– Taller de llengua cicle inicial

Nota important: Pàgina en procés de creixement, pàgina de prova.

Coses que penso que s’han d’aconseguir:

Deixar temps per escriure, cada dia, és important que els  nens i les nenes  tinguin realment temps per pensar i escriure. Temps per anticipar i planejar el que volen escriure.

Cada sessió del taller d’escriptors estaria bé que acabés gaudint d’un  temps compartit.

Així els nens compartirien  els èxits i els nous aprenentatges i es faria possible el  suport,

també, al treball que estan fent en aquell moment.

(Una part del text l’he tret de: http://www.ri.net/middletown/forest/)

 

Procés del Racó de revista

  1. Ens ajuntem cinc o sis companys o companyes.
  2. Pensem sobre quines coses volem que tracti la revista. Escrivim en un full les propostes que fem com si fos un índex. Al costat del temes proposats escrivim el nom o els noms dels nens o les nenes que els han proposat.
  3. Busquem a la biblioteca, si ho necessitem, llibres que ens puguin donar informació sobre el tema o els temes que hem triat. També podem demanar per anar a Internet.
  4. Escrivim sobre els temes escollits.
  5. Revisem l’article que hem escrit, canviem el que no ens agrada o no s’entén prou bé. Amb l’ajuda de tot el grup corregim les faltes d’ortografia.
  6. Ensenyem els articles a la mestra perquè faci l’última revisió.
  7. Passem els escrits en net. Si ho fem a mà hem de tenir molta cura d’aconseguir una bona presentació: títol clar, bona lletra, deixar marges,… etc.
  8. Podem fer algun dibuix o demanar que ens facin fotocòpies.
  9. Pensem un títol per la revista si no ho fem fet.
  10. Numerem les pàgines.
  11. Escrivim l’índex final amb el títol de l’article, el nom de qui l’ha escrit i el número de la pàgina on es troba.
  12. Fem la tapa de la revista amb el seu nom ben clar, la data i els noms dels nens i les nenes que l’han fet.
  13. Ho donem a la mestra per a fer el nombre de còpies necessari.

Grapem la revista i ens preparem per presentar-la al cicle. Diferents revistes que pots mirar:

Revista cavall Fort

Revista Cavall Fort

El tatano

El tatano

Revista Club Super 3

SClub uper 3 Chiquinoticias

INVENTO CONTES

http://www.unamadecontes.cat/

Una mà de contes

Una mà de contes

Com treballar a una mà de contes: http://www.xtec.cat/crp-santacolomag/full/21/unamadecontes.pdf

Racó de contes

  1. Agafo la llibreta de Llengua i escric la data i el meu nom a la primera ratlla. A la segona escric “Invento contes” i poso el títol del conte que vull inventar.
  2. Començo a escriure el conte i puc buscar i copiar alguna de les fórmules per a començar contes.
  3. Segueixo escrivint el conte i de tant en tant el llegeixo per a comprovar que s’entén i que explico qui és el o la protagonista o els protagonistes, com són, on viuen què fan, en quin temps passa,
  4. També miro si explico què passa en aquest conte, si hi ha algun problema per a resoldre, si dic on passa la història,…
  5. Quan ja estic a punt d’acabar el conte reviso si he solucionat el problema o les coses que passaven al començament del conte.
  6. Penso, busco i copio una fórmula per acabar el conte.
  7. Ensenyo el full a la mestra perquè m’ajudi a revisar i corregir les faltes.
  8. Passo a net el text al llibret amb tapes de cartolina. A la primera pàgina escric el títol, l’autor o autora i l’editorial. Puc copiar-ho d’una cartolina que em servirà d’ajuda per a no fer faltes. (Recorda que l’editorial és escola  Sant Jordi)
  9. Escric el text del conte tenint cura de deixar marges, de separar correctament les ratlles marcant els puntets, de fer una lletra que s’entengui bé.
  10. Il·lustro el conte.
  11. Puc escriure endevinalles, poesies, dites, explicar qui sóc jo a la contratapa,…
  12. Ensenyo el conte a la mestra per a fer l’ultima revisió.
  13. Retallo un tros de paper on escric el meu nom i el títol del conte que he passat a net.
  14. Enganxo amb cinta adhesiva el paper al tauler d’anuncis.
  15. Assajo la presentació del conte llegint en veu alta i intentant fer una entonació correcta.
  16. Presento el conte al cicle i accepto les crítiques que em facin per tal d’aconseguir millorar, encara més, la propera vegada que escrigui un altre conte.

Racó de Cartes – Correspondència.

 

1.    Penso en una persona a qui m’agradaria escriure.

2.    Recordo les parts que té una carta.

3.    Agafo la llibreta del Taller de llengua. Escric la data i el meu nom. I començo a fer l’esborrany de la carta.

4.    Saludo a la persona que escric, li explico coses,  li pregunto coses, li dic que la trobo a faltar,…

5.    Llegeixo el text que he escrit per a veure si s’entén.

6.    L’ensenyo a una persona gran per a que el revisi i em posi que està revisada.

7.    Agafo un full blanc o un de ratlles. Escric el meu nom i la data.

8.    Passo la carta en net amb molt bona lletra.

9.   Faig un dibuix d’alguna de les coses que he escrit. 10. Agafo un sobre i a la part del davant escric el nom i els cognoms de la persona a la que escric. A sota hi poso el nom i el número del carrer on viu. Després el Codi Postal  i el nom de la ciutat o pobles on viu.

11. Demano un segell i l’enganxo a dalt a la dreta.

12. Al darrere escric el meu nom i els meus cognoms i l’adreça de l’escola. (Això vol dir escriure el remitent que és qui escriu la carta).

13. Poso la carta dins del sobre.

14.Dono la carta al carter o la cartera del meu grup perquè la porti a una bústia de Correus.

Si vols  veure com es fa, mira: Com escriure un sobre

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà