NEUROCIÈNCIA: PROJECTE PEN (2014-2018)
Al curs 2014-2015 a l’escola vam voler seguir la línia encetada el curs anterior amb el projecte Tomatis i vam portar a terme un Programa d’Estimulació Neurosensorial (PEN). Vam dotar al nostre centre de dos productes tecnològics, premiats en els darrers anys, que poden ajudar a als nostres alumnes a trobar un estat òptim de relaxació i autocontrol que porta a una millora del rendiment acadèmic i a processar la informació de manera eficaç. Aquests productes són:
EMWAVE: Programari que permet veure a la pantalla d’un ordinador, i a temps real, els patrons de comportament del cor i dóna informació de quan s’està en un estat de coherència. Amb un sensor de pulsacions connectat a un USB; a través de tècniques, exercicis i jocs; s’arriba a un estat òptim, on es millora la capacitat de concentració i, a poc a poc, es va incrementant la resiliència (capacitat de recuperar-se) i el control de l’equilibri emocional.
FORBRAIN: Auriculars amb transmissors de conducció òssia i amb un dispositiu que filtra la pròpia veu. Aquest aparell treballa la consciència fonològica, millora l’expressió oral, la dicció i la fluïdesa verbal i afavoreix l’atenció, la memòria i la concentració.
Aquestes eines complementen projectes que es duen a terme a l’escola com són l’Educació Emocional i l’Impuls a la Lectura.
Valoració global de l’aplicació duta a terme.
Al curs escolar 2014-2015, al ser el primer any que s’aplicava el programa, es va voler abastar al màxim nombre d’alumnat del centre i això va ser una carrega afegida en quant a distribució d’horaris i de personal.Hi va haver alumnes als que l’aplicació del programa d’estimulació neurosensorial els hi va anar força bé, també va haver alumnes amb els que, a primera vista, no es va percebre cap millora significativa i hi va haver un alumne en el que es va decidir deixar d’aplicar el programa degut a l’angoixa que li provocava. El fet de què hi haguessin alumnes amb els que no es van percebre canvis o millores pot ser degut a la falta de més d’un període d’aplicació del programa.
Al curs 2015-2016, es van tenir en compte les valoracions fetes, i es va tornar a aplicar el programa fent un període d’aplicació, sent conscients de la feina que comportava, es van acotar molt els alumnes seleccionats i es van passar proves de velocitat lectora abans i després de l’aplicació.
Al curs escola 2016-2017, a més de passar les proves de velocitat lectora, es decideix passar la proves D2 de concentració a tots els alumnes que se’ls aplica el programa, abans i després del període d’aplicació, per tal de mesurar millor possibles canvis i millores.
Deixa un comentari