L’aula de música

L’aula de música de l’escola es troba a la tercera planta de l’edifici de Primària, mirant a nord, al fons del passadís a mà dreta.
Des de la classe es pot contemplar una bella vista de la Serra de la Pinya i la muntanya Pelada. Els intensos verds dels arbres de la serra i tota la vegetació dels voltants del Fluvià proporcionen un ambient molt relaxant.
Les taules dels alumnes estan disposades en tres files rectes que formen una “U” encarades de cara a les pissarres blanques i a l’equip de música.
L’acústica de la classe és bastant bona, aconseguida gràcies al pany de paret acabat amb suro i a l’injectat que s’ha projectat al sostre. La porta d’entrada insonoritzada i el pladur aïllen bé la classe. Aquestes característiques són iguals a totes les aules de l’edifici de Primària.

Els instruments de percussió estan guardats als armaris que es van aprofitar de la classe vella, i en algun de cedit.
En el pany de paret de suro s’hi ha col.locat una breu pinzellada dels músics més importants de la música clàssica, jazz, folk, rock i pop. Així mateix s’hi ha muntat un quadre sinòptic amb fotografies dels instruments musicals més coneguts.

Podeu observar unes imatges de l’aula de música:

A finals de juny i a principi de juliol del 2011 es va fer el trasllat de tot el material de l’escola vella a l’edifici nou de Primària.
Podeu observar una seqüència del muntatge de l’aula:

Aula de música vella:
L’aula de música vella es trobava situada al carrer Còrdova just sobre el menjador i l’entrada de l’escola. Una part de l’aula pertanyia al primer edifici construït als anys 50, i l’altra part pertanyia a l’última fase de l’escola vella construïda als anys 80.
L’acústica interior es va anar millorant amb la col.locació de suros darrere els altaveus, en un pany de paret, i sobretot es va millorar amb la col.locació d’oueres al sostre i en la part de la classe on donava al passadís.
Els instruments de percussió estaven guardats en uns armaris encastats a la paret.
Hi havia també, una breu pinzellada de músics i instruments clavats al pany de paret de suro.

Podeu observar unes imatges de l’aula vella:

Moments històrics:
1. Comiat de l’aula: vam acomiadar l’aula vella pintant dibuixos a les parets. Van ser uns moments molt intensos i carregats de nostàlgia.
Podeu veure unes imatges representatives:

2. Dibuixos: detall dels dibuixos. N’hi ha de molt bonics!

3. Trasllat del piano: un moment molt emocionant! Transports “El rayo” se n’encarregà.

4. Adéu classe de música!

5. Impressions fotogràfiques: