Assagem el “Ragtime”:

Pensa a tocar-la també sense la música, més a poc a poc!
—————————————————————————-
Audició de la Cobla: “La Principal d’Olot” (23-3-21)Assaig d
1. Escoltem la cobla antiga, la de “Tres quartans”:

2. Escoltem com sona el vent-fusta de la cobla:

3. Escoltem com sona el vent-metall de la cobla:

4. Ara, tota l’orquestra junta:

5. Sardana “Per tu ploro” de l’Empordanès Pep Ventura (pare de la cobla moderna):

6. I els cabeçuts d’Olot!:

———————————————————

Deures de flauta pel dimarts 2 de febrer:
A/ Agafa el llibre de flauta i busca la “Nana”.
B/ Prepara la flauta.
C/ Reprodueix el video i toca a sobre:

D/ Ara, escolta la música, i anota sota la pàgina de la “Nana”, els intruments que sentis. Si no els reconeixes, però reconeixes la família, anota la família. Per exemple: corda fregada, vent fusta, vent metall, percussió…
Bon assaig!!!

Deures pel 4 i 5 de febrer: (pàgina 19 del llibre)
Fitxa 2:

Títol: “Vientos Eliseos”
Autor/Grup: Marco Mezquida & Martín Meléndez & Aleix Tobias
País: (Illes Balears) Espanya
Estil: Jazz fusion-Free Jazz
Solista: Piano
Resta d’instruments:

Deures pel 28 de gener (5è A i B) i pel 29 de gener (5è C):
Agafa el llibre de música i busca la pàgina 19. Hi ets?
Estàs en un lloc tranquil? Auriculars? Bons altaveus?

Fitxa 1:
Escolta, mira el video, i vés contestant els “5 minuts de plaer”! Gaudeix del moment:

Dades per emplenar el principi de la fitxa:
Títol: “La mort i la donzella”
Autor: Franz Schubert
País: Àustria
Estil: música romàntica
Solista: pensa-ho tu mateix/a
Resta d’instruments: va, que tu pots!

——————————————————————-
Deures per dijous 12 de novembre:

Mira aquest video amb molta atenció:

Ara, agafa el llibre de música i busca la pàgina de la cançó “John Henry”. Veuràs que a l’esquerra hi ha una pàgina en blanc. Copia-hi aquestes preguntes amb bolígraf. Contesta-les amb llapis:
A/Per què creus que en John Henry va voler reptar la nova màquina perforadora?
B/Creus que tenien una vida fàcil en aquell temps? Argumenta la teva resposta.
C/Digues tres aspectes que en aquell temps tenien millor, i tres aspectes que tenien pitjor. (Poden ser aspectes varis de vida, menjar, lleure, tecnologies, medicina, transports, invents…)
D/Fés un dibuix d’algun aspecte que t’hagi agradat més de la història. Fés-lo en una fulla en blanc (horitzontal o vertical; ben maco, pintant i amb títol “La història d’en John Henry”).
Bona feina!!

————————————————————————–

Comencem el curs 20-21 amb energia i empenta!!

Deures per dijous 1 d’octubre:
Acaba el dibuix de la portada del llibre mentre escoltes la música ja coneixes: