AQUESTA SETMANA LA NATALIA I LA JULIETA HAN REBUT UNA SORPRESA.
EL “RATONCITO PEREZ” ELS HI HA ENVIAT UN DIPLOMA PER LA PRIMERA DENT QUE ELS HI HA CAIGUT.
HA VINGUT AMB UN SOBRE GEGANT I UNA NOTA EXPLICANT QUI ERA I FELICITANT-LES PER AQUEST FET TANT IMPORTANT PELS NENS EN AQUESTES EDATS. ÉS UN SIMPTOMA QUE ELS NOSTRES NENS/ES ES FAN GRANS.
MIREU LES SEVES CARES DE FELICITAT , SÓN IRREPETIBLES!!!
AQUESTS DIES EL DANIEL HA SIGUT EL PERIODISTA DE LA SETMANA.
AIXÍ, ENS HA PORTAT NOTÍCIES MOLT VARIADES. DES DE ALGUNES FETES PER ELL COM ALTRES QUE HA BUSCAT AL DIARI I QUE LI HAN AGRADAT MOLT.
PER EXEMPLE, ENS HA EXPLICAT QUE VILA-SECA JA TÉ UN EQUIP DE HOKEY DE NENES I TAMBÉ LES DIFERENTS ACTIVITATS QUE FAN A LA FESTA MAJOR DE VILA-SECA. A MÉS A MÉS, S’ATREVIT FINS I TOT A DIBUIXAR ELL MATEIX LA “FOTO DE LA NOTICÍA”. GENIAL DANIEL.
PER CONCLOURE, EL DIVENDRES VA VINDRE LA SEVA MAMA I JUNT AL DANIEL, MOLT GUAPO AMB LA SEVA “CORBATA DE PERIODISTA” ENS VAN EXPLICAR LA SORTIDA QUE HAVIEN FET TOTS JUNTS A ALCOVER
HAS ESTAT FANTÀSTIC DANIEL!!!
A INFANTIL UNA DE LES ACTIVITATS QUE FEM PER TREBALLAR LES MATEMÀTIQUES I CONÈXER EL NOSTRE ENTORN ÉS BASA EN EL TEMPS. L’OBSERVEM, EL REGISTREM EN UNES GRÀFIQUES I FINALMENT L’ANALITZEM. AQUEST REGISTRE ENS AJUDA A CONÈIXER LES CARACTERÍSTIQUES DELS DIFERENTS MESOS I ESTACIONS MITJANÇANT LES MATEMÀTIQUES.
AIXÍ, TREBALLEM CONTINGUTS TANT IMPORTANTS COM LES GRÀFIQUES, QUÈ ENS AJUDEN A QUANTIFICAR I TRAURE CONCLUSIONS. D’AQUESTA MANERA PODEM VEURE MÉS VISUALMENT SI HA ESTAT UN MES MOLT SOLEJAT, SI HA PLOGUT POC….
TAMBÈ FEM EL MATEIX AMB LA TEMPERATURA, EN AQUEST CAS FEM UNA GRÀFICA LINEAL I PODEM OBSERVAT QUIN HA SIGUT EL DIA QUE HA FET MÉS O MENYS TEMPERATURA. AQUESTES DADES LES REGISTREM AL FINAL DEL MES EN UN FULL ON APUNTEM QUANTS DIES HA FET DE CADA COSA.
AQUÍ US DEIXO UN EXEMPLE:
COM JA SABREU, A LA CLASSE DELS VAMPIRS ESTEM CONEIXENT A GAUDÍ.
ES TRACTA D’UN PROJECTE QUE FEM A P5 I QUE EL CENTREM SOBRETOT A L’ÀREA DE COMUNICACIÓ I LLENGUATGE, CONCRETAMENT A PLÀSTICA.
PERÒ, COM EN INFANTIL TREBALLEM DE FORMA GLOBALITZADA TAMBÉ UTILITZEM LA LECTOESCRIPTURA I LES MATEMÀTIQUES PER ENTENDRE’L. PER EXEMPLE QUÈ SON LES LINEES CURVES, TANT IMPORTANTS EN ELS TREBALLS DE GAUDÍ.
AIXÍ, EL PRIMER DE TOT, HA SIGUT CONÈIXER QUI ERA, I PER AIXÒ HEM TREBALLAT LA SEUA BIOGRAFIA, HEM MIRAT I CONSULTAT LLIBRES ON APAREIXEN LES SEUES OBRES I TAMBÉ HEN VIST LA PÈL•LICULA DE LES TRES BESSONES I EL GAUDI. PERÒ, SOBRETOT FEM I FAREM DURANT EL PRIMER TRIMESTRE MOLTS TREBALLS A PLÀSTICA PER DESCOBRIR MILLOR COM ERA GAUDÍ I QUÈ VA FER.
DE MOMENT LA MAMA DE BRYAN, JA S’HA LLANÇAT A LA PISCINA I ENS HA REGALAT UN DIBUIX FET PER ELLA DEL GAUDI. IMPRESSIONANT YOLANDA!!!
LA NOSTRA CLASSE HEM COMENÇAT EL PROJECTE DEL NOM DE LA CLASSE, COM JA SABEU: ELS VAMPIRS
AIXÍ, DURANT UN TEMPS INVESTIGAREM, BUSCAREM INFORMACIÓ, DIBUIXAREM, JUGAREM I APRENDREM MOLTES COSES RELACIONADES SOBRE AQUEST TEMA.
PERÒ, PRIMER QUÈ SABEM DELS VAMPIRS? HEM PREGUNTAT ALS NENS/ES DE LA CLASSE I TOT AÇÒ ÉS EL QUE ENS HAN DIT.
QUÈ SABEM DELS VAMPIRS??
FATIMA: ELS VAMPIRS SURTEN PER LA NIT; I XUPLEN LA SANG DE LA GENT QUE SURT PER LA NIT.
ROBERTO: TAMBÉ SURTEN RATPENATS
MARIALDI: I ELS VAMPIRS SURTEN PER LA NIT I XUPLEN LA SANG A LES PERSONES
MARINA: QUANT ÉS DE DIA ELS VAMPIRS ES DERRETEIXEN
MAMADOU: QUANT ELS VAMPIRS SURTEN XUPLEN LA SANG A TOTS, A TOTES LES PERSONES
ELENA: I QUANT ÉS DE DIA TAMBÉ XUPLEN LA SANG?
TOTS/ES: NOOOOOO!!!!!
NATALIA: QUANT SURTEN ELS VAMPIRS PER LA NIT XUPLEN LA SANG ALS NENS I ALS AVIS
BRYAN: VIUEN EN UNES CAIXES PER A QUE NO ELS NO ELS HI DONE EL SOL
DANIEL: ÉS UN TAUT
BRYAN: ÉS MOLT GRAN, COM EL QUE TÉ EL MEU VAMPIR (EL VAMPIR FET EN GOMA-EVA)
PAOLA: NO ÉS UNA CAIXA. ÉS UN TAUT. DORMEN PEL DIA PERÒ, ALGUNS NO VAN A DORMIR PERQUÈ ÉS CONVERTEIXEN EN RATPENATS I DORMEN CAP A BAIX.
IKER: QUAN ÉS DE NIT XUPLEN LA SANG I DE DIA ES DERRETEIXEN
ABRIL: ELS VAMPIRS TENEN LES DENTS AFILADES PER DEFENSAR-SE. ES PODEN ENFADAR AMB LES PERSONES I ELS PODEN MOSSEGAR
PAOLA: PERÒ QUANT NO S’ENFADEN TAMBÉ XUPLEN LA SANG, PERQUÈ TENEN SET I ELS VAMPIRS NO VEUEN AIGUA
MAMADOU: MENGEN “FRESES” I TAMBÉ POMES I PLÀTANS
CRISTIAN: TENEN UN CAPA NEGRA AL DARRERE
ELENA: PER QUÈ?
CRISTIAN: PERQUÈ EL MEU MONIATO EL TENIA
ALBA: ELS VAMPIRS ALGUNES VOLTES NO SURTEN PERQUÈ TENEN SON
CRISTIAN: SÍ, COM EL MEU AVI….
PAOLA: I SI TENEN SED ES VAN ALS POBLES A VEURE SANG
MOHAMED: HE VIST MOLTS VAMPIRS A LA TV
MARTA: QUÈ FEIEN?
MOHAMED: XUPLEN LA SANG
OUMOU: JO HE VIST VAMPIRS PERÒ NO SÓN NORMALS, SÓN ROBOTS VAMPIRS, TENEN UN MOTOR.
BRYAN: NO ELS AGRADEN LES MADUIXES PERQUÈ TENEN SUCRE. M’HO HA DIT LA PAOLA
JOSEP: ELS VAMPIRS TENEN UNA COVA
DAVID: SI ELS FAS UNA CREU AMB ELS DITS ES MOREN
ELENA: PER QUÈ?
DAVID: NO SOPORTEN LES CREUS
DANIEL: ELS VAMPIRS VOLEN PER EL CEL, TENEN QUEIXALS, I ES VESTEIXEN DE NEGRE PERQUÈ ELS AGRADA.
NAYELI: PORTEN JAQUETA
IAGO: NO SÉ RES….
JULIETA: MENGEN SANG
ADAM: JO HE VIST A LA TV QUE MOSSEGUEN A LA GERMANA DEL DORAEMON. ELS VAMPIRS XUPLEN LA SANG DE TOTES LES PERSONES
MARTA: JO SÉ QUE TENE QUEIXALS I QUE MOSSEGUEN AL COLL QUANT TENEN SED I PENSAVA QUE NO DORMIEN. PERÒ, NO SÉ COM ES CONVERTEIXEN EN VAMPIRS….
BRYAN: ES CONVERTEIXEN EN RATPENATS
NAYELI: PRIMER SÓN VAMPIRS I QUANT FAN UN SALT ES CONVERTEIXEN EN RATPENATS
IAGO: QUANT ES CONVERTEIXEN EN RATPENATS PODEN VOLAR
ELENA: NO ELS AGRADEN ELS ALLS, VIUEN EN CASTELLS I ELS AGRADA ESTAR SOLS.
DESPRÉS D’AQUESTA CONVERSA, TANT INTERESANT, VAM FER EL DIBUIX INICIAL DEL PROJECTE, QUE AL FINAL DEL PROJECTE COMPARAREM AMB EL DIBUIX FINAL
FA DUES SETMANES QUE LA NAYELI VA SER LA PERIODISTA DE LA SETMANA A LA CLASSE DELS VAMPIRS.
AIXÍ, ENS HA ESTAT INFORMANT DE MOLTES NOTÍCIES MOLT INTERESANTS, TOTES ELLES RELACIONADES AMB COSES IMPORTANTS QUE HAVIA VISCUT FEIA POC. ENS HA INFORMAT DE MOLTES COSES, COM PER EXEMPLE, LA FESTA DE LA CASTANYADA, L’ANIVERSARI DELS SEUS AVIS I DEL VIATGE QUE HAVIA FET AMB LA SEUA FAMÍLIA A CATALUNYA EN MINIATURA.
I ÉS AQUESTA NOTÍCIA LA QUE VA VOLER EXPLICAR AMB COMPANYIA DEL SEU PAPA CARLES. I COM NO, HA SIGUT TAMBÉ LA NOTÍCIA GUANYADORA DE LA SETMANA.
MOLTES GRÀCIES NAYELI PER PARTICIPAR I NO DEIXES D’INFORMAR LES COSES QUE ET SEMBLEN IMPORTANTS.
AQUESTA SETMANA A EDUCACIÓ INFANTIL HEM ENGEGAT LA RODA DELS CONTES.
CADA MESTRE HA ESCOLLIT UN CONTE, I UNA VEGADA AL MES ANEM A UNA ALTRE CLASSE A EXPLICAR-LO.
AIXÒ DE QUE VINGUI UNA ALTRE MESTRE A LA NOSTRA CLASSE ÉS MOLT DIVERTIT !!!!
DURANT EL LLARG DEL CURS REALITZAREM AQUESTA ACTIVITAT, DE TAL MANERA QUE A FINAL DE CURS TOTS ELS NENS/ES ESCOLTARAN ELS 7 CONTES.
Ha arribat la Tardor a l’escola i no ens podíem perdre aquesta festa!!. Vam fer panellets tots junts a la classe i ens van quedar bastant bé ( encara que a l’hora de menjar-los….!!!). Vam tenir l’ajuda dels pares per portar-los a casa i ficar-los al forn. Ens ho vam passar genial!!! Al matí vam anar a visitar la castanyera, que havia arribat a la nostra escola i ja estava fent les castanyes. Li vam cantar una cançó i es va posar molt contenta. A la tarda vam celebrar la festa al pati d’infantil cantant i recitant un poema i com no, menjant castanyes, els nostres panellets i fruits de la tardor. Quina festa…!!
Els nens/es de la classe dels Follets, un dia a la semana treballem per RACONS a on aprenen a treballar en equip, a col.laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
El treball per racons és una metodologia creativa i flexible a on els nens/es aprenen a observar, explorar, manipular, crear… però sobretot deixen temps i espai per pensar.
Els racons que s’estan treballat són: racó de plastilina, racó de construccions, racó de confegir i racó dels gomets. S’ho passen genial i al mateix temps aprenent molt!!!.