Sortida a Arsèguel i Pont de Bar

Els nens i les nenes de 4t vam fer una excursió a Arsèguel i Pont de Bar.

Primer, vam anar a Arsèguel , un poble de muntanya molt petit, on hi viuen aproximadament 60 o 70 persones. A Arsèguel hi ha cases fetes amb teulats de teula i amb teulats de llosa. Com tots sabem, la part de dalt d’una casa és el teulat, però ens van explicar que temps enrere als teulats de llosa els hi deien llosats.

A Arsèguel, també ens van explicar que hi havia sis fonts. Primer, vam anar  a donar tota la volta al poble i durant la caminada anàvem parant i  ens explicaven coses sobre el poble. Quan vam parar a una plaça, on hi van destruir un castell, ens van explicar la vida de Joan Cadell. Un bandoler que robava joies i diners.

Després, vam visitar l’escola Folk del Pirineu, una escola de dansa i música. Allà ens van ensenyar dues danses tradicionals.

D’Arsèguel vam anar amb autocar fins a Pont de Bar. Allà vam dinar a la plaça i després de dinar vam visitar el Museu de la vinya.

Ens va agradar molt l’excursió, sobre tot l’escola Folk del Pirineu.

Sergi Domingo

El dia trenta de maig vam sortir de l’estació d’autobusos i el viatge de La Seu a Arsèguel va ser un tancar i obrir d’ulls.

Vam anar a l’ escola de música Folk, on van visitar les instal·lacions. Hi havia unes sales molt juntes on feies soroll però no se sentia res perquè estaven insonoritzades. Després van anar per tot Arsèguel i ens van ensenyar una mica l’antic castell, que ja en quedava ben poca cosa.

Allí hi havia viscut el bandoler Joan Cadell però ell es feia dir “Joanot” per fer més por.

Després vam esmorzar i des del  pont d’Arsèguel van anar caminant fins a Pont de Bar vell. El camí va ser molt llarg i un naturalista ens va ensenyar uns forats als arbres on hi vivien animals, els forats els feien uns ocells que es diuen picots.

Vam passar per uns ponts i sota d’ells hi havia capgrossos i petits peixos.

Vam visitar el poble on Sant Ermengol va caure al riu Segre. Després vam dinar i jugar i vam veure el Museu del vi, on ens van ensenyar i explicar moltes coses sobre la vinya i el vi.

Roger Garcia

Aquest article ha estat publicat en Cicle Mitjà, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Sortida a Arsèguel i Pont de Bar

1. Noelia diu:

Ens ho vam passar molt bé peró ba ploure una miqueta y quan vam pujar a la muntanya vam tindre de caminar molt i hi havia uns tros del camí per la mmuntanya que era molt estret i com que anavem de 2 en 2, pels camíns estrets havíem d’anar d’1 en 1. Va ser molt guai, vam haver de caminar, peró va ser guai la veritat i voldria repetir-ho un altra vegada .