La festa de l’arbre: imatges

Una mica d‘història

La Festa de l’arbre es va començar a celebrar l’any 1898.

El sr. Rafael Puig i Valls, enginyer forestal va recollir la idea del governador de Nebraska (EEUU) i va publicar un article a la Vanguardia que es deia “Pàtria i arbre”. Es va fer una festa i es va fundar la societat  “Amics de la Festa de l’Arbre” que va divulgar la idea a tot Espanya.

La festa s’implantà arreu del país i s’expandí a Itàlia i França. El sr. Puig també va plantejar la proposta d’un parc natural a la muntanya de Montserrat que va reeixir.

La Festa de l’arbre és una proposta d’educació ambiental i de compromís pel canvi de relació de la societat amb el medi; d’aquí el seu valor.

Des de l’escola també li donem aquest valor i volem que sigui una baula més en el camí que hem encetat per arribar a ser “escola verda”.

Per aquest motiu el dia 5 de febrer vàrem celebrar la nostra Festa de l’arbre. Ho vàrem fer per cicles i creiem que va anar molt bé. Els nens i nens d’educació infantil i cicle inicial varen plantar farigoles. Els nens i nenes de cicle mitjà varen plantar farigoles i una alzina i els nois i noies de cicle superior varen plantar un ametller i uns romanins. Tot això amanit amb poemes, música i una reflexió sobre la importància dels arbres i plantes en la vida del planeta i per inclusió en la nostra.  A continuació podeu veure algunes imatges  de la festa de l’arbre:

Ed. Infantil: 

 [kml_rm movie="rtsp://video.xtec.es/ceipmasclara/arbreei.rm" width="352" height="288"/]

Cicle inicial:

[kml_rm movie="rtsp://video.xtec.es/ceipmasclara/arbreci.rm" width="352" height="288"/]

Cicle mitjà:

 [kml_rm movie="rtsp://video.xtec.es/ceipmasclara/arbrecm.rm" width="352" height="288"/]

Cicle superior:

[kml_rm movie="rtsp://video.xtec.es/ceipmasclara/arbrecs.rm" width="352" height="288"/]

Quant a b7005248

Bloc de la nostra escola on es pot veure una mostra de les diferents activitats que es porten a terme en l'escola.
Aquest article ha estat publicat en Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, Educació Infantil, Escola. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *