 10 preses.

Aquí estàvem a la botiga de llaminadures gravant com el Miquel (Pau Monroy) estava comprant llaminadures amb la Laia (Clara).

A la botiga de llaminadures era molt difícil gravar perquè hi havia molta gent i era molt petita. En aquest pla només es veia la mà del Miquel (Pau Monroy).

Els càrrecs eren:

Director-(Tomàs)

Càmera-(Christian Erazo)

Perxista-(Pau Pujol)

Script-(Xavier Casado)

Claqueta-(Júlia)

AINA , GLÒRIA, PAU M., MIGUEL I CARLESgloria-i-aina.JPG

En aquesta foto, el Pau (Miquel) havia de trucar al timbre i marxar corrents amb el seu amic Miguel (Jordi).

El director (Miguel) volia que se sentissin molt les passes del Miquel i d’en Jordi.

Com que en Miguel en aquell moment era el director, no podia fer les passes de córrer amb en Miquel, per això el Tomàs el va substituir.

La perxista havia de seguir les passes d’en Miquel i en Tomàs.

El director també volia que se sentís el timbre, però aquest timbre no se sentia des de fora, només des de dins. Però vam provar de trucar, i en comptes de sentir-se el so es sentien els lladrucs d’uns gossos que vivien allí.

El Miquel anava caminant per la bora de la gespa. En aquest pla havien de sortir varies taques de color vermell, havíem comprat uns geranis vermells però al cotxe es van xafar, vam aprofitar-ne un per ficar-lo a la càmera, també vam fer servir un cubell d’escombreries vermell, en Carles sortia de vermell al costat d’un container.

El pla era molt bonic, estava la càmera arrapada al terra.

gloria-aina.JPG

El Miquel s’havia deixat els pantalons a casa (estaven mullats de la rentadora) i els vam tenir que anar a buscar a casa seva, resulta que el seu pare l’havia anat a portar al lloc i vam tenir que tornar una altra vegada.

Va ser una mica liat.

toma.JPG

Aquí es veu la Bruna preparant els geranis, indicant on s’havia de posar el Miquel i el Carles…

Al darrera de les càmeres hi havia la pila de les nostres motxilles i les galetes que va portar la Mercè Blanch

PAU P. I TOMÀS
pau-i-tonmas.JPGpau-i-t.JPGpau.JPG

SILENCI!

-So?

-Gravant!

-Càmera?

-Gravant!

-Claqueta?

-Seqüència cinc, plà tres, presa quatre!

ACCIÓ!!!

La claqueta. Pot ser el signe d’una pel·lícula. De producció? El nostre grup sovrevivim de les poques aigües que ens compra la Mercé Blanch, i de tant en tant, de les poques llaminadures que ens compren quan a nem a la famosa botiga de llaminadures “pupurri”.

Director? Jaume. Camera? Tomâs. So i perxista? Júlia. En aquest plà, tot i que gravavem al “pupurri” vam sortir amb les butxaques buides.


En aquest plà, el Miquel (Pau Monroy) havia de venir capcot per que la Laia (Clara) havia estat deixada per el Jaume (Jaume), el seu ex-nóvio.

Quan travessava el carrer corria un perill mortal perque com que havia de mirar al terra, no mirava al carrer i el podria haver atropellat un cotxe

Preparant la presentació

preparacio.jpgEl dia 26 presentem els curts al Liceu Francès de BCN. Qui fa la presentació? Qui explica com ha anat el rodatge? Qui ens fa cinc cèntims de com ho hem preparat tot? Qui farà un resum dels fragments que hem vist i que més ens han inspirat? Encara ens queda molta feina!

El rodatge del film final

Ja estem ultimant el rodatge: plou i fa sol, però ens en sortim.

fotoscomosehizoa1bloc.jpg

Si voleu veure més fotos del rodatge, les teniu aquí:Fotos GRUP A

JA HEM FET LA PRÀCTICA CENTRAL

Desprès de treballar preparant el guió, d’haver fet les localitzacions i de programar la gravació ens ha sortit una pràctica força reeixida, cada un de nosaltres ho ha viscut d’una manera diferent, però tots amb il·lusió i emoció.

PREPAREM EL GUIÓ

guió3guióguió4

guió5 guó2

GRAVEM

ANECS ANECS2ANECS3ANECS4101_0167-640×480.jpgBUS1BUS3BUS5BUS6

LAS NOSTRES VALORACIONS

Xavier Casado
Al principi vam pensar el lloc i vam decidir que aniríem a la plaça del bus. Va anar molt bé la primera toma va ser a una illeta que estava davant de on s’espera la gent per quan vingui el bus i ens va costar molt però tot va anar molt bé. Vam acabar amb molt fred i molt tard, ja sabíem algunes coses com per exemple a fer servir la càmera ja que era la mateixa que la dels minuts Lumiere però també vam aprendre moltes coses com per exemple a fer millors plans. Amb el actor ens va costar molt perquè mirava a càmera i era molt fals perquè feia moviments molt falsos. Al guio final va quedar molt diferent de el principi i el dia del rodatge vam canviar les escenes i saltar escenes. Durant el rodatge van venir molts autobusos, els càrrecs van estar molt bé i els càrrecs eren: Director, càmera, perxista, ajudant, escrit i claqueta i van ser molt divertits.

Valoració:

Va anar molt bé va ser molt divertit però va ser molt cansat perquè vam estar desde la 1 del mig dia fins les 6 de la tarda però va ser molt emocionant va venir la tele!!!! Al final va sortir molt bé i va ser una feina molt divertida.

PAU PUJOL

M’ha agradat i divertit molt. Crec que ha anat molt bé, però el meu grup,

l’A 2, ha anat una mica just de temps, des de la preparació fins al muntatge, passant per la gravació.

El material que ens ha sortit no era ben be el que esperàvem, però millor. Ens va saltar plans i en vam afegir d’altres quan gravàvem. Vam començar a pensant el personatge, quines coses li agradaven i com era. Desprès vam pensar com seria el guió i de que aniria la història. La propera sessió vam seguir parlant del guió. L’altra ja vam gravar.

Al principi l’actor ens va quedar forçat i fals, cosa que va quedar malament. A mesura que anàvem gravant l’actor anava millorant i, al final, hauria quedat bé, si no fos perquè l’últim pla vam acabar massa ràpid.

Alguns plans els vam fer molt bé i només els vam haver de gravar una sola vegada, però altres molt malament i els vam haver de repetir 6 vegades.

La nostra espera tractava d’un nen anomenat Marc que esperava una amiga que havia de baixar d’un autobús.

Com que érem 7 no tothom va poder passar per tots els càrrecs (director, so, script, claqueta, ajudant i càmera.

Crec que en general va no va quedar ni bé ni malament.

AINA

Abans de gravar, vem fer el guió, i quan ja teniem tot preparat, vem anar a gravar la pràctica central. La unica que no passava per: director, càmera, so, perxa i script era l’actriu, l’actriu era la Glòria. El guió tracta que la Glòria espera el bus en teoria dints el bus venia el seu amic, però al final no venia, quan venia el bus ella s’aixecava sempre estava contenta a que vinguesi, però al final es posa nerviosa. Algunes ecenes es tenien que repetir dos o tres vegades, vem fer vuit ecenes en total de la pràctica central.

La pràctica m’hagradat molt, he apres el que era script, m’ho he passat molt bé, el guió es molt xulo i la pràctica també. Quan he passat per: directora, càmera, so, perxista i script m’hagradat molt partisipar en tots els temes i tots son divertits.

GLÒRIA

L’ESPERA

Abans d’anar a gravar, vam fer tot el guió. Un cop va estar tot preparat, vam poder anar a gravar.

Hi havia un actor, un càmera, un director, el de so i l’script, tots aquests menys l’actor, ens els anàvem canviant.

Va estar molt bé, crec que tots ho vam gaudir molt. Algunes escenes les vam repetir 2, 3 ó 4 vegades, per qualsevol cosa que no acabés de quedar bé.

