Sta.Cecília. 6è

Activitat:  Racons musicals a Vil·la Florida

Dijous 24 de novembre de 2011, vam anar tot 6è al parc de Vil·la Florida. El grup de 6è A va estar ballant pels nens i nenes discapacitats, i 6è B va acompanyar a aquests nens a fer diferents tallers i a veure les actuacions de les altres escoles.
Vam poder veure com disfrutaven sentint música i tocant instruments en alguns tallers. Va ser una gran oportunitat per ajudar als nens discapacitats, va ser una gran experiència , molt divertida i emocionant a la vegada.
M´ha quedat un bon record d´aquells nens tan bons. Ens va costar despedir-nos d´ells.

                                                             Alumnes de 6è curs

CLICANT AQUÍ podeu veure les fotos i video de tota la jornada.

 Dibuixos:

Comiat de l’Amèlia

Comiat

Aquest curs serà l’últim que treballaré com a mestra a l’escola Poeta Foix perquè he demanat la jubilació. Aprofito l’oportunitat que em dóna la revista  de l’AMPA per a dir-vos adéu.

La meva professió ha estat vocacional; l’ he viscuda amb  passió, entrega i il·lusió. He procurat realitzar-la amb reflexió i exigència. He de dir que m’ha resultat  engrescadora i molt satisfactòria.

Al llarg dels anys he conegut molts nens /es els quals m’han donat moltes alegries amb les seves conquestes com a persones. Jo  me’ls he estimat  i els he fet costat; també els he  inculcat l’esforç i el respecte, amb el meu exemple.  En cada alumne he vist un potencial molt gran, que he valorat i he intentat que s’anés fent realitat. Mai m’han  decebut encara que alguna vegada he sentit impotència per no poder arribar a fer creure algun nen o nena  la vàlua que tenia  i la importància de preparar-se des de l’escola.

Els companys i els alumnes han fet que – a través d’un vincle personal basat  en  l’afecte, la confiança i el respecte -,  el treball que he fet a l’escola m’hagi resultat molt gratificant i que el repte de millorar-me hagi estat consecució de tots ells. Un agraïment per a tots, i en especial al Director Màrius  per la seva confiança i estímul. 

Les famílies dels alumnes sempre m’han donat el seu suport; han deixat a les meves mans una part de l’educació dels seus fills o filles. Per aquesta confiança que m’han demostrat els hi dono les gràcies de tot cor.

Ha estat un plaer poder treballar al vostre costat. Us portaré sempre en el meu pensament. Una abraçada ben forta a tots aquells alumnes que he atès al llarg de tots aquests anys.

Desitjo ben sincerament que aquesta escola, que tant  m’he estimat,  continuï sent  l’espai on tothom es trobi acollit, i es treballi  pel creixement de bones persones.

 Amb molt d’afecte,

Amèlia Llamazares    (Mestra de l’escola Poeta Foix)

Cursa d’orientació-6è curs

Us donem a conèixer les sensacions que han tingut els alumnes de 6è, un cop feta la Cursa d’orientació a Sant Pere Màrtir (Collserola)

 
Ha acabat la cursa i m’he sentit:
  •  Alliberada , bastant ajudada i una mica guanyadora gràcies al meu grup.. FINA
  • Molt cansat de córrer perla muntanya i també alegre… JEAN PIERRE
  • Com si hagués alliberat el meu cervell … PEDRO
  • Molt feliç, perquè ja havíem acabat i m’ho  havia pasta genial!. LUNA
  • Alleujada i molt cansada…ISABEL
  • Molt alegre, ho hem aconseguit en equip… TAMARA
  • Una mica cansat i m’ha resultat molt divertida la cursa… BRYAN
  • Cansada , de córrer tant) i contenta per haver arribat d’hora…ANDREA
  • Una mica enrabiat perquè ens vam deixar una fita …MATHEUS
  • Decebut una mica quan he vist que aniríem entre els arbres i no per camins….ENRIC
  • Guanyador per perquè per mi haver acabat és guanyar. M’ha encantat!. MARIO
  • Amb mal de peus. ANDONI
  • Destrossat perquè estava molt cansat. FERRAN
  • Primer molt cansat però després millor perquè havien quedat  els quarts  DANNY
  • Molt alegre de jo mateix perquè jo pensava que no l’acabaria.. .ZHUTAI
  • Genial , he ajudat a la meva terna i a altres persones, el paisatge era bonic…SARA
  • Bé i cansada a la vegada, m’ha agradat l’experiència de la muntanya…CAROLINA
  • Estava molt cansada, no m’aguantava de peu  i els nervis de dins…YEILSE
  • M’he alegrat molt, estava consentíssim  …LYDIA
  • Satisfeta i orgullosa d’haver-la acabat bastant ràpid i d’haver m’ho passat molt bé amb la Carol i la Luna …CLARA
  • Cansat i també alegre perquè m’ha agradat molt…TONI
  • Alegre, content i amb ganes de jugar…POL
  • Molt cansat però també he tingut molta alegria de quedar segon…ARNAU C.
  • Orgullosa de mi mateixa però una mica cansada…ÀNIA
  • Alegre, content i cansat, pensava que seria més fàcil…MARK
  • Molt contenta per haver participat…TRANG
  • Satisfet per acabar i alegre per haver-ho fet amb els amics…DANIEL
  • Cansat i content, creia que seria més llarga…HUGO
  • Feliç, cansada i molt orgullosa, hem estat molt units i gràcies a això hem sortit endavant i hem acabat la cursa, el paisatge ha estat preciós…JÚLIA
  • Molt bé perquè el meu equip ha treballat molt en grup, tots hem ajudat, ha estat molt emocionant, estàvem al mig de la natura i ens hem divertit moltíssim …GABRIELA
  • Esgotada, cansada i feliç, gràcies als meus companys per ajudar-me quant no podia continuar… JIAJIA
  • Satisfeta perquè per fi ha acabat !, vaig cridar…, eren uns excel·lents companys tots van col·laborar molt …KATHERINE
  • Cansada, però amb alegria perquè ha esta t molt divertit.. LUCÍA
  • Fantàstica, impressionant, m’ha servit per sentir l’experiència… HELENA
  • Molt cansat i feliç perquè vaig acabar tota la cursa amb ajut de la meva terna…SEBAS
  • Molt content perquè feia temps que l’estava esperant…ÒSCAR
  • Esgotat i a la vegada orgullós…CARLOS
  • Molt cansada però contenta perquè crec que ho hem fet molt bé…ÈLIA
  • Feliç, alegre i alleujat perquè ja estava fart de caminar…ANDRÉS
 

Tastet d’Hivern.2011

Bona tarda a tothom!

Aquest diumenge passat, dia 6 de febrer de 2011, vam celebrar el Tastet d’Hivern, la Festa infantil al pati de l’Escola Poeta Foix . Va ser un èxit rotund!! Totes les activitats, tallers, etc… van tenir molt d’èxit i van agradar molt als nens/es i també a les seves famílies. I el concert de Corals de les escoles, va ser fantàstic! No s’hi cabia al gimnàs! Totes les corals van cantar fabulosament. Moltes felicitats!! Segur que ho hem de repetir!

En nom de “Temps de barri“, vull agrair la implicació i col·laboració de totes les entitats organitzadores i participants:

AEiG Santa Maria- Santa Agnès, amb el taller de moneders fets amb brics i el taller de joies amb càpsules Nespresso.

AEiG Pere Quart, amb el taller del joc d’habilitat amb la pilota.

Centre Cívic Vil·la Florida, amb el taller de xapes i imants, el taller de decoració de bosses i el “Joc de les botigues del barri”.

Centre Esportiu Municipal Putxet, amb el Ioga en Família.

AVV El Farró, per haver servit la xocolatada i els melindros!

Coral infantil de l’Escola Poeta Foix, dirigida per la Carme Soriano.

Coral infantil de l’Escola Lys, dirigida pel Raphaël Giraud.

Coral infantil Nostra Senyora de Lurdes, dirigida per l’Ariadna.

Co Trobada, cor de joves, dirigit també per l’Ariadna.

I agraïment especial també a la direcció de l’escola Poeta Foix i a l’AMPA pel suport, per la cessió d’espais i per haver col·laborat en les diverses tasques!!

I finalment, moltes gràcies a totes aquelles persones: veïns i veïnes del barri, amics, familiars, curiosos, petits i grans, etc… que vau venir a gaudir de la festa!

GRÀCIES A TOTS I TOTES!!

Mar Fernàndez Burzon

Temps de barri, temps educatiu compartit

Districte: Sarrià – Sant Gervasi / Eixample

Agraïment

Att. de Màrius Pla

Director de la Escuela

 

Soy la mama de Leyre (P5B), y le explico el porque de esta carta.

La niña es paciente de Nefrología desde hace dos años, su sistema urinario no funcionaba muy bien y como consecuencia tiene piedras en el riñón debido a las infecciones continuadas que padecía. Parte de la solución consistía en beber agua de baja mineralización y no pasar más de 2 horas sin ir al baño.

Recientemente hicimos la visita de control y las noticias son excelentes, las piedras prácticamente han desaparecido y el sistema urinario se está recuperando debido a que las infecciones han cesado.  

Evidentemente esto no hubiese sido posible sin la colaboración de la escuela, de su profesora Ana, de las monitoras (acogida, comedor,… no las nombro para no dejarme ninguna) que están con ella fuera del horario de clase. Por lo que me gustaría que a todas ellas les transmitiera mi más sincero agradecimiento.

 

También debo señalar especialmente el cuidado y mimo que pusieron las monitoras, en especial Montse y Emi (Ampa) con Leyre, el lunes de la tormenta de nieve, estuve 4 horas parada dentro del coche en el atasco de la Diagonal y no pude recoger a la niña, me fue muy difícil coordinar que pasaran a buscarla, finalmente ellas dos la llevaron a casa de una amiga nuestra. Aunque ya les agradecí personalmente quería hacer constar su buen hacer, encontré a la niña tan contenta, lo cual y como nos tienen acostumbradas me indica el trato excelente con que fue tratada la niña en estas circunstancias.

 

Por todo ello me despido reiterando mi agradecimiento a todos.

 

Reciba un cordial saludo 

 

Amaya Beraza

 

 

Activitat de mesura de capacitat

Els nois i noies de cicle mitjà i superior hem demostrat que som capaços de beure més de mil litres de llet entre el segon i tercer trimestre.

hecto11hecto3

 Què com ho sabem? Per que hem anat guardant els cartrons de llet i construint decalitres (ajuntant els tetrabricks de deu en deu) d’ença que vàrem tornar de les vacances de Nadal.

 

El primer repte va ser aconseguir 10 decalitres per construir un hectolitre : ” ens hem de beure 100 litres de llet? No ho farem pas!!… pensàvem escèptics…

                                                  hecto4    

Però uns dies després ja teníem el primer hectolitre, semblava mentida!… Doncs, res, a pel segon…i a pel tercer…ja tenim el quart… arriba el cinquè…Semblava mentida, però abans de Setmana Santa ja teníem ½ quilolitre de llet!! I vàrem continuar aconseguint el sisè… i el setè… i per fi el desè.

 Ja tenim el que ocupen 1000 litres de llet o també podríem dir un metre cúbic de llet.Està prou clar, amb aquests 10 hectolitres podríem omplir una piscineta i banyar-nos en llet com Cleopatra… però la veritat és que està més bona i més ben aprofitada ficant-la dins la panxa , així que:

hecto5

VAQUES SORTIU CORRENTS, QUE SOM CAPAÇOS DE CONSTRUIR EL MIRIALITRE !!

Projecte: L’Univers.

Aquest trimestre seguim treballant el projecte de l’Univers.

   Hem vist titelles dels planetes, del Sol i la Lluna.

 Ja coneixem els noms dels planetes i hem fet una activitat de plàstica amb un gran sol de plastilina enmig del Sistema Solar.

 

 L’alumnat ha fet de mestre, portant de casa moltes fotografies, contes, videos, i material astronòmic…

Aviat farem volar un coet de veritat, ja us ho explicaran!

Bon viatge espacial!

La mascota de la biblioteca

MIREU QUE FEM A LA NOSTRA BIBLIOTECA!!! 

LA  MASCOTA  DE  LA BIBLIOTECA  POETA  FOIX

Al llarg del 1r trimestre , d’aquests curs 2008-09, hem fet un petit concurs de mascotes a nivell de tota l’escola. D’entre totes les realitzades  a les classes d’educació infantil i primària se’n van triar dues per nivell i han estat exposades al vestíbul de l’escola.
El dia 17 de novembre, un jurat  format per tots els professors de l’escola, va procedir a fer votació per tal de fer l’elecció de la mascota de la nostrabiblioteca.Una vegada fet el recompte dels vots , per part de la comissió de biblioteca, ha sortit la mascota guantadora:

mascota2.jpg

NATUR: ”Naturalment llegir”

Aquesta mascota ha estat feta per un alumne de 4t. És un arbre lector molt simpàtic, no? Està molt atent a tot el que es fa a l’escola. Aportarà molta informació, humor i sorpreses. Per aquest motiu us animem a què passeu de tant en tant per la Biblioteca a fer-hi un cop d’ull.

Els professors i la comissió de biblioteca han valorat molt positivament, la tasca realitzada per tots els alumnes a l’hora de fer el concurs  de mascotes. Totes eren molt boniques i ha estat molt difícil fer la tria de la mascota guanyadora.Farem un àlbum de les mascotes finalistes i restarà a la biblioteca com a record.

També s’han fet al llarg del trimestre, tres activitats més de dinamització lectora amb els alumnes/es:

-Les quatre  maletes viatgeres: Dues de llibres d’imaginació i una de coneixements. Els nens d’infantil i primària han gaudit d’aquestes lectures durant tres setmanes. Els més petits també van fer ús d’una maleta plena de titelles.

-Bibliopati: Lectura a l’hora d’esbarjo de l’espai de migdia , si el nen ho desitja.

-S’han adquirit llibres nous de coneixements i d’imaginació. Un cop catalogats es comunicarà als diferents cicles.

La biblioteca en horari escolar: La Cap d’Estudis organitza l’horari per tal de què tots els grups d’Educació Infantil i Primària facin activitats de lectura a la biblioteca ,una sessió cada setmana.

Col.laboren molt activament amb la biblioteca tres professores i tres mares voluntàries que ajuden a la redistribució i ordenació dels llibres de la biblioteca  i a catalogar amb epergam que s’inicia aquest curs 2008-09.

La Biblioteca de l’escola es vol apropar a tots vosaltres d’una manera més activa i participativa i quina millor manera que aprofitant les noves tecnologies. Tenim moltes ganes de compartir amb tots vosaltres nens, nenes,mestres, pares, mares i monitors tot allò que giri al voltant dels llibres.