LA CASA DE LA CIÈNCIA. EL MÓN DE COSMOCAIXA.

Apropar-nos al CosmoCaixa, el gran Museu de la Ciència, és sempre un privilegi, un plaer i una nova experiència. La infinitat de propostes pedagògiques i científiques que l’ens posa a l’abast dels joves i de les joves fa que el famós centre estigui sempre ple a vessar d’estudiants que s’hi apleguen per tal d’assistir a un qualsevol taller, fer un tomb per la Sala de la Matèria i/o, com en aquest cas, poder visualitzar de prop les restes fòssils d’una gran varietat de dinosaures reunits en una exposició temporal meravellosa.
Avui, a banda d’haver materialitzat totes aquestes experiències, les nostres alumnes i els nostres alumnes han pogut dur a terme el taller Creactivity, un espai interactiu de manipulació de materials i creació de ginys mecànics, elèctrics o audiovisuals. Posteriorment, han entrat en contacte amb el món de l’electricitat mercès a la proposta Fenòmens elèctrics en què, pas a pas, han anat descobrint les generalitats dels àtoms i llurs interaccions en el món circumdant.
L’observació d’experiments a la Sala de la Matèria i la visita al Bosc inundat han posat el punt i final a una sortida molt recomanable en què cadascuna de les motxilles formatives dels joves aprenents ha quedat ben plena de sabers i de noves sensacions.

Seguidament us fem a mans els enllaços per tal que pugueu copsar de primera mà quin ha estat l’ambient de ciència (de luxe) de què hem gaudit avui. Només us cal, si us és plaent, de fer-hi un clic a sobre.

GRUP 1

https://photos.app.goo.gl/btdsRMbmGmGE6e8p6

GRUP 2

https://photos.app.goo.gl/3v7qUEQRGfMGZm3L9

PREMI ATRAPALLIBRES. ATRAPATS PER LA LECTURA

Avui dijous, el conjunt d’alumnes de Cinquè curs ens hem desplaçat a la biblioteca municipal “Joaquim Montoy” per tal d’entomar novament, de mans de les bibliotecàries, tres col·leccions corresponents a les obres proposades per a obtenir el premi “Atrapallibres” 2024.

Amb la presentació de la proposta in situ, nois i noies han començat ja a despertar el cuquet de la lectura crítica col·lectiva per tal de poder emetre un veredicte que permeti designar, conjuntament amb l’acció de molts altres clubs de lectura, un guanyador en aquest certamen tan interessant.

Les nostres alumnes i els nostres alumnes seran un jurat fresc, just i rigorós, el qual, a partir d’un treball continuat a l’aula, assumirà un important paper d’analista de tres llibres d’índole diferent (poesia, narrativa i còmic).

Us deixem la galeria de l’acte d’obertura, per si és del vostre interès el fet de poder consultar-lo.

Seguim avançant!