Jo era l’actriu, a mi sempre m’ha agradat molt actuar, i aquesta oportunitat em va agradar molt. La protagonista estava esperant a un bus, a dins del bus hi havia d’anar el meu amic, però aquest no el feia ningú (ningú feia de nen). Tots els grups feien una espera diferent, la nostra s’assembla una miqueta a un altre grup.

Va haver-hi una escena que jo no havia d’actuar, que estàvem gravant el que jo mirava, i una de les coses que mirava eren els gronxadors, doncs en aquesta escena vaig fer de directora, i totes les altres escenes feia d’actriu.

He après moltes coses: com per exemple la feina del director, no tenia clar que ell havia de dir-li a l’actor el que havia de fer, i altres coses així, però en general ja m’ho imaginava tot (de pel·lícules, coses que havia sentit,…), però amb aquesta pràctica també he après coses noves.

PAU MONROY

Vam triar que l’actor seria una noia, després ens van dir que hauria d’anar d’una espera, vam fer el guió pensant en la personalitat que havíem triat.

Quan vam acabar el guió, vam anar a filmar.

En cada pla canviàvem els rolls (càmera, script, director, ajudant i so) menys l’actora.

Algun pla el vam tindre que repetir. Anava de que una noia esperava a un amic, que havia de sortir de l’autobús, però al final no arriba.

He apres a veure més el color, a muntar un pla, els papers d’una pel·licula i la seva funció, …

TOMÀS

Una espera una espera una espera una espera una espera

Ens vam dividir entre dos grups A i B. Cada grup va escollir el caràcter del seu personatge i llavors vam tornar a dividir-nos en quatre grups. 2 gravaven una espera de l’autobús i l’altre meitat feien l’espera d’un noi per donar-li la mà a la seva estimada.

Primer vam muntar un petit guió amb dibuixos i lletres .

Desprès vam transformar fins tenir l’argument , un cop el teníem varem dibuixar un Stori Board.

Un cop decidit qui representaria l’actor principal vam anar a descobrir el nostre entorn i vam decidir on gravaríem, vam mirar l’espai i vam decidir paleta de colors.

Ens vam trobar tot l’equip per fi podíem gravar!!!!!!!

Hi havia un full amb els càrrecs rotatori (el de l’actor no!). teníem: claqueta, càmera, ajudant, scrip,actor, director i so!!!!!!

Hi havia plans que es repetien 6 o 7 vagades .

Un cop tenia tot gravat vam muntar-ho amb el premier (retocar-lo).

OPINIÓ PERSONAL:

Finalment va quedar bé, no tenen música!

La gravació va durar 2 ó 3 hores.

Vaig aprendre moltes coses sobre el cinema i comes fa servir totes les màquines!

Ara a gaudir!

CHRISTIAN

La pràctica central va estar be primer vam fer grups, desprès entre tots em escollit com seria el personatge ,ens vam separar per grups i vam escollir on es faria la pràctica, com seria el guio ( ja ens avien dit que era una espera)qui seria el protagonista, …

Abans de ficar-nos a grava vam dir qui seria el director, la càmera, l’escript, …

Ninguna acana ens va sortir a la primera.

A estat be però no me quedat satisfet.

Pràctica central

Ja podeu veure les nostres pràctiques muntades a l’apartat “Pràctica central“.

Esperem que us agradin i també esperem poder veure les vostres pràctiques ben aviat!!

Exposem els projectes fotogràfics

Avui (11 de febrer) hem preparat l’exposició dels projectes fotogràfics al vestíbul de l’IES Can Puig. Ha estat una feinada, però ens ha quedat molt bé. Ja podeu venir a veure l’exposició quan vulgueu!
expo-colors-02.jpgexpo-colors-03.jpgexpo-colors-04.jpgexpo-colors-05.jpgexpo-colors-06.jpgexpo-colors-07.jpg

Pel·lícula pintada a mà i amb música

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

 si voleu veure més fotos d'aquest dia cliqueu aquí

Trobada d’agermanament

Pel·lícula (pintada a mà) realitzada pels alumnes dels CEIPs Riera de Ribes, Espronceda i Bordils durant la jornada d'agermanament

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

fem de cineastes

Vaig aprendre a fer un treball en equip i com fer servir la càmera, l’ equip de so…

Quant feia de directora em sentia emocionada perquè mai havia fet aquest curs de cinema.

Aina Català

El meu minut: MINUT LECTOR.

En cinema en curs ara em fet la filmació dels minuts Lumieré. Ens ho em passat molt bé. Jo he fet el meu minut, que és diu “minut lector”. Ho he fet a la biblioteca de Ribes, amb la gent llegint llibres o feinejant al portàtil. Volia un minut amb gent mirant llibres, buscant revistes i consultant al portàtil, però hem va quedar massa estàtic. Ha estat molt difícil poder captar moviment, ja que quan estàvem preparant l’equip de cinema va començar a entrar gent i hi havia molt moviment, però quan vam començar a gravar va desaparèixer per total el moviment.

Per a mi ha estat fascinant fer de director. He aprés molt sobre el funcionament d’una càmera.

PAU PUJOL

Els nostres minuts…….

Aquí hi ha els nostres projectes i les primeres idees unes més pensades que les altres, però crec que ens en sortirem……

TOMÂS

” Cartes i Vidres”   A la plaça de la biblioteca  és un bon lloc dons es veura el carrer, les botigues, el carter i el neteja vidres.El pla seria sencer, hi ha dos oficis, el carter porta el carreti el neteja vidres mou les mans.Lloc de la camara: al costat el Banc de Sabadell a les 10.45 i el so del carret.mtomas

XAVIER

 M’he proposat gravar els paletes com treballen i carregen les pedres al camió això ho faria amb un pla general per que es vegi el local on treballen.El títol podria ser : “Destrucció i Reforma”Filmaré des de la plaça en front el cinema. L’hora pot anar des de les 8  del mati fins la 1 i de les 3 fens les 5 de la tarda.Posaria musica de fons dons el soroll de les maquines es molt desagradable.m. xavier

PAU PUJOL

 La biblioteca plena de gent llegint i que canvien de llibre. Vull enquadrar una taula i una prestatgeria.”Minut Lector” filmaria a la sala dels diaris i hauria de ser a partir del les 3 /4 de 4 de la tarda que és quan obren la biblioteca. A la biblioteca no hi ha soroll.

GLÒRIA

“CORRENT PER L’IES CAN PUIG” Lloc: Sortida per la porta del pati d’on surten a córrer pel voltant. Faré un contrapicat que es vegin les cames en primer pla i com s’allunyen pel la vorera del carrer., es veuran d’esquena.Serà un bon dia el divendres 14 de novembre a 2/4 de 10 o bé a les 12.Quan sàpiga l’hora haig de trucar a la professora.El soroll de la gent que parla entre ells ,les passes .Per sentir millor les passes es pot posar una planxa de ferro o bé una fusta i el micro a prop i així es sentirà un soroll diferent cada vegada que un alumne passi per sobre.                                                        m glòria

AINA

Entrada a la llar d’infants el cargol a les 9 del mati. Filmaria des del carrer de cara a l’entrada També podria filmar a les 3 de la tarda.M’agradaria que el soroll fos els dels nens i algun cotxe.

PAU MONROY

Creuament pel pas de vianants dons hi ha molt de moviment i es veu fens molt lluny.Espero que passi algú caminantEs podria dir “ La carretera en un minut”El lloc serà la carretera davant l’escola i el so el natural.m. pau m.

CARLES 

“Sortida de la fàbrica Giravi”. M’agradaria que es veies la porta i els treballadors com surten.Hem situaré a l’esquerra del pont a les 2 del migdia que es sentin el soroll dels cotxes.m.Carles

CHRISTIAN

“Minut del cotxe”Em proposo fer la mateixa impressió que el minut del tren .Es veuran els cotxes i el camí .També es veura el cartell on posa Ribes.Es sentirà el soroll dels cotxes,motos,……m.christian

MIGUEL  

                                       m.miguel

Minuts a punt?

