Nota important: Pàgina en procés de creixement, pàgina de prova.
Coses que penso que s’han d’aconseguir:
Deixar temps per escriure, cada dia, és important que els nens i les nenes tinguin realment temps per pensar i escriure. Temps per anticipar i planejar el que volen escriure.
Cada sessió del taller d’escriptors estaria bé que acabés gaudint d’un temps compartit.
Així els nens compartirien els èxits i els nous aprenentatges i es faria possible el suport,
també, al treball que estan fent en aquell moment.
(Una part del text l’he tret de: http://www.ri.net/middletown/forest/)
Procés del Racó de revista
- Ens ajuntem cinc o sis companys o companyes.
- Pensem sobre quines coses volem que tracti la revista. Escrivim en un full les propostes que fem com si fos un índex. Al costat del temes proposats escrivim el nom o els noms dels nens o les nenes que els han proposat.
- Busquem a la biblioteca, si ho necessitem, llibres que ens puguin donar informació sobre el tema o els temes que hem triat. També podem demanar per anar a Internet.
- Escrivim sobre els temes escollits.
- Revisem l’article que hem escrit, canviem el que no ens agrada o no s’entén prou bé. Amb l’ajuda de tot el grup corregim les faltes d’ortografia.
- Ensenyem els articles a la mestra perquè faci l’última revisió.
- Passem els escrits en net. Si ho fem a mà hem de tenir molta cura d’aconseguir una bona presentació: títol clar, bona lletra, deixar marges,… etc.
- Podem fer algun dibuix o demanar que ens facin fotocòpies.
- Pensem un títol per la revista si no ho fem fet.
- Numerem les pàgines.
- Escrivim l’índex final amb el títol de l’article, el nom de qui l’ha escrit i el número de la pàgina on es troba.
- Fem la tapa de la revista amb el seu nom ben clar, la data i els noms dels nens i les nenes que l’han fet.
- Ho donem a la mestra per a fer el nombre de còpies necessari.
Grapem la revista i ens preparem per presentar-la al cicle. Diferents revistes que pots mirar:
El tatano
Revista Club Super 3
INVENTO CONTES
Com treballar a una mà de contes: http://www.xtec.cat/crp-santacolomag/full/21/unamadecontes.pdf
- Agafo la llibreta de Llengua i escric la data i el meu nom a la primera ratlla. A la segona escric “Invento contes” i poso el títol del conte que vull inventar.
- Començo a escriure el conte i puc buscar i copiar alguna de les fórmules per a començar contes.
- Segueixo escrivint el conte i de tant en tant el llegeixo per a comprovar que s’entén i que explico qui és el o la protagonista o els protagonistes, com són, on viuen què fan, en quin temps passa,…
- També miro si explico què passa en aquest conte, si hi ha algun problema per a resoldre, si dic on passa la història,…
- Quan ja estic a punt d’acabar el conte reviso si he solucionat el problema o les coses que passaven al començament del conte.
- Penso, busco i copio una fórmula per acabar el conte.
- Ensenyo el full a la mestra perquè m’ajudi a revisar i corregir les faltes.
- Passo a net el text al llibret amb tapes de cartolina. A la primera pàgina escric el títol, l’autor o autora i l’editorial. Puc copiar-ho d’una cartolina que em servirà d’ajuda per a no fer faltes. (Recorda que l’editorial és escola Sant Jordi)
- Escric el text del conte tenint cura de deixar marges, de separar correctament les ratlles marcant els puntets, de fer una lletra que s’entengui bé.
- Il·lustro el conte.
- Puc escriure endevinalles, poesies, dites, explicar qui sóc jo a la contratapa,…
- Ensenyo el conte a la mestra per a fer l’ultima revisió.
- Retallo un tros de paper on escric el meu nom i el títol del conte que he passat a net.
- Enganxo amb cinta adhesiva el paper al tauler d’anuncis.
- Assajo la presentació del conte llegint en veu alta i intentant fer una entonació correcta.
- Presento el conte al cicle i accepto les crítiques que em facin per tal d’aconseguir millorar, encara més, la propera vegada que escrigui un altre conte.
Racó de Cartes – Correspondència.
1. Penso en una persona a qui m’agradaria escriure.
2. Recordo les parts que té una carta.
3. Agafo la llibreta del Taller de llengua. Escric la data i el meu nom. I començo a fer l’esborrany de la carta.
4. Saludo a la persona que escric, li explico coses, li pregunto coses, li dic que la trobo a faltar,…
5. Llegeixo el text que he escrit per a veure si s’entén.
6. L’ensenyo a una persona gran per a que el revisi i em posi que està revisada.
7. Agafo un full blanc o un de ratlles. Escric el meu nom i la data.
8. Passo la carta en net amb molt bona lletra.
9. Faig un dibuix d’alguna de les coses que he escrit. 10. Agafo un sobre i a la part del davant escric el nom i els cognoms de la persona a la que escric. A sota hi poso el nom i el número del carrer on viu. Després el Codi Postal i el nom de la ciutat o pobles on viu.
11. Demano un segell i l’enganxo a dalt a la dreta.
12. Al darrere escric el meu nom i els meus cognoms i l’adreça de l’escola. (Això vol dir escriure el remitent que és qui escriu la carta).
13. Poso la carta dins del sobre.
14.Dono la carta al carter o la cartera del meu grup perquè la porti a una bústia de Correus.
Si vols veure com es fa, mira: Com escriure un sobre