Avui, divendres, 30 de març, 502 membres de l’Escola Sant Pere i Sant Pau -460 nens i nenes, des de P3 fins a 6è, i 42 mestres- s’han desplaçat fins a l’Aqüeducte de les Ferreres, per lliurar la mona de Pàsqua al fillol de l’escola. L’activitat, té el seu orígen l’any 2005 en què el centre es va acollir al projecte municipal, Adopta un Monument, i va decidir d’apadrinar aquest monument romà popularment conegut com a PONT DEL DIABLE.

La Programació General Anual de Centre de l’actual curs escolar en què s’està celebrant el 40è Aniversari de la creació de l’escola, contempla de celebrar el Dia de la Mona -de l’eix transversal de festes i tradicions- i l’Easter Eggs -de l’àrea de llengua anglesa-, de manera especial, concretada en passar tot el matí al voltant d’aquest “fillol” tot compartint-hi l’esmorzar, els passeigs i jocs tradicionals dels alumnes de Parvulari, la recerca dels easter eggs dels alumnes de Cicle Inicial, i les gimcanes amb proves matemàtiques, d’història i d’habilitats que han gaudit els alumnes de Cicle Mitjà i Superior.

Els alumnes d’aquest darrer cicle han estat els privilegiats de poder veure com els seus mestres es convertien en personatges romans, amb noms com Ignasix, J. Manuelux, Frànix, M. Joséaux, Belénix, Judithus, Làiax, Lourdesànix o Adrianaxus, que els guiaven en les proves, en una de les quals han pogut recórrer el canal que hi ha a la part superior de l’aqüeducte per mesurar-ne la longitud.

Per a la realització d’aquesta sortida pedagògica, els nens i les nenes de P3, P4, P5, 1r i 2n s’hi han desplaçat en cinc autocars fletats per l’IMET, Institut Municipal d’Ensenyament de Tarragona, mentre que la resta de l’alumnat de Primària, des de 3r fins a 6è, han fet els desplaçaments a peu tot practicant el senderisme.

Un cop arribats tots al Pont del Diable han estat rebuts pel Director de l’IMET, el Sr. Carles Cepero, com a representant municipal. El Sr. Cepero ha estat testimoni del lliurament de la mona, per part dels padrins, al monument i de la realització de la fotografia de record de l’acte.