Us presentem l’ Enseyar i Explicar de la classe de ” La xocolata”.
Setmanalment un/una nen/a de la classe ens ha de portar un objecte de casa seva; per Ensenyar i Explicar.
Abans, a casa, haurà d’haver pensat tot el què ens vol explicar.
La resta de la classe li podem fer preguntes sobre aquest objecte.
Amb aquesta activitat pretenem treballar per un costat el desenvolupament del llenguatge verbal i per l’altra donar una oportunitat als nens i nenes de sentir-se protagonistes a partir d´un objecte que per ells/es és important.
EL MARCEL ENS VA PORTAR UN CAMIÓ DE BOMBERS
US HE PORTAT UN CAMIÓ DE BOMBERS. ME’L VAN REGALAR ELS REIS A CASA DELS IAIOS.
EL GUARDO AL MEU QUARTO DE JOGUINES, AL BAGUL DE LESA JOGUINES, AL DARRERA DEL BAGUL. JUGO MOLT. NO TÉ MANDO PERÒ TÉ PILES, PERQUÈ AIXÒ S’ENCÉN…LES LLUMS.
ÉS DE PLÀSTIC. VA SOL. AQUÍ S’ HI FICA L’AIGUA I PER AQUÍ SURT L’AIGUA. SURT PER LA MÀNEGA QUE S’HA PERDUT. LA MAMA DIU “MÀNEGA” PERÒ JO DIC MANGUERA.
JACK: PERQUÈ L’HAS PORTAT?
MARCEL: PERQUÈ SOC PROTAGONISTA I ÉS LO QUE MÉS M’HA AGRADAT. L’ESCALA BAIXA CARGOLANT, SINÓ ÉS TRENCA.
ARITZ: PERQUÈ ÉS LA TEVA COSA PREFERIDA?
MARCEL: PERQUÈ M’AGRADA MÉS PERQUÈ SINÓ ELS REIS S’ENFADEN. QUE HO VAIG DEMANAR ALS REIS.
HÈCTOR: A ON ÉS LA MÀNEGA?
MARCEL: S’HA PERDUT. LA BUSCO PERÒ NO LA TROBO. VAIG ANAR AL TERRAT EL DIA DE LA LLUNA QUE ERA MOLT GRAN PERÒ NO LA VAIG VEURE.
NASSER: MARCEL COM CORRE? L’ESPITGES AMB LA MÀ I CORRE.
BERTA: I PER QUÈ ÉS AIXÒ?
MARCEL:PER GUARDAR LES LLUMS
JANA: PER QUÈ TÉ LES LLUMS.
ORIOL: PER QUÈ TÉ UNA ESCALA?
MARCEL: SI HI HA UN GAT A UN ARBRE, EL VENEN A BUSCAR SI HI HA UN INCENDI, AGAFEN LA GENT…
MARC: PERQUÈ TE L’HAN COMPRAT ELS REIS?
MARCEL: PERQUÈ EL VAIG DEMANAR AL A CARTA. PERQUÈ ÉS GUAI.