Filmar el nostre minut ja ens està portant uns quants mal de caps: On? Com? Quan? I el so? Ens deixaran? Això s’hi val? No estarà molt vist? No estarà mal vist? De moment, hem tingut aquestes idees:

JAUME: Picat sobre la caixa d’un supermercat en el moment en què algú va a pagar amb el carretó ben ple de productes i el caixer comença a passar-los pel codi de barres.

BRUNA: a) La gent de la terrassa de la Plaça del Bus, amb la font i el bus al fons. b) La façana de la biblioteca amb el contrast de la canalla jugant a la plaça i al fons la gent dintre de la biblioteca estudiant, estàtics.

JONATHAN: Soldadura de ferros al taller d’en Vidal.

CLARA: a) El mercat de Ribes (mercadillu). b) Una classe (correcció d’un examen).

JÚLIA: a) Arribada i sortida de l’autobus de linia a la parada de la gasolinera (quan hi hagi algun viatges esperant per pujar-hi). b) Parada de taxis quan arriba algun client, parla amb el taxista, puja al cotxe i el taxi marxa. c) La botiga de chuches mentre algú hi entra a comprar: festival de colors!

Apunts sobre càmera

En els últims dies hem après un munt de coses sobre el cinema, però n’hi ha una especialment interessant: l’ús de la càmera i tots els paràmetres a tenir en compte a l’hora de capturar imatges i so.

Com que els continguts eren complexos hem pensat que no estaria malament penjar els apunts de la “llibreta verda” per poder-los recordar millor. Aquí els teniu:

Host unlimited photos at slide.com for FREE!càmera

Host unlimited photos at slide.com for FREE! apunts

Històries dels Lumière

29/10/2008

Avui els alumnes de Can Puig han explicat qui eren els Germans Lumière i què era el cinematògraf. Després hem vist algunes vistes Lumière: 

L’arribada del tren a l’estació

La Sortida de la fàbrica (les tres versions filmades)

L’enganxall del camió

Les dones netejant la roba 

Després hem sortit per grups a filmar un “simulacre” de Minut Lumière. Mentre un grup filmava els altres hem escrit un text sobre personatges que hem vist a les vistes Lumière.

Les dones que renten Una de les dones que està rentant la roba al riu es queixa perquè li fa mal l’esquena, “ui cada dia fer la mateixa postura em trenca l’esquena”, “va que queda poc per acabar”… “Estic destrossada!!! Ja no puc més!!! Que algú em substitueixi!!! Això es un pal demà no vindré a rentar ni una sola cosa. Estic cansada. No m’agrada aquesta feina!!!!”

El tren El porta-maletes baixa les maletes dels viatgers,  porta dos dies fent aquesta feina i troba a faltar el seu país on hi són la seva dona i els seus tres fills. Ha hagut de marxar d’allà per poder guanyar més diners per mantenir la seva família. Ja no ho suporta i ja té suficients diners, decideix  pujar il·legalment al tren. Després de cinc dies arriba a Rússia  on hi té tota la família. Com és ric es fa construir un cinema a casa.

 ELS MINUTS LUMIERE vistos per Miguel, Pau, Glòria i Júlia: La sortida de la fàbrica ens ensenya una fàbrica de treball de pedres (escultures). L’arribada del tren, ens ensenya el moment en que descarreguen les pedres del tren. L’enganxall d’un camió ens ensenya el carro carregant les pedres i portant-les a la fàbrica. Dones netejant la roba ens ensenya com el carro amb les pedres passa per allà de camí cap a la fàbrica que està al costat del riu.

AQUESTA ÉS L’ESCOLA RIERA

Som els alumnes de l’escola Riera de Ribes, en aquest cas hem triat la foto nosaltres,els del taller de cinema, per tant, surt una foto de la nostra classe, la de 6é però generalment totes són com aquesta o semblants.

L’altra foto és del pati dels grans, concretament feta des de el camp de futbol. A la dreta de la foto,si us fixeu es veu un passadís que porta al pati dels petits, el de la esquerra al dels grans.

P2 PAUIMIGUE2

Al pati dels grans tenim una mena d’hexàgon amb gronxadors, concretament dos cercles per penjar-se,una mena d’escala, una barra per baixar y una barra per fer volteretes. També una taula de ping-pong.

El camp de futbol des d’on hem fet la foto i una pista bastant gran on hi han quatre cistelles de futbol.   PAU I MIGUEL

La natura de l’escola
P2 OLIVIA I JUDIT

El bosc té molts colors,

sobretot a la tardor.

A l’estiu fa calor,

però el hivern està nevat.

A la primavera tot floreix,

el bosc s’ha despertat

i tot content s’ha quedat.

OLIVIA I JUDIT

 

Des d’ aquí hem fet una foto de la cistella de bàsquet, de la taula de ping-pong del parc i de les finestres de les classes de 1r a 3r i de les de dalt des de 4t a 6é.

P2 PAU I MIGUE

En aquesta foto hem ensenyat la part de dalt de la muntanyeta que tenim al pati.
P2 JOA XA CHR

Aquesta és una de les classes del pis de dalt, és la de 4tA.
P2JOAN XAVIMARC I CHR

Això es el travesser de una porteria de futbol ,darrere es veu l’altra porteria. Quan és l’hora del pati molts nens/es venen a aquesta pista a jugar a futbol. A la dreta es veu la pujada del bosquet, a l’esquerra es veu una nena i al costat dret hi ha una paret amb una cistella de basquet. I al final a l’esquerra es veu una taula de ping-pong ,un hexàgon i un banc. P2CARLESIOT2

Això és el menjador de l’escola, els nens/es d’infantil dinen a les dotze però els nens/es de primària dinen a la una, menys els de 6è i 5è que dinen a les dues. OT I CARLES
P2CARLES I OT

Ja hem començat!

Ja hem començat els tallers conjunts: nois i noies de 1r de batxillerat amb nens i nenes de 5è i 6è de primària. Aquests treballs amb alumnes d’edats diferents acostumen a deixar-nos sensacions molt intenses i molt enriquidores. De les quatre hores que hem compartit en la primera sessió, n’hem pescat aquest moment:

  sessio-1-annalola-1.jpgsessio-1-annalola-2.jpg

La primera sessió


LES NOSTRES PRIMERES PRÀCTIQUES FOTOGRÀFIQUES

GRUP A

  p1pau2p1pau1

L’AMFITEATRE. Pau Pujol (CEIP Riera de Ribes)

Fa sis anys l’escola es va començar a construir. Abans en el lloc de l’escola hi havia un bosc, que es va haver de talar per poder construir l’escola. Però el bosc, era molt bonic, de manera que només és va haver de talar la part on hauria d’anar l’edifici de d’escola, una mica de pati i les dues pistes, la de futbol i la de bàsquet. A la part de dalt del pati, quedava una bona part de l’antic bosc. De nom el vam batejar com a “el bosquet”.Al bosc, creixien moltes plantes salvatges que feien casi inaccessible. De manera que vam decidir fer torns de pares i mares els diumenges per arreglar el Bosquet. Ens va quedar molt bonic. Hi havia un lloc especialment bonic; era com una mena de forat dintre del terra envoltat de pins. I ens suggerir una idea. Estava ple de rocs força grossos. Els vam arraconar cap a un costat, vam fer una mica de forat i ho vam omplir de pedres. Va que dar perfecte. I també li vam donar un nom; L’Amfiteatre”. Pau Pujol

LA TARDOR. Glòria Puerta (CEIP Riera de Ribes)

gloria2.JPG Que maca
que és la lluna
sota el núvol de tardor.
Quant marxa el sol,
p1gloria
tot el cel
queda amb claror,
es nota l’arribada
  de la tardor.
                                            Cauen
                                             les fulles dels arbres,
                                              volen com avions.
                                              Fa una pluja
                                              molt tranquil·la
                                            quant el vent
                                             se sent de lluny.
                                           Glòria Puertas

Tomàs (CEIP Riera de Ribes

p1tomas p1tomas1

 M’endinso amb l’heura pel forat del pany.
Quin vent m’ha dut a la porta del bosc?
No hi ha senyals als arbres dels tocom.
El desig ha esfullat el cel sense resposta.

Al nou convit, un envelat de pluja!
Escampats sobre l’herba, pels ravals d’aquest vi,

la sal del joc i el pebre de l’amor
,i el teu cos i el meu cos recapte de la festa.

Qui ens ha parat la taula amb tovalles de grana?
Quin trenta de febrer de quin sol? Quin planeta?
Quina mar mig s’albira des del castell de cartes?
La foscor dóna cobri a l’averany més fosc.

Camí d'enlloc, de tornada d'enlloc
t’estimo, exiliada al perquè dels poetes.
                                       Maria Mercè Marçal

Christian (CEIP Riera de Ribes)
P1CHRISTIAN

L’esglèsia per alguns és l’edifici més important del poble.

L’església marca l’hora, i també és la casa de Deu. Cada dissabte hi va molta gent a escoltar la mica, a fer la comunió, o el bautisme. CHRISTIAN

Pau (CEIP Riera de Ribes)

P1 Pau m

M’agrada aquesta foto per que es pot veure el arbre,com es va enfilant, el troç de sota es més vell i més gros i es veu com arriba fins a les branques més noves, també he volgut representar alguna forma de vida admirant això. Pau M.

Xavier (CEIP Riera de Ribes)

p1xavier1 p1xavi
El canvi de color de les fulles d’aquesta planta és molt bonic i enfocar aquesta amb els arbres de darrera i els peus de darrera també. Veient crèixer aquesta petita planta i també la llum de darrera del sol. Xavier C.

LES TORRES, Aina Català (CEIP Riera de Ribes)

p1aina p1aina2

Les torres són molt maques, perquè donen vistes al mar i a Sitges, també perquè tenen diferents formes. Són bastant altes i grosses. Aina Català.


Les fotos de la Clara:

p1-clara.jpg     p1-clara-2.jpg

Les fotos de la Júlia:

p1-julia-1.jpg     p1-julia-2.jpg

Les fotos del Jonatan:

p1-jonatan-1.jpg     p1-jonatan-2.jpg

La foto del Miguel:

p1miguel

Presentació del personal ribetà

Van GoghEm trobo , igual que Harold Lloyd, atrapat en el temps. Un temps que m’ofereix un present fugisser i un futur molt incert. Provo d’escapar-me cap a instants de satisfacció que distingeixo quan la pell del cos s’arrissa i el temps sembla aturar-se: un raig de sol lliscant per un carrer estret, un cel violat en un dia ventós d’hivern, unes gotes de pluja lliscant per la cara. I en els moments de lucidesa trobo unes sabates ………… per caminar. Juli Carandell .

imagen-1.pngSempre m’ha fascinat l’ull…que et contempla…et reflecteix…et permet mirar …actuar …com el mirall d’Alicia que mostra els dos mons…tan reals que es barregen i es confonen. Concepció Lara “No crec que els escriptors , pintors o cineastes treballin perquè tinguin quelcom concret a dir: més aviat per reflectir allò que senten.” Stanley Kubrick

clara-julia-foto.jpgEi que passa! Som la Clara i la Júlia i ens agrada tant la imatge com el so, fenòmens molt presents al cinema. Aquesta fotografia és d’un aniversari d’una amiga i trobem que ens defineix molt bé. Ja que el tema d’aquest any és el color, us confessarem que el groc, el lila i el verd són els nostres colors prefertis. Esperem treure bones experiències d’aquest projecte ‘Cinema en curs’ i us deixem que endevineu qui és cadascuna. Un petóó!:)

jonatan.jpg¡Hola! Qué pasa =). Pues este soy yo que me llamo Jonatan, sin h por que soy gallego. Y me apunté a esto porque está bastante bién y el cine en curso es divertido, usar cámaras y todo eso. Qué más decir de mi: sí, que toy un poco loco lo se. xD Venga, nos vemos . FleKyy

jaume-bruna.png Som la Bruna i en Jaume! :)Estem cursant 1r de Batxillerat. Som molt bons amics, ens agrada veure la vida alegre, positiva i plena de colors! Als dos ens agrada molt viatjar i conèixer gent nova. També compartim moltes aficions, entre elles la cinematogràfica. Esperem amb il·lusió que el projecte Cinema en curs ens aporti més coneixements i que amb tots els nostres companys sigui una experiència inoblidable.Fins aviat! Gloria1

Em dic Glòria i tinc 10 anys. Tinc el cabell marró molt fort, els ulls també marrons i m’encanta el color taronja i el violeta. Tinc 2 germans: el Ferran i la Joana. Jo sòc la germana mitjana i el Ferran és el més gran, la Joana la més petita. Ara ja fa poc, tenim una gateta que es diu Pepa. La Joana té 4 anys, i el Ferran 13, quasi 14. Aquest any, sòc la delegada de 5èB. M’agrada moltíssim cantar, i tocar el violoncel.Gloria Aina1

Hola em dic Aina, tinc 9 anys quasi 10, el set de desembre és el meu aniversari. Tinc 2 germans que es diuen Pau i Marta, la Marta té 3 anys i el Pau 7 anys i m’agrada la musica i toco el piano.

CarlesHola hem dic Carles Barceló Giralt tinc onze anys, vaig neixèr el 17 de gener del 1997. M’encanta el futbol, tinc els ulls de color marró i el cabell castany. Jugo ha futbol amb el Vilanova (i la Geltrú).





Pau PHola em dic Pau, de cognoms Pujol i Bonastre. Tinc deu anys i quatre mesos. Faig cinquè B de l’escola C.E.I.P. Riera de Ribes. Tinc un germà de 13 anys i estic en procés d’adopció per adoptar un nen o nena. Les meves aficions són llegir i dibuixar, entre altres coses. El meu color preferit és el verd clar. M’agrada molt fotografiar animals i paisatges, però sobretot coses que no són res i alhora ho són tot el que et vulguis imaginar. De vegades, amb els amics, hem intentat fer pel·lícules, però accepto que no ens han sortit molt bé. Espero que després d’aquesta experiència hagi aprés força i pugui fer una de ben xula.

PAU M.Em dic Pau M’agrada fer fotos de la natura,el meu poble en aquest cas.També m’agrada tot el tema del cinema i la fotografia,tots els colors etc.El meu caràcter es divertit,atent i una mica despistat. ?? JJJ FINS AVIAT!!!JJJ ?

TomàsHola, sòc en Tomâs. Visc a Olivella, un poble al costat de Ribes. El divendres (10 d’octubre) es va morir la meva gata Creta. La meva família està formada per: dos gats, dos gosses, un pare, una mare i la meva germana Vera.Tinc el cabell llarg, sòc ros-castany i tinc els ulls fe color marró.M’agrada la música i toco: el piano, el Violí i la percussió: bateria, lamines, timbales…


Miguel Sóc el MoS (Miguel Oller Santos) tinc 11 anys m’agrada molt fer el taller de cinema, faig les meves cançons de rap i també m’agrada molt fer graffitis.

ChristianHola sóc enChristian i tinc 10 anys m’agrada el bàsquet i el fútbol, però jugo a bàsquet, ara estic en mini C, sóc de Perú.

Hola, sòc l’Ana i acompanyaré com a (una de les ) mestres als alumnes del Ceip Riera de Ribes en aquest projecte, espero que tots i totes gaudim de la feina que ens espera per fer… i puguem arribar a dir:”Señor DeMille, estoy preparada para mi primer plano.” (El crepúsculo de los dioses) .Crec que és una frase indicada per l’ocasió!Bona feina

xavi

Hola hem dic Xavier Casado de la Fuente tinc 10 anys tinc un gat de tres setmanes i tinc un germà m’agraden molt els videojocs també m’agraden molt els esports jo jugo a hoquei i a tennis. Visc a Sant Pere de Ribes davant d’un parc i un camp de futbol.

Xavier