2008-2009

Making of fotogràfic

Tot per l’examen
realitzat pels alumnes de 6è del CEIP Bordils (Bordils)

Cualquier cosa menos ir a mi casa
realitzat pels alumnes de 3er d’ESO de l’IES Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat)

Tu, gran… i jo?
realitzat pels alumnes de 5è, 6è i 1er de Batxillerat del CEIP Riera de Ribes i l’ IES Can Puig (Sant Pere de Ribes)

Es boni moments
realitzat pels alumnes de 5è i 6è del CEIP Sant Ròc (Bossòst, Vall d’Aran)

Confundido
realitzat pels alumnes de 4rt d’ESO del SES Cristòfol Colom (barri del Bon Pastor, Barcelona)

La pilota rosa
realitzat pels alumnes de 6è del CEIP Espronceda (Sabadell)

Sol sol

Va i ve
realitzat pels alumnes de 6è del CEIP Els Xiprers (Vallvidrera, Barcelona)

Oumar
realitzat pels alumnes de 3er a 6è de l’aula d’acollida del CEIP Comtes de Torregrossa (Alcarràs)

Una historia de la calle
realitzat pels alumnes de 3er i 4rt d’ESO de l’IES Badalona Nou (Badalona)

Trigar per dubtar
realitzat pels alumnes de 1er de Batxillerat de l’IES Castell d’Estela (Amer)

Quan menys t’ho esperes
realitzat pels alumnes de 3er d’ESO de l’IES Costa i Llobera (barri de Sarrià, Barcelona)

El color de l’amistat
realitzat pels alumnes de 6è del CEIP Mestre Morera (barri de Ciutat Meridiana, Barcelona)

A contracorrent
realitzat pels alumnes de 4rt d’ESO de IES Ronda (Lleida)

Angoixa
realitzat pels alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut Les Corts (Barcelona)

———————————————————————————————————————

Després de diverses pràctiques realitzades al llarg del curs, els últims mesos del taller es dediquen al guió, rodatge i muntatge d’un curtmetratge.

Per tal de treballar el color de manera concreta en els films finals, es donen unes regles del joc, compartides per tots els tallers:

– Al llarg del film, un mateix espai ha d’aparèixer amb dos tractaments cromàtics diferents. L’espai es pot treballar en dos trajectes (anada i tornada) o amb els personatges estàtics en un lloc del qual se’n van i tornen.

– Una trobada entre dos o més personatges serà el moment més fort de la història.

– Aquesta trobada produeix una emoció que s’expressa mitjançant un canvi en el tractament cromàtic del film. Aquest canvi es pot produir dins del mateix pla o al llarg de la seqüència. Es tractarà de jugar amb elements com: nítid/flou, relació figura/fons (p.ex. emergència dissolució, canvi d’escala), moviments de colors, transformacions, aparició gradual o sobtada d’un color fins aleshores absents en el film, el pla es buida i el color queda transformat, etc.

El rodatge de cada curt es desenvolupa en dues o tres jornades (i un dia “extra”) i el muntatge, al llarg de les setmanes posteriors.