Ja fa alguns dies que hem introduït els nº a les classes de P3.
Així, encara que els nº es treballem de forma real i quotidiana, és a dir, que parlem de tots els nº (mirem al calendari, comptem quants nens s’han quedat a casa, parlem dels anys que tenim….) cal saber que treballem de forma més sistemàtica alguns, concretament l’1, el 2 i el 3.
Aquests dies hem presentat els nº fins al 5 però anem a treballar una mica més l’1. Per això, fem activitats diverses, per aprendre a reconèixer i saber dir el seu nom, aprendre a fer la seva grafia i associar a quina quantitat correspon.
També ens agrada presentar els n º amb l’ajuda de les regletes (un material matemàtic que associa la llargària a la quantitat fins el 10). A més a més, fem jocs divertits d’amagar i trobar-lo amb la finalitat que vagin interioritzant la seva grafia i el nom d’una forma lúdica.
Tanmateix, cal dir que l’1 el coneixem molt be, el que cal aprendre i treballar més és la seva grafia. Per això a la classe fem que l’escriguin i aprenguin i, poc a poc, a fer el seu caminet. Per suposat que des de casa també els hi podeu ajudar