PROJECTE TOMATIS (2013-2014)
El curs 2013-2014 es va dur a terme al nostre centre un projecte d’investigació per part de la URV (Universitat Rovira i Virgili) de valoració de l’ús de tecnologia innovadora aplicada a l’educació, es va aplicar i valorar el mètode Tomatis ® en tres dels seus àmbits: aprenentatge d’idiomes, millora de l’atenció i dificultats en l’aprenentatge.
Els resultats van posar de manifest que, després d’una estimulació auditiva neurosensorial integrada directament a les aules en horari lectiu, els alumnes van mostrar una millora en la seva actitud en relació a l’aprenentatge millorant la seva atenció, concentració i motivació. En línies generals, entre un 70% i 80% dels alumnes estimulats a través d’aquest mètode van millorar els resultats després de la seva aplicació. Els alumnes amb necessitats educatives especials tenien a la vegada, més disponibilitat per aprendre, sobretot entorn de les matemàtiques i els processos mecànics. En quant a l’aprenentatge de l’anglès, van millorar els indicadors de pronunciació, de comprensió de la llengua i en la comprensió oral. A nivell familiar, a través d’uns breus qüestionaris, també es va evidenciar que els nens havien millorat en autonomia en els seus deures a casa, amb més seguretat realitzant els exercicis i més curiositat per les matèries de l’escola.
Tot seguit es mostra un enllaç amb informació del projecte dut a terme a l’escola.
Deixa un comentari