Visita a les coves de Monsterrat

Divendres 6 de març els alumnes de cicle mitjà vam anar a fer la visita a les coves Coves de Montserrat, Coves del Salnitre o Coves de Collbató. Es tracta d’una visita molt interessant a tots nivells.
L’acció de l’aigua de la pluja sobre el conglomerat i el material calcari durant milers d’anys i les múltiples esquerdes generades per diversos moviments han deixat com a llegat un paisatge càrstic impressionant que la visita a la Cova de Salnitre permet observar de prop.

Només cal traspassar l’entrada per encetar un recorregut d’uns 500 metres seguint els conductes més espaiosos i més bellament ornamentats per les estalactites, estalagmites i columnes.

El passeig enriquit per experts guies que, a més d’explicar-nos les característiques i el resultat del procés geològic que ha donat forma a la cavitat, ens mostraran l’hàbitat dels primers pobladors de Montserrat i ens endinsaran en un món d’històries i llegendes.

La visita a la cova és el que més impressiona als alumnes, ja que molts d’ells mai han estat en una cova d’aquestes característiques. Baixant i pujant escales, passant per túnels estrets i descobrint figures impossibles enmig de la foscor i els jocs de llums que formen les roques.

Un paratge màgic pels infants.
Es tracta d’una sortida molt recomanable per fer amb l’escola i també per anar-hi amb família.

Més informació