L’ últim taller d’ aquest primer trimestre, el vam fer ahir pel matí.
Hem après a separar els residus de casa i dipositar-los als contenidors corresponents.
L’ últim taller d’ aquest primer trimestre, el vam fer ahir pel matí.
Hem après a separar els residus de casa i dipositar-los als contenidors corresponents.
La Carlota també ha sigut la protagonista de la classe de les formigues.
Ens ha portat molta robeta de quant era petita, o millor dit un bebè i hem vist que aquesta roba ja no li cap perquè la Carlota ha crescut molt!!!
A més també ens ha ensenyat els seus ninots preferits, como la pepa pig i també unes fotos dels personatges de Port Aventura.
El dijous van vindre els seus pares i ens van explicar un munt de coses de la Carlota. Ens van ensenyar moltes fotos de quant era petita, ens van parlar de la família i per acabar ens van proposar un repte: fer cares de halloween amb monedes de xocolata!!! I per suposat que ho van fer els nens/es el premi ho valia….
Fa dues setmanes que el Adrià S. va ser el protagonista de la setmana.
Així, gràcies a aquesta setmana hem pogut conèixer molt millor al nostre amic. Ara sabem que a l’Adrià li agraden els bombers però sobretot el seu llibre de bombers, que explica un munt de coses sobre ells. Sabem que li agraden molt les titelles i per això ens va portar unes que la seva tieta li ha fet, són de dit i molt autèntiques.
I per fi, va arribar el gran dia, el dijous. Els papes d’Adrià ens van visitar i encara ens van explicar més coses del nostre amic. Per conèixer-lo millor van fer un vídeo de fotos des de que va nàixer i fins ara; amb fotos de la seva família i de tot allò que li agrada com per exemple ajudar al papa a treballar l’hort. I sabeu que és el que li torna boig???? Elsuper3!!!! Ens van posar les seves cançons i per últim ens van regalar uns globus superxulos.
Moltes gràcies família!!!
En aquest primer trimestre hem dut a terme dos tallers relacionats amb la àrea de Medi.
El primer taller que vam fer va ser a finals d’octubre i vam aprendre el procés d’elaboració de l’oli per mitjà d’unes activitats dirigides per un monitor especialitzat en el tema.
Sortida de la castanyada a Prades. Caminada a la Roca Foradada, basa del Tossal i visita de l’ Ermita de la Roca.
El dia 31 d’octubre com cada any, vam celebrar la castanyada tots plegats.
Vam menjar castanyes torrades i vam cantar i dansar al so de les cançons de la tardor.
A les classes de P5 com marca la tradició també hem fet panellets, i com que ja som tots uns experts ens hem posat mans a l’obra i a fer de cuiners.
Una norma d’un bon cuiner és tenir unes mans ben netes, i d’aquesta manera ja podrem començar a barrejar la farina d’ametlla, la sucre, la patata i la ratlladura de llimona. Un cop estigui ben amassada l’hem deixat reposar i al dia següent hem fet les boles per tal de poder donar-los el gust desitjat, de coco, xocolata i ametlla.
Les nostres mames d’enllaç han pres les safates per tal de posar els panellets al forn i el divendres que és quan vam fer el festival vam poder tastar lo bons que ens havien quedat.
Mireu, mireu quins cuiners estem fets !!!
La Dina ja ha fet 3 anys !!!
I avui ho ha volgut celebrar amb tota la classe de les tortugues convidant-nos a esmorçar suc i coca amb xocolata que estava boníssimaaaa !!!
Per molts anys Dina !!!
Com ja sabeu som escola verda i una de les accions que duem a terme és el reciclatge de plàstic i paper dins i fora de les aules.
Totes les aules estan dotades amb un contenidor de paper i de plàstic, on durant tota la setmana anem llençant el que hi va dins de cada contenidor.
El divendres els encarregats verds de cada classe, són els responsables de baixar aquests contenidors a la entrada de cada pavelló. Cada setmana un grup de primària és l’encarregat, a l’hora del pati, de recollir-los i pesar la quantitat de paper i de plàstic que hem reciclat, ho anoten en una llibreta i realitzem una gràfica.
Els delegats verds són els encarregats el primer dilluns del mes, de notificar a la resta d’alumnes de l’escola, la quantitat de paper i plàstic reciclat al mes, i la quantitat d’arbres que hem salvat; ja que per cada 50kg de paper salvem un arbre.
Des de el comitè verd animem a les famílies a que en casa també recicleu, per tal d’ajudar al nostre medi ambient .
Ja fa alguns dies que hem introduït els nº a les classes de P3.
Així, encara que els nº es treballem de forma real i quotidiana, és a dir, que parlem de tots els nº (mirem al calendari, comptem quants nens s’han quedat a casa, parlem dels anys que tenim….) cal saber que treballem de forma més sistemàtica alguns, concretament l’1, el 2 i el 3.
Aquests dies hem presentat els nº fins al 5 però anem a treballar una mica més l’1. Per això, fem activitats diverses, per aprendre a reconèixer i saber dir el seu nom, aprendre a fer la seva grafia i associar a quina quantitat correspon.
També ens agrada presentar els n º amb l’ajuda de les regletes (un material matemàtic que associa la llargària a la quantitat fins el 10). A més a més, fem jocs divertits d’amagar i trobar-lo amb la finalitat que vagin interioritzant la seva grafia i el nom d’una forma lúdica.
Tanmateix, cal dir que l’1 el coneixem molt be, el que cal aprendre i treballar més és la seva grafia. Per això a la classe fem que l’escriguin i aprenguin i, poc a poc, a fer el seu caminet. Per suposat que des de casa també els hi podeu ajudar