Mazoni -cicle superior-

El cantant bisbalenc Jaume Pla, conegut com Mazoni, ha tancat aquest dimarts el cicle l’Escriptor a les escoles explicant el procés creatiu de les cançons als alumnes de cicle superior de la Bisbal, en un acte organitzat per l’Ajuntament de la ciutat.

Jaume Pla ha explicat als alumnes de cicle superior de la Bisbal el procés creatiu a l’hora de fer o traduir una cançó d’una altra llengua al català. Ho ha fet posant exemples de creacions pròpies i també referint-se a traduccions de cançons d’altres artistes, com Bob Dylan. Mazoni ha acompanyat les seves explicacions amb interpretacions de diferents peces, algunes de les quals els alumnes havien treballat prèviament a les respectives escoles.

El cicle “L’escriptor a les escoles” és una activitat que permet acostar els escolars de la Bisbal als escriptors i a la literatura i l’organitzen conjuntament l’Àrea de Cultura i l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament de la Bisbal, amb la col·laboració de l’Oficina de Català.

En aquesta edició hi ha participat, a part de Mazoni, l’escriptor bisbalenc Xavier Cortadellas, el 13 d’abril passat, al Mundial, amb una xerrada destinada als alumnes de cicle mitjà. La il·lustradora Mercè Arànega, el 27 d’abril, al Mundial, va explicar el seu camp als alumnes de cicle inicial. I la contista Pepa Llobet, els dies 28 i 29 d’abril va acompanyar els alumnes de P4 i P5 a les escoles de la ciutat.

Aquest article ha estat publicat en Cicle Superior, Educació Física. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.