Deures pel 7 de febrer (5èA)
Deures pel 9 de febrer (5èB)
Escoltem “La presó de Lleida”:
Tria la versió que t’agradi més, i digues perquè. Escriu la reflexió al llibre (Sota la cançó). Mínim 20 paraules.
1. Marina Rossell:
2. Carles Trepat:
3. Antoni Tolmos:
4. Sílvia Pérez Cruz & La troba Kung Fu:
5. Renaldo i Clara:
————————————————————————————————————
5èA Deures pel 31 de gener: “Aquarium” – Camile Saint-Saëns
5èB Deures pel 2 de febrer: “Aquarium” – Camile Saint-Saëns
Vés seguint amb el dit el musicograma, mentre l’escoltes:
Orquestra: Berliner Philharmoniker
Director (Conductor): Simon Rattle
5èA. Deures per dilluns 24 de gener:
5èB. Deures per dimecres 2 de febrer:
A/ Agafa el llibre de flauta i busca la “Nana”.
B/ Prepara la flauta.
C/ Toca la Nana sense audio, a poc a poc.
D/ Reprodueix el video i toca a sobre:
————————————————————————————————————-
Toquem la flauta: “Record”. (Deures per dimarts 5 d’octubre)
Comencem el curs amb energia i empenta!
Deures per ACABAR: Acaba la portada del llibre, ben maca tot escoltant aquesta música:
—————————————————————————-
Audició de la Cobla: “La Principal d’Olot” (23-3-21)Assaig d
1. Escoltem la cobla antiga, la de “Tres quartans”:
2. Escoltem com sona el vent-fusta de la cobla:
3. Escoltem com sona el vent-metall de la cobla:
4. Ara, tota l’orquestra junta:
5. Sardana “Per tu ploro” de l’Empordanès Pep Ventura (pare de la cobla moderna):
6. I els cabeçuts d’Olot!:
———————————————————
Deures de flauta pel dimarts 2 de febrer:
A/ Agafa el llibre de flauta i busca la “Nana”.
B/ Prepara la flauta.
C/ Reprodueix el video i toca a sobre:
D/ Ara, escolta la música, i anota sota la pàgina de la “Nana”, els intruments que sentis. Si no els reconeixes, però reconeixes la família, anota la família. Per exemple: corda fregada, vent fusta, vent metall, percussió…
Bon assaig!!!
Deures pel 4 i 5 de febrer: (pàgina 19 del llibre)
Fitxa 2:
Títol: “Vientos Eliseos”
Autor/Grup: Marco Mezquida & Martín Meléndez & Aleix Tobias
País: (Illes Balears) Espanya
Estil: Jazz fusion-Free Jazz
Solista: Piano
Resta d’instruments:
Deures pel 28 de gener (5è A i B) i pel 29 de gener (5è C):
Agafa el llibre de música i busca la pàgina 19. Hi ets?
Estàs en un lloc tranquil? Auriculars? Bons altaveus?
Fitxa 1:
Escolta, mira el video, i vés contestant els “5 minuts de plaer”! Gaudeix del moment:
Dades per emplenar el principi de la fitxa:
Títol: “La mort i la donzella”
Autor: Franz Schubert
País: Àustria
Estil: música romàntica
Solista: pensa-ho tu mateix/a
Resta d’instruments: va, que tu pots!
——————————————————————-
Deures per dijous 12 de novembre:
Mira aquest video amb molta atenció:
Ara, agafa el llibre de música i busca la pàgina de la cançó “John Henry”. Veuràs que a l’esquerra hi ha una pàgina en blanc. Copia-hi aquestes preguntes amb bolígraf. Contesta-les amb llapis:
A/Per què creus que en John Henry va voler reptar la nova màquina perforadora?
B/Creus que tenien una vida fàcil en aquell temps? Argumenta la teva resposta.
C/Digues tres aspectes que en aquell temps tenien millor, i tres aspectes que tenien pitjor. (Poden ser aspectes varis de vida, menjar, lleure, tecnologies, medicina, transports, invents…)
D/Fés un dibuix d’algun aspecte que t’hagi agradat més de la història. Fés-lo en una fulla en blanc (horitzontal o vertical; ben maco, pintant i amb títol “La història d’en John Henry”).
Bona feina!!
————————————————————————–