La geometria forma part del coneixement de les matemàtiques. Així, des de un plantejament global i complet d’aquesta àrea, a les aules d’infantil també hi te espai la geometria.
Com sempre la nostra manera de treballar perquè els nens aprenguin és a través d’un enfocament lúdic, manipulatiu, vivencial i significatiu. A partir d’aquesta manera volem enfocar el treball de la geometria a les aules de P3.
Com sempre tot comença a casa, a partir de la col•laboracio de les famílies aportant material geomètric, és a dir, cossos geomètrics que tinguin forma de prisma, de con, esfera i cilindre. Hi ha mil tipus d’objectes a casa nostra.
El següent pas, passa per la manipulació i el joc. Així, de forma natural els nens observem i van descobrint com són. Així, aprenen que un prisma es pot apilar perquè te cares planes i que una esfera no, però en canvi aquesta si pot rodar i l’altre no perquè aquesta no vèrtex.
Així, poc a poc i a partir de sessions els nens van descobrint les propietats dels cossos geomètrics. A partir del joc, de la classificació, del descobriment els nens aprenen què és la geometria.