Aula d’acollida

Degut als moviments migratoris dels darrers anys, la nostra població està canviant. Sovint escoltem al carrer persones que parlen altres llengües. Són persones que per molts motius han hagut d’abandonar els seus països i s’han hagut d’incorporar en una cultura i en una llengua totalment desconeguda per a ells.

Si la població està canviant, l’escola també. Cada curs són més els nens i les nenes de diferents cultures que s’incorporen a les nostres escoles. Tots aquests nens i nenes ens aporten un enriquiment cultural ja que ens ensenyen altres hàbits de vida totalment desconeguts per a nosaltres.

És per això que l’aula ordinària i l’aula d’acollida treballen conjuntament per incorporar-los en la descoberta i el coneixement del món cultural en què ara els toca viure, lluny dels seus països i dels seus costums.

Els alumnes nouvinguts participen a l’escola de tot allò que es fa conjuntament amb els seus companys d’aula: la música, l’educació física, la plàstica i les sortides culturals. D’aquesta manera, es fomenta l’ús del català i es familiaritzen amb el nostre entorn: coneixen les botigues, els transports, els animals, la nostra vegetació, etc.

L’aula d’acollida és un espai dins l’escola on tots aquests nens i nenes nouvinguts aprenen la nostra llengua per poder comunicar-se amb la resta dels companys de l’aula i amb l’entorn.

Aquest trimestre hem treballat principalment dos temes: en primer lloc la tardor i en segon lloc l’hivern.

A més d’aprendre tot el vocabulari de la tardor, hem conegut físicament tots els fruits d’aquesta estació com les castanyes, els moniatos, els codonys, els caquis, etc. Hem fet també una sortida de caràcter cultural i de coneixement del nostre entorn a Vallgorguina. Els de 4t. han anat a buscar castanyes i bolets i els de 6è han anat a visitar un dolmen.

Hem treballat l’hivern sobretot per mostrar els costums i festes tradicionals de la nostra cultura com per exemple el Nadal: els menjars típics nadalencs com el torró, la celebració del cap d’any, muntar un pessebre, etc.