Dia de la Pau

El dilluns 30 de febrer és el dia de la PAU. A l’escola ho celebrem tots junts amb un acte a la pista de l’escola. A les 15:10 h.  hi haurà un parlament donant la benvinguda a tots els nens i nenes presents. Tot seguit es realitzarà el trencaclosques de la Pau amb missatges positius i negatius que han treballat els alumnes a les aules. Quan s’acabi de muntar el trencaclosque cantarem tots junts la cançó  ” tots som germans” de Jordi Tonietti fent una rotllana a la pista.

TOTS SOM GERMANS

Tots som germans,
Negres, Grocs, Rojos i Blancs,
ens hem d’estimar,
ens hem d’ajudar,
tots som germans.
La lluna somriu per a tots,
per a tots al món és tan blau,
tots tenim dret a veure la pau,
de ésser tal com som
per que tots som iguals.
La claror del Sol és per a tots,
per a tots és l’aigua del mar,
l’arena i els camps,
els boscos i el blat,
tots tenim el dret
a poder menjar pa.

Jordi Tonietti.

Dia escolar de la no-violència i la pau – 30 de gener
“No hi ha camí per la pau. La pau és el camí”

Entre nosaltres, amb els més propers, de vegades també vivim situacions de manca de pau: quan som poc solidaris, quan no ajudem al company més dèbil, quan mirem malament a l’altre, simplement, perquè és diferent de nosaltres… Estem convençuts que al món, a la Terra, hi cap tothom, i tothom té dret a gaudir-ne i a viure-hi sense exclusions, sense pors i sense privilegis. Estem convençuts també que els conflictes es poden resoldre si se’n tenen ganes i si s’estableix una bona base de diàleg. Diàleg, aquesta és la paraula clau. Diàleg per cercar normes de convivència i solucions justes per a tothom.

UNA ESCOLA EN PAU ÉS POSSIBLE, UNA CIUTAT I UN ALTRE MÓN, TAMBÉ.

FEM LA PAU ENTRE TOTS I TOTES!

Aquest article ha estat publicat en Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, Educació Infantil, Escola. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.