Minuts Lumière

Els Minuts Lumière s’inspiren en les “vistes documentals” dels germans Lumière, filmades ara ja fa més d’un segle, en els orígens del cinema.

Són plans d’un minut de durada realitzats a partir d’unes condicions: es disposa d’una única presa, la càmera ha de restar fixa i durant la filmació no es pot modificar cap paràmetre. Després d’un treball de visionat de pel·lícules dels germans Lumière, cada alumne o parella d’alumnes realitza el seu propi Minut escollint on i què vol filmar, l’enquadrament i el moment precís d’iniciar la filmació.

Els alumnes dels tallers de Cinema en curs han filmat els seus Minuts Lumière durant els mesos de novembre i desembre. Molts ja es poden veure als blocs dels tallers: CEIP Bordils, CEIP Comtes de Torregrossa, CEIP Els Xiprers, IES Bellvitge, CEIP Sant Ròc IES Costa i Llobera, CEIP Riera de Ribes i IES Can Puig, CEIP Espronceda i CEIP Mestre Morera. Durant els propers dies es publicaran els que falten.

Als blocs dels diferents tallers també trobareu textos sobre el procés de treball i l’experiència, així com fotografies dels rodatges.