Dibuix de l’ombra d’un gnòmon

Dibuix de l’ombra d’un gnòmon al llarg de tota una  jornada escolar (de 9 del matí a les 5 de la tarda):

Vam elegir una data significativa: L’equinocci de primavera (el 20 de març).

Al llarg de vuit hores, vam establir uns torns a fi que cada grup-classe es responsabilitzés de la recollida de dades consistent en mesurar i assenyalar sobre una franja de paper l’ombra que projectava una gnòmon col.locat a la placeta de l’entrada de l’escola i orientat en la direcció est-oest. El registre es feia cada 2 minuts.

Hi van participar tots els alumnes de primària com a enregistradors i els d’infantil com a observadors.

La primavera de Vivaldi va sonar a l’hora exacta de l’entrada de la primavera: A les 12:44

Imatges de l’experiència:

Totes les imatges:

Aquest article ha estat publicat en Astronomia